Trance track: Beachcraft-Airline

Hoi Joep,

Je melodietje is best goed moet ik zeggen.
Ik vind de Beat alleen niet echt top. Dit komt omdat er een bassdrum in zit die niet echt "straight" 4x4 is. Ik vind dit zelf wat storend.
De claps zijn ala de hardcore style, maar das gewoon smaak, ik zou dat niet doen.

Verder misschien de bassline nog beetje uitbreiden, desnoods met een 2e bassline :)

Nogmaals, luister nu 3e keer,
Je Melodietje is hit-waardig.
 
bassdrum gaat mij ook storen, na een seconde of 10...
niet alleen de timing, ik zou ook kijken naar de sound...vind em niet sterk, hij duwt niet.

zonde van de lead dat er attack tikjes inzitten. Ik zou em ook iets zachter zetten.

Probeer ook wat meer naar een climax toe te werken...hij kabbelt nog iets te veel. Let ook op dat je geen muzikale beloftes doet die je niet kan waarmaken...als je iets beloofd, zorg er dan voor dat je dit MEER dan waarmaakt :)

melodietje werkt in een bepaalde context heel goed denk ik maar dan moeten de beats de lead doorduwen.

suc6!

ow en probeer deze loop er es onder:

 
Lekker Trackie Joep!
 
Origineel geplaatst door hansbakker


ow en probeer deze loop er es onder: [/B]

hmm ik kan deze loop niet afspelen op m'n laptop. is het soms een 24bitter?
 
Origineel geplaatst door virkaz
hmm ik kan deze loop niet afspelen op m'n laptop. is het soms een 24bitter?

ow...nee het is een 48K-er

ff omzetten dus..hij is 140 bpm, zo te horen was jou track dat ook?
 
lekker trekkie! geil sletje eronder en je heb een hit:peukie:

zou wel nog wat aan je opbouw doen zoals aangegeven, je brengt het jezelf er nu iets te makkelijk vanaf. Dit soort trance-achtige dingen moet het niet hebben van de hoogstaande of originele melodielijnen, dus moet je het meer zoeken in de spanningsopbouw en idd ...de beat
 
Origineel geplaatst door hansbakker
ow...nee het is een 48K-er

ff omzetten dus..hij is 140 bpm, zo te horen was jou track dat ook?

huh ? mijn track :D hehe
 
Bedankt voor de tips etc!

De bassdrum vind ik juist eigenlijk wel goed werken, iik heb de track een paar keer uitgeprobeerd ( mijn broertje draait in een aantal tenten) en met de punch en stuwing van de kick zat het toen meer dan snor...
De opbouw kan idd in de stukken tussen de leadmelodie in nog wat meer spanning gebruiken.

Verder nog dingen?
 
Plus:

Mooie geluiden en leuke melodie
Heeft hij gewoon een Lexicon 300 in zijn set-up lijstje staan. Jemig

Min:
geheel lijkt wat overstuurd
De HOP beat zou ik alleen in een break gebruiken, er moet immers gedanst kunnen worden op je track
Iets teveel overgangen. Je hebt teveel rustmomenten. Laat het thema gerust wat langer doorkabbelen
Track mag iets langer
 
Origineel geplaatst door Catalunya
Plus:

Mooie geluiden en leuke melodie
Heeft hij gewoon een Lexicon 300 in zijn set-up lijstje staan. Jemig

Min:
geheel lijkt wat overstuurd
De HOP beat zou ik alleen in een break gebruiken, er moet immers gedanst kunnen worden op je track
Iets teveel overgangen. Je hebt teveel rustmomenten. Laat het thema gerust wat langer doorkabbelen
Track mag iets langer

what he said :)
verders kun je die melo misschien ook een beetje introduceren oid. (eigenlijk hetzelfde als spanningsopbouw)
welke tenten draait je bro?

:dj:
 
Origineel geplaatst door Catalunya
Plus:

Mooie geluiden en leuke melodie
Heeft hij gewoon een Lexicon 300 in zijn set-up lijstje staan. Jemig

Min:
geheel lijkt wat overstuurd
De HOP beat zou ik alleen in een break gebruiken, er moet immers gedanst kunnen worden op je track
Iets teveel overgangen. Je hebt teveel rustmomenten. Laat het thema gerust wat langer doorkabbelen
Track mag iets langer


Hihi, die Lexicon die heb ik pas geleden verkocht... ik zal m'n handtekening es aanpassen!
Hopbeat-----:D
Idd teveel rustmomenten, ik zal es kijken wat ik kan doen.

Virkaz, m'n broertje draait hier in de stad ( Groningen) en soms in het westen des lands. Voor mij altijd handig om m'n dingen uit te proberen!
Op deze track werd overigens lekker gedanst hoor...
 
ik vind dat basdrumgehuppel maar niks en snap die pauze eigenlijk niet op 1:58 ... als je dan toch nog een climax wilt doe dan toonsoort hoger.

De melodie ... profi! nice 8)
 
Origineel geplaatst door joep
Hihi, die Lexicon die heb ik pas geleden verkocht... ik zal m'n handtekening es aanpassen!
Hopbeat-----:D
Idd teveel rustmomenten, ik zal es kijken wat ik kan doen.

Virkaz, m'n broertje draait hier in de stad ( Groningen) en soms in het westen des lands. Voor mij altijd handig om m'n dingen uit te proberen!
Op deze track werd overigens lekker gedanst hoor...

leuk man! kunnen we eens wat trax geven? hehe
 
Nou de drumsounds zijn best goed, lekker springerig...kick klinkt ook goed.

Alleen die lead sound....oei ik krijg er hoofdpijn van zo met dat filter open.....
Iets minder detunen of een wat minder harde sound zou wel schelen :)
Baslijn wordt helemaal verdrongen door de lead.
 
Origineel geplaatst door Bass
Nou de drumsounds zijn best goed, lekker springerig...kick klinkt ook goed.

HOP-BEAT-HOP HOP.....:D
 
hmm, ik vind die drum eigelijk wel lekker, hij stoorde me allerminst. Ook het thema kan me wel bekoren alleen is er zoals gezegd niet echt een climax opbouw, probeer wat te klooien met het arrangement en luister goed naar andere tracks daarvoor. (of vraag aan je broer hijs een DJ! die weet vast wel wat van arrangeren).

nijz hoor
 
Thanks :)
Ik ga inderdaad even kijken naar de opbouw. Ik denk dat ik de beat in eerste instantie zo laat, in de praktijk
werkte dat goed ( er werd op gedanst dus...).
 
Back
Top