[Empirical Labs] Distressor

Heb die dingen nu al een paar keer getest en mij valt het iedere keer op dat ze het geluid wat dunner maakt als je gaat overdrijven met de instellingen. Het is is verder wel een lekkere en vooral aggressieve compressort hoor.
Misschien ben ik wel te kritisch of zo.
Dan zou ik zelf liever voor een echte opto kiezen want die kan ook lekker aggresief klinken alleen zakt die minder ver in bij extreme instellingen.
 
Het valt me iig op dat die dingen bij elke top producer in de racks staan......dus er zal vast wel iets goed aan zijn. Misschien toch maar eens checken die dingen.........
 
Dat werkt alleen bij kale mixen. Als het al wat voller is dan maak je het jezelf alleen maar moeilijker.
 
Heb ook 2 van die dingen staan. Best leuk spul. Ben maar een hobbyist, maar mocht iemand nog iets willen horen... post hier een wav'je en ik haal 't wel er door heen. Kan je niet garanderen dat het modder dik gaat klinken. Mijn compressie kennis is niet echt optimaal. Je kunt ook doorgeven welke settings je wil btw dan ga ik het voor je proberen.
 
Ik ben wel beniewd wat dat apparaat met je geluid doet. Qua sample: heb je niet ergens een willekeurige drumloop sample liggen die je dan ff droog en met dat ding kan posten? Would be nice!
 
Daarna gingen tijdens het mixen sommige zaken nog door de Fatso om van het digitale karakter af te komen (ze namen op in Protools). Probleem alleen van de Fatso is dat ie niet of nauwelijks compressed. Als je drums, zang en gitaat opneemt is dat vrij onhandig.

[/

Ik snap iets niet helemaal: hij ging de fatso gebruiken om het digitale karakter van zijn protools erwat uit te halen. (ja snap ik)
Maar dit gededigitaliseerde signaal gaat dan toch terug naar pro tools om weer op te nemen, krijgt het dan niet weer wat een digitalere klank? of gebruikte hij een of andere harddisck recorder of iets anders ... ?

Dank
Gagarin
 
Ik snap iets niet helemaal: hij ging de fatso gebruiken om het digitale karakter van zijn protools erwat uit te halen. (ja snap ik)
Maar dit gededigitaliseerde signaal gaat dan toch terug naar pro tools om weer op te nemen, krijgt het dan niet weer wat een digitalere klank? of gebruikte hij een of andere harddisck recorder of iets anders ... ?

Dank
Gagarin

Digitaal heeft als nadeel dat als je het niet op de juiste manier gebruikt of als het niet goed is onworpen je vervelend klinkende vervorming krijgt. Of het kan zijn dat dit allemaal wel goed is je geen mooie vervorming krijgt, die je wel krijgt als je analoge spullen mis/gebruikt. Vandaar dat er vaak tracks door analoge spullen gehaald worden om deze mooi klinkende vervorming te krijgen, deze hele mooie analoge vervorming is heel erg moeilijk te maken met digitale techniek. Er word dus van het beste van 2 werelden gebruik gemaakt.
 
Heb een distressor in bestelling (EL-8SX)
lgel8.jpg


Verwacht deze met een week of 2 (?) dus test ideetjes zijn altijd welkom. (heb er zelf natuurlijk ook een paar }:|)
 
demo'tje

demo'tje

Heb een kleine demo gemaakt. Je hoort om en om eerst 4 bars droog en dan 4 bars de distressor. Telkens een agressievere instelling. In het begin doe ik het rustig aan, na het midden voer ik het iets op.

Zal asap nog meer voorbeelden posten. Hopelijk spoort dit andere distressor eigenaren aan om ook voorbeelden te posten *D

Verzoekjes zijn ook welkom!

Download at : http://www.audioroom.nl/distressor_test_1.mp3

Ben geen compressor expert... afzeiken mag...
 
Laatst gewijzigd:
Dat klinkt leuk...is ie heel snel ?
De meeste compressors hebben namelijk moeite met hardcore,dan hoor je te veel de compressor werken,of de eerste kick krijgt een flinke tik en de rest niet...
 
Volgens mij is ie vrij snel, weet dat niet precies, heb geen vergelijkingsmateriaal. Hoorde bij het fabriceren van de loopjes wel 1 keer dat de 1e kick iets harder klonk. Wat ik nu heb gedaan is vanuit pro tools naar de distressor sturen en wat daar weer uit komt direct terug opnemen in pro tools. De eerst kick die je telkens hoort was dus ook echt de eerste kick die hij binnen kreeg. Kan het nog wel even extra voor je proberen straks. Mocht je een loop hebben die je graag zou willen horen door de distressor... wil ik hem ook graag voor je proberen en posten hiero. Bij de 1e paar voorbeelden in de mp3 stond trouwens de release op 0 en attack rond 4, ratio ook rond de 4. Bij de laatste paar had ik de opto emulatie en nog extra audio op Dist 3 omdat ik dat meestal zelf wel lekker vind klinken. Dist 3 geeft nog wat extra harmonics.

Uit handleiding:

"*To simulate the opto-VCA tube models of old (the LA2, LA3, LA4, DeMaria, Meek units), try 10:1 "Opto" ratio, with attack on 10, release on 0, Det HP on. Adjust input and outputs to your taste. Remember our LED metering deflects much faster than the old VU's so don't be afraid to hit the unit quite hard (10-20 dB of compression on peaks). Try Dist 2 & 3 mode, but let your ears be your guide. Try faster attacks (4-9) for more aggressive sounding compression."

"Distortion settings should be used when subtle analog distortion is desired. Dist 2 mode produces "Class A" type warmth, producing mostly 2nd harmonic when compressing (tube distortion is known for its 2nd harmonic) and Dist 3 adds 3rd along with 2nd harmonic. Dist 3 can look and sound very similar to tape distortion - it gradually flattens out the top and bottom of the waveform."
 
Laatst gewijzigd:
Heb een kleine demo gemaakt. Je hoort om en om eerst 4 bars droog en dan 4 bars de distressor. Telkens een agressievere instelling. In het begin doe ik het rustig aan, na het midden voer ik het iets op.

Zal asap nog meer voorbeelden posten. Hopelijk spoort dit andere distressor eigenaren aan om ook voorbeelden te posten *D

Verzoekjes zijn ook welkom!

Download at : http://www.audioroom.nl/distressor_test_1.mp3

Ben geen compressor expert... afzeiken mag...

Zo dat klinkt heftig zeg :halleluja Nu komt hij hier zeker weten ook :D
 
Back
Top