Trance track: Beachcraft-Airline

Ik vind die drum vrij goed. Verfrissend tussen die strakke dertien-in-het-dozijn-pumpin'-stumpin'-weer-die-hi-hat-suffe-loops.
Heb je deze zelf geprogrameerd?

Ik heb gezegd 8)
 
Yep. Ik ben niet zo into loopjes enzo.

Dat is nou wat m'n broertje ook zei, dat ie qua beat leuk is en daardoor net even weer even wat anders is!
 
idd een wat originelerderdeder trenz wending... hoewel bepaalde elementen me vies bekend voor komen...
ik geef je een...
wkom.gif


ff tic tac tellen dan toch...
 
Ok om te beginnen dacht ik direct. dat klinkt leuk en tegelijk dacht ik "herkenbaar geluidje, waarom nou weer die!"
Ik moet zeggen dat het allemaal lekker geEQt klinkt en lekker stereo gemixt is. technisch zit het leuk in elkaar alleen is het en dat bedoel ik echt als een groot minpunt "weer van hetzelfde!" met die leadsound

op 0.34 zou ik de basdrum iets meer dynamiekverschil geven zodat het de rest in dat stuk niet in de weg gaat zitten.
je gooit op dat punt een dubbele bassdrum achtige sound erbij terwijl je trouwens misschien beter gewoon een enkele kan gebruiken (de laatste van de twee!) om hetzelfde gevoel te geven zonder dat die eerste ernaast zit ! Na het korte stopje zou ik dan ook zeker die springende bassdrum niet meer gebruiken tot t eind ofzo. Misschien kun je het laten overnemen door een ander geluidje dat minder opvalt om toch die feel te geven.

Wat ik erg jammer vind is dat je een geluidje hebt uitgekozen dat al veelvuldig gebruikt is in deze stijl van muziek.
Het klinkt allemaal erg leuk, alleen krijg ik zo langzamer hand de schurft aan diezelfde na-aap-sounds. Maak het jouweigen!!!! de melodie lijkt ook te veel op reeds commercieel uitgebrachte muziek.

Ik moet wel zeggen dat trance draait op namaak dingetjes (dan bedoel ik, iedereen aapt elkaar na behalve de echt goede producers!) en eerlijk gezegt als ik een commercieel trance dingetje maak heeft ook dat diezelfde stijl in zich!
alleen probeer ik er dan wel iets nieuws in te brengen iets eigens ! dat heb jij ergens al gedaan met die huppelende bassdrum maar dat is net niet genoeg om mij te overtuigen.

succes, je hebt t bijna te pakken :okdan:
 
:) Tja, ik vind het altijd moeilijk de keuze van sounds. Heb ook wel es wat opgestuurd naar wat labels en dan krijg ik inderdaad het argument wat jij ( MStudio1) ook geeft nl. 'die sound die kennen we al'. Tegelijkertijd is het dan ook zo dat als je wat opstuurd wat 'anders' klinkt de heren A&R's het weer TE apart vinden....

MOEILIJK hoor..:peukie:
 
Back
Top