Reason & arpeggiator

Damjone

digifiel
Lid sinds
20 april 2002
Berichten
64
Locatie
Leeuwarden
Goed. Ik denk dat ik reason inmiddels wel vrij in de vingers heb. Maar toch mis ik iets: een arpreggiator. Zoals bijvoorbeeld in FruityLoops (die vind ik wel erg aardig)
Ben ik nou vreselijk scheel en heb ik iets gemist? :confused:

Zijn hier Reasongebruikers die een truukje hebben om toch een dergelijk effect te bereiken ? (anders dan zelf alle noten inspelen & copy/pasten :))

Ik ben erg benieuwd. Ik hoop dat er in reason 2 wel dergelijke functionaliteit standaard zit ingebouwd...
 
of je zou cubase moeten gebruiken icm reason dmv rewire.. in kubeest zit een arp. module, alleen heb ik die zelf nog nooit gebruikt.. dus daar kan ik je niet verder mee helpen
 
ik heb een tijdje met reason gewerkt en ik heb het toen voor mekaar gekregen een arpeggiator te bouwen(althans soort van) Je moet dan je synth (substractor) aan je matrix koppelen. Het had iets te maken met pitch, cv gate en nog wat. M.a.w. je moet even je rack omdraaien in reason, even 2 kabels trekken......1 tje moest er van pitch(substractor) -> weet ik niet meer(matrix) en de ander moet van weet ik niet meer(substractor) naar cv gate (matrix). Je kunt dan gewoon direct met je midikeyboard de matrix (lees arpeggio) triggeren en je kunt dan ook wanneer je 1 noot van je substractor selecteerd de arpeggio afspelen. Het klinkt allemaal ff vaag :confused: , maar als je even een screenshot in windows maakt van de achterkant van je rack in reason, zodat ik de in/output van de matrix en substractor kan zien, kan ik je precies vertellen welke in/out je met welke moet verbinden......stuur me anders ff een mailtje :)
 
er zit geen arp in Reason, ook niet in Reason 2..... als je soortgelijke functionaliteit wilt hebben moet je de Matrix gebruiken, kan op zo'n manier als Red omschrijft..

kan jullie trouwens wel vertellen dat die Malstrom synth in Reason 2 echt VET! is....ongelovelijk....wat een sounds....d'r gaan straks geheid vragen komen naar een hardware-versie als Reason 2 uit is, want zoiets is er nog niet...

en nu weer lekker verder beta-testen ;)

Olaf
 
Olaf is betatester.

Maar Olaf, ik durf het bijna niet te vragen maar.... zou je ons een plezier willen doen door alvast een klein mp3´tje op te laden? Ik begin nu wel erg nieuwsgierig te worden.

En vraag 2, hoe word je precies Betatester bij de heren Propellerhead?
 
voor meer info en soundsamples van de malstrom:

http://www.propellerheads.se/products/reason2/malstrom.html

over dat betatesten: ik heb ooit gewoon een formuliertje ingevuld en toen hebben ze me eruit gepakt..misschien scheelt het dat ik een formele IT opleiding heb gehad en dus weet hoe je moet testen en rapporteren ofzo? kweetnie..denk eerder gewoon mazzel....overigens is het met Reason2 betatest nu zo dat ze een public beta hebben voor de 300 eerste inschrijvingen, dus hier kon gewoon iedereen aan meedoen, en ze hebben 16 VIP betatesters, waar ik er dus 1 van ben ;)
is een soort experiment, de betatest van versie 1 was niet open voor public maar had ongeveer 100 betatesters...

anyway, die props zijn wel zo goed dat als je eindelijk een keer kan gaan betatesten het programma al voor 99% stabiel en klaar is..

Olaf
 
ohja, idd vakantie gehad...lekker 4 daagjes wezen zeilen in friesland....het betere werk...had alleen wel iets meer wind mogen staan....en mijn audio PC is binnen, kost ook wel tijd om die beetje goed te configgen...heb ik weer: compatibiliteits probleem tussen IBM hd en het Asus mobo....kan alleen in DMA mode 3 of lager goed werken..naja..er wordt aan gewerkt ;)

Olaf
 
Offtopic,

wat voor een bugs kom je zoal tegen in Reason? Of valt dit voor de volle 100% mee zoals je zelf al zegt.

En wat betreft die soundsamples, die kende ik al, ik wil kunsten uit de keuken van Olaf horen. :)
 
sorry, NDA ;)

Olaf
 
Ik vind het lullig om te zeggen, maar 1 van de betatesters is corrupt. Ik haal nu Reason2 binnen. >:|
 
verbaast me nix met die publieke beta...gelukkig is die publieke beta crippled...volgens mij kan je niet saven enzo....

maar ik zou zeggen: post je ervaringen hier op het forum aangezien je geen NDA hebt getekend ;)

Olaf
 
Bedankt voor de info. Ik zal vanavond eens even met de kabels in de weer. Ik denk dat ik wel weet waar redje op doelt. Ik tsjek het even uit.

Natuurlijk zou het allermooist zijn als je een klikklaar arpeggiator had :) Range selecteren, richting en evt accoord.

Over reason 2: die malstrom klinkt erg goed inderdaad. Ik heb de demos op de site even beluisterd. Moddervet. Ik kan niet wachten :)
 
Ik heb hier ook de beta van Reason 2 liggen maar moet wel zeggen dat ik toch wel wat meer verwachte van de Mälstrom.

Het is gewoon een sample based synthesiser... en ben er eerlijk gezegd niet zo blij om... maar ja dat is mijn mening natuurlijk

Greetz
 
Mälstrom is een granulaire synth hoor.

Maar inderdaad is het ontbreken van een arp in Reason2 niet echt handig. Misschien dat ze toch een SDK voor Reason uitbrengen waarbij 3rd parties ook synths kunnen ontwikkelen of dat je VSTi's/TC-powercore/Pulsar instrumenten in je Reason kunt gebruiken.

Anders moet je idd gewoon rewiren, wat overigens prima gaat.
 
Back
Top