[track] Morning Twilight

foton

Baby's got an atom bomb
Lid sinds
27 juli 2003
Berichten
154
Ik heb weer even een trackje gemaakt, alleen ben ik er zelf nog niet helemaal tevreden over.
Ik vind 'm zelf een beetje saai eigenlijk, ik mis zeg maar een soort climax. Zelf vind ik een climax niet echt nodig, maar het nummer mist iets, alleen ik weet niet wat. Misschien dat jullie wat tips hebben. Alvast bedankt :) .

http://www.xs4all.nl/~pcwouda/music/morningtwilight.ogg

Ik kan helaas niet de mp3 versie uploaden, aangezien die steeds wordt afgebroken (zeer vreemd :confused: ),
maar ogg kan ook met winamp worden afgespeeld, dus dat moet geen probleem zijn :) .
 
warm begin, mooi.
ik vind de intro alleen net iets te lang duren.

de drums beginnen: verrassend qua timing. alleen zou ik de sound wat minder fris laten klinken. Er komt een R8 achtige kick bij die niet echt past bij de rest. Probeer je sounds wat meer op één lijn te krijgen en je zal zien dat het een stuk beter werkt :)

Wat me ook opvalt is het gebrek aan diepte in je geluid, op zich mooie geluiden maar ze klinken nogal statisch..speel wat meer met morph achtige dingen, lichte S/H filters die qua timing onvoorspelbaar zijn. Meer diepte zou dus mooi zijn!

suc6
 
Origineel geplaatst door hansbakker
warm begin, mooi.
ik vind de intro alleen net iets te lang duren.

de drums beginnen: verrassend qua timing. alleen zou ik de sound wat minder fris laten klinken. Er komt een R8 achtige kick bij die niet echt past bij de rest. Probeer je sounds wat meer op één lijn te krijgen en je zal zien dat het een stuk beter werkt :)

Wat me ook opvalt is het gebrek aan diepte in je geluid, op zich mooie geluiden maar ze klinken nogal statisch..speel wat meer met morph achtige dingen, lichte S/H filters die qua timing onvoorspelbaar zijn. Meer diepte zou dus mooi zijn!

suc6

Thnx, ik zal even naar die kick kijken (ik vond 'm zelf opzich wel goed klinken). Wat bedoel je met morph achtige dingen?
 
Origineel geplaatst door foton
Thnx, ik zal even naar die kick kijken (ik vond 'm zelf opzich wel goed klinken). Wat bedoel je met morph achtige dingen?

een waveform in een andere waveform over laten gaan bijvoorbeeld...overgangen zonder crossfades.

maar probeer er wat meer diepte in te krijgen...luister es naar deze pads:

dit is dan wel geen track maar een nieuwsjingle die ik net af heb maar goed...
http://student-kmt.hku.nl/~hans4/media/topformat/27-04/news2_28-04.mp3

vooral het talkover bedje zou ik goed naar luisteren.
 
Origineel geplaatst door hansbakker
een waveform in een andere waveform over laten gaan bijvoorbeeld...overgangen zonder crossfades.

maar probeer er wat meer diepte in te krijgen...luister es naar deze pads:

dit is dan wel geen track maar een nieuwsjingle die ik net af heb maar goed...
http://student-kmt.hku.nl/~hans4/media/topformat/27-04/news2_28-04.mp3

vooral het talkover bedje zou ik goed naar luisteren.


Klinkt goed.

Het probleem bij mij is dat ik niet zo goed ben in het "masteren" van muziek.
20 audiosporen goed laten klinken lukt mij nog wel, maar bij 70 a 80 wordt het een ander verhaal, ach ja ik moet het nog leren :) .
 
Origineel geplaatst door hansbakker
een waveform in een andere waveform over laten gaan bijvoorbeeld...overgangen zonder crossfades.

maar probeer er wat meer diepte in te krijgen...luister es naar deze pads:

dit is dan wel geen track maar een nieuwsjingle die ik net af heb maar goed...
http://student-kmt.hku.nl/~hans4/media/topformat/27-04/news2_28-04.mp3

vooral het talkover bedje zou ik goed naar luisteren.


Klinkt goed.

Het probleem bij mij is dat ik niet zo goed ben in het "masteren" van muziek.
20 audiosporen goed laten klinken lukt mij nog wel, maar bij 70 a 80 wordt het een ander verhaal, ach ja ik moet het nog leren :) .
 
Origineel geplaatst door foton
Klinkt goed.

Het probleem bij mij is dat ik niet zo goed ben in het "masteren" van muziek.
20 audiosporen goed laten klinken lukt mij nog wel, maar bij 70 a 80 wordt het een ander verhaal, ach ja ik moet het nog leren :) .

:confused: dit zijn ook maar iets van 20 sporen hoor...
in groepen mixen helpt! gewoon een aantal tracks naar een bepaalde bus sturen :S
verder kan multiband compressie goed werken om meer details eruit te lichten.
 
Origineel geplaatst door hansbakker
:confused: dit zijn ook maar iets van 20 sporen hoor...
in groepen mixen helpt! gewoon een aantal tracks naar een bepaalde bus sturen :S
verder kan multiband compressie goed werken om meer details eruit te lichten.

Mijn nummer bestaat uit zo'n 70 a 80 sporen (weet het niet precies, raak de tel steeds kwijt :D ).
Ik probeer volgende nummers met minder sporen te maken, werkt toch wel een stuk makkelijker.
 
mooi nummer! :okdan:
lijkt me prima zo... er ontbreekt niet echt wat, maar misschien moet ie wat compacter om het interessan te houden
 
Origineel geplaatst door Bahamut
mooi nummer! :okdan:
lijkt me prima zo... er ontbreekt niet echt wat, maar misschien moet ie wat compacter om het interessan te houden

Thnx, maar ik ga misschien nog wel wat dingen veranderen :) .
 
Wat ik mis is de balans in de muziek.

Je zou bijna denken dat je monitoring niet goed zit.
De geluiden is mooi, de compositie ook wel. D'r kan wel een climax in hoor.
Je gebruik van effecten mag wel wat meer en subtieler.
Je baslijn 'valt' niet in de mix.

Heb zelf ook even lopen spelen met je track.
http://faxis.dyndns.org/synthforum/morningtwilight_fused.mp3

Met wat EQ,multiband enzo lopen stoeien.
 
Origineel geplaatst door fuse
Wat ik mis is de balans in de muziek.

Je zou bijna denken dat je monitoring niet goed zit.
De geluiden is mooi, de compositie ook wel. D'r kan wel een climax in hoor.
Je gebruik van effecten mag wel wat meer en subtieler.
Je baslijn 'valt' niet in de mix.

Heb zelf ook even lopen spelen met je track.
http://faxis.dyndns.org/synthforum/morningtwilight_fused.mp3

Met wat EQ,multiband enzo lopen stoeien.

Klinkt al een stuk beter nu 'ie "gefused" is :okdan: .
Maar welke bassline 'valt' niet in de mix?
 
Ik kan eigenlijk alleen maar zeggen dat ik dit een heerlijk relaxte track vind. Op de basslijn kritiek na die ik deel vind ik er maar weinig mis mee. Zou je me wat meer kunnen vertellen over je percussie? Het zijn aardig wat lagen volgens mij maar ik vind ze erg mooi qua dynamiek en variatie, waar zijn ze mee gemaakt? :)
 
Origineel geplaatst door MrRudi
Ik kan eigenlijk alleen maar zeggen dat ik dit een heerlijk relaxte track vind. Op de basslijn kritiek na die ik deel vind ik er maar weinig mis mee. Zou je me wat meer kunnen vertellen over je percussie? Het zijn aardig wat lagen volgens mij maar ik vind ze erg mooi qua dynamiek en variatie, waar zijn ze mee gemaakt? :)

Thnx, ik vraag alleen af waar die bassline fout zit.
De percussie is gemaakt met behulp van meerdere Redrum's en Dr.Rex's.
Bij Dr.Rex lekker een simpele beat pakken, en dan een beetje op die toetsen rammen, zodat het hopelijk lekker aansluit op de reeds al aanwezige beat :) .
 
Ik vind er op zich ook heel weinig mis mee!
Die kritieken, ja ach, dat is ook ieders interpetatie.
Ik vind het in ieder geval echt super relaxed klinken!!!
hou het lekker van jezelf en ga er niet teveel aan veranderen zeg ik!:halleluja
(met die baslijn zou ik nog wel iets doen ja, er iets meer in laten zakken)
 
Fraai, zeer fraai. Je schildert een mooie atmosfeer. De ruimtelijkheid bevalt me wel. Ook de beats en andere rhytmische elementen passen er goed in. Als het morning twilight al zo klinkt, doet dat benieuwen naar de rest van de dag. Als ik het goed begrijp is dit met instrumenten binnen reason gemaakt of zijn het samples die elders vandaan komen?
 
Ik vind dit heel knap. Je zet een goede/rustige sfeer neer.
Het mooie vind ik dat je geen overkill hebt gepleegd, door er te veel sounds aan toe te voegen.
Het gaat voor mij om de kunst van het weglaten. Heel goed!!

De sfeer doet me een beetje denken aan de art of Greg Martin, maar dat terzijde

http://www.solarvoyager.com/gmartin.asp
 
Bedankt allemaal,

Zaphod:
Bedoel je de instrumenten van Reason zoals Mastrom en Substractor of de samples van Reason zelf?
In dit nummer heb ik enkele Malstrom's gebruikt, maar het grootste gedeelte is toch gesampled. Ik maak zelf veel gebruik van Refills die gratis zijn te downloaden. Daar zitten echt hele goede geluiden tussen.

Eruk:
Die bassline moet ik nog steeds even veranderen, alleen ik weet niet wat.
Welke bassline wordt er bedoeld?
De bassline die in het begin erbij komt (rond 0:13 sec)? Hierbij heb ik zelf het idee dat 'ie niet lekker loopt met de substring (die vanaf het begin er al bij zit).
Of is het de bassline die vanaf 1m49s er in komt? Deze bassline lijkt mij verder wel goed (of ik ben gewoon slecht horend).
Wat bedoel je met "er iets meer in laten zakken"? Moet ik de (ik neem aan de eerste) bassline "zachter" zetten of moet ik die substring aanpassen?
Misschien kan je (of iemand anders) mij vertellen op welke punten de bassline niet "lekker loopt".
 
Origineel geplaatst door foton
Bedankt allemaal,

Zaphod:
Bedoel je de instrumenten van Reason zoals Mastrom en Substractor of de samples van Reason zelf?
In dit nummer heb ik enkele Malstrom's gebruikt, maar het grootste gedeelte is toch gesampled. Ik maak zelf veel gebruik van Refills die gratis zijn te downloaden. Daar zitten echt hele goede geluiden tussen.
Nou, ik vroeg me af of je de geluiden zelf hebt geprogrammeerd. Ik was al erg onder de indruk van de klank die Reason kan maken namelijk. Ik ben al enkele jaren geleden met het maken van muziek begonnen, dus ben een van die lui die een aantal synths in zijn studio heeft staan. Ja, ja, echte hardware ...;) Maar als ik hoor wat software als reason kan, zou ik als ik nu opnieuw zou beginnen vermoedelijk geen hardware meer kopen. Tenzij .... het meerendeel van de refills en dan dus een deel van de geluiden in jouw track bijvoorbeeld toch uit gesamplede hardware afkomstig blijkt te zijn.
 
Origineel geplaatst door zaphod
Nou, ik vroeg me af of je de geluiden zelf hebt geprogrammeerd. Ik was al erg onder de indruk van de klank die Reason kan maken namelijk. Ik ben al enkele jaren geleden met het maken van muziek begonnen, dus ben een van die lui die een aantal synths in zijn studio heeft staan. Ja, ja, echte hardware ...;) Maar als ik hoor wat software als reason kan, zou ik als ik nu opnieuw zou beginnen vermoedelijk geen hardware meer kopen. Tenzij .... het meerendeel van de refills en dan dus een deel van de geluiden in jouw track bijvoorbeeld toch uit gesamplede hardware afkomstig blijkt te zijn.

Nou ja programmeren wil ik het zelf niet echt noemen, maar meestal pak ik random een patch (Malstrom) en dan ga net zolang aan al die knopjes "freaken" totdat ik tevreden ben (misschien ook een vorm van programmeren :) ). Ik moet toegeven dat ik veel en ook vaak dezelfde samples gebruik, maar door het gebruik van filters en dergelijke klinkt het altijd weer anders. Zelf gebruik ik ook hardware (DX7IID en Nord Lead 2) juist voor het samplen van de geluiden, die ik later dan weer in Reason gebruik.
Zelf probeer ik ook een beetje "film achtige" muziek te maken, en dan is het gebruik van samples wel noodzakelijk, want uit de Subtractor of Malstrom krijg ik geen realistische vioolen of piano's.
Sommige mensen kunnen direct zeggen dat iets is gemaakt met Reason (ik heb geen idee hoe zij dit weten :confused: ), maar ik heb nummers gehoord waarvan je echt denkt dat een orkest het speelt.
Subtractor en de Malstrom zijn leuke synths (vooral de Malstrom), maar het gebruik van samples in Reason is wel noodzakelijk (er zit niet voor niets twee cd's bij met samples).
 
Back
Top