De grote 80's thread

80's.. yeahhhh :P:halleluja
Ben van 1970 dus 80's is echt mijn ding...

Auto: Audi Quattro uit 1981 met een lightweight motorblok (volledig aluminium en wat magnesium aanbouwdelen dus)

Muziek... ja natuurlijk maar voor vandaag deze omdat deze track zijn tijd ver vooruit was



Gear:
Roland DEP & SDE
TC Electronic 2290
 
80's.. yeahhhh :P:halleluja
Ben van 1970 dus 80's is echt mijn ding...

Auto: Audi Quattro uit 1981 met een lightweight motorblok (volledig aluminium en wat magnesium aanbouwdelen dus)

Muziek... ja natuurlijk maar voor vandaag deze omdat deze track zijn tijd ver vooruit was



Gear:
Roland DEP & SDE
TC Electronic 2290

"Our Darkness" wat een fantastisch nummer war absoluut geen sleet op zit. Al heb ik me nooit echt verdiept in de tekst van het nummer.
Voor mij is dit nog steeds een mysterieus nummer met een geweldige sfeer, die overgangen met de snare drums en de bridge.

Doet me ook weer direct terugdenken aan P-Machinery en Propaganda.
 
"Our Darkness" wat een fantastisch nummer war absoluut geen sleet op zit. Al heb ik me nooit echt verdiept in de tekst van het nummer.
Voor mij is dit nog steeds een mysterieus nummer met een geweldige sfeer, die overgangen met de snare drums en de bridge.

Doet me ook weer direct terugdenken aan P-Machinery en Propaganda.
Propganda, ja natuurlijk ( luister ik gewoon nog van de plaat zoals het hoort )
 
In Amerikaanse films die gemaakt zijn na de jaren '80 maar spelen ín de jaren '80 is alles maar dan ook alles jaren '80. Op jeugdkamers liggen de rubrikscubussen etc.
Maar eigenlijk zagen de jaren '80 er helemaal niet zo uit. Voor de jaren '80 had men namelijk de jaren '70 en '60
Niet heel de wereld ging op 1 januari 1980 hun jaren 70 interieur bij grofvuil zetten om het te vervangen voor een wit jaren 80 gebeuren.
Mensen brachten niet hun jaren '70 bak naar de sloop voor een Citroën CX .
Alleen kapsels en kleding konden redelijk snel naar het nieuwe decennium.

Ik zag vorig jaar een film die speelde in de jaren '80 de dat niet vergat - die de sfeer van de jaren '80 beter wist te raken dan wat ik ooit eerder gezien heb - als is het een chileense film. Inclusief gepiel met het nieuwe wonderapparaat de magnetron, waar mensen in die tijd echt dachten dingen in te kunnen doen.
Dat was deze film No (2012) - IMDb
N0 (2012)
Natuurlijk, zekers... Er zijn veel van dat soort series of films, die er meer suiker over gooien dan de tas groot is... Zo een dingen kijk ik ook niet... In de zin van: ik kijk al 24 jaar geen tv meer... Dus alles na die tijd is aan me voorbij gegaan... Ik herinner me wel nog de Wedding Singer, en dat die trailer in de bioscoop zo dik Blue Monday van New Order horen liet ..

Ik ben in de eighties groot geworden met vooral sixties en seventies muziek, met uiteraard een saus eighties... Ik herinner me de eerste keer dat ik OMD's Maid of Orleans hoorde, vooral de intro ... Ik was katatonisch... Als kind maakte Aurora's Nova ook een diepe indruk, en Mario Mathy... Al snel speelde ik dat allemaal na op mijn Bontempi... En die heb ik nog steeds ...
 
80's.. yeahhhh :P:halleluja
Ben van 1970 dus 80's is echt mijn ding...

Auto: Audi Quattro uit 1981 met een lightweight motorblok (volledig aluminium en wat magnesium aanbouwdelen dus)

Muziek... ja natuurlijk maar voor vandaag deze omdat deze track zijn tijd ver vooruit was



Gear:
Roland DEP & SDE
TC Electronic 2290

Natuurlijk was Group B het dikste om naar te kijken ooit.



Walter Rörhl wist wel een aardig stukje te pompen in zo een Quattro...

Hier in Zolder zag ik als kind de DRM, dat was de voorloper van de Bergischer Löwe, en dat was dan weer de voorloper van de DTM in de nineties, niet dat zwakke afkooksel van "nu"...

Dat waren Capri's die vlammen spuwden, Porsche Kremers, BMW's... De kleuren van die tijd waren ook zo ferm... Echte racewagens...



Peter Zakowski van Zakspeed, die knalt nog steeds goed in zijn capri...



In '84 zag ik Niki Lauda in de tribunes voor me, als kind, en toen ik Niki riep, wuifde die... Ayrton Senna reed mee in de Toleman, Alboreto won in de Ferrari 126C4...

De reclames, de namen, de geuren, de onafgebakende regelloze vrijere wereld tov nu, ik hunker er nog naar...

 
Lekker je oog laten uitzuigen met een PENG zonder gaatje

1660157480248.png
 
Janken als een otter als je Rubik's Rings na 5 (!!!) minuten al stuk was, terwijl je er een jaar voor had gezeurd...

Zeker geen kans op een nieuwe...

1660157565326.png
 
Simon staat hier zelfs nog in de kast... Heb er destijds enkele verzameld... Simon is cool!!!
 
Een van de weinige 80's tracks waar aids en herpes in de songtekst voorkomt, vermoed ik... 1988 meen ik: serieuze boodschap verpakt in een goeie track. Lekkere baslijn, fijne 707/727's.

 
Ochtendje koffie, zo van die zelfgebrouwen, niet van dat slappe Paulus de boskabouter padjes of consoorten gedoe,
uit een arcopal tas, terwijl ik een dikke Blue Monday uit de speakers pomp, rechtstreeks van de Maxisingel, niet van dat
slappe platgecompressede Paulus de boskabouter youtube mp3 gedoe of consoorten...

Whahaha... Dikke plaat is het ook he...
 
1 januari 1980

PTT gaat dienstverlening verbeteren en moderniseren.

'Vandaag gepost wordt morgen besteld'

 
1 januari 1980

PTT gaat dienstverlening verbeteren en moderniseren.

'Vandaag gepost wordt morgen besteld'

Dat heeft me altijd verwonderd als Belg... Hier deed/doet een brief naar de buurman er een week over, als de sterren goed staan, alsook de wind en de dag van de week begint met de lekker k.
 
Dat heeft me altijd verwonderd als Belg... Hier deed/doet een brief naar de buurman er een week over, als de sterren goed staan, alsook de wind en de dag van de week begint met de lekker k.
De wegen hier zijn nou eenmaal beter :D
 
De wegen hier zijn nou eenmaal beter :D
True. En later was het bellen van NL naar BE ook 5x goedkoper dan andersom... Ik deelde de Tele2 rekening met mijn vriendin ... Wat een tijden...
 
Back
Top