Studioverplaatsing

Origineel geplaatst door mischa
nou volgens mij helpt het niet veel op een houten vloer die tegels .. je heb immers nog contact geluid . en als je ze op een betonnen vloer leg help het mischien een beetje .. meestal zijn de vloeren wel redelijk dicht door hun massa .. maar de muren zijn meestal van gipsblokken of iets anders wat slecht isoleerd .


contact geluid weghalen ( doos indoos ) werkt vele malen beter dan 100 kiloos antie reflectie spul

ik zou het anders doen .. bestaande vloer .. piepschuim platen ... grote hout platen dan de tegels en de grote houten platen niet tegen de muren aan maar een paar cm los .. op de grote houten platen een nieuwe contructie maken het mooiste is niet symetries .

Ik heb een betonnen vloer, het hout (mdf) ligt daar op. Piepschuim moet altijd weer een laagje overheen voordat je er vloerbedekking overheen kan leggen.
Tuurlijk liefst een doos in een doos principe, maar dan mag je er wel weer eerst een berg geld tegenaan gooien + een berg tijd wat ik beide niet in overvloed heb. Bij de muur wil ik wel basstraps-dozen hangen, of panelen die er idd net voorstaan/hangen. Dit is nu naar mijn idee een beste prijs/kwaliteitsverhouding.
En die tegels blijven wel wat waard mocht ik ze toch zat zijn straks ;)
 
een bass trap .. die heb je in alle soorten en maten .. volgens mij moet het minstens de dikte hebben van 1 golflengte eer het werkt .. dus 40 hz dempen 8 meter dikke bass trap
 
Niellie gaat weer eens bezig!!
Got to get busy even know I'm down.
En nog lo-budget ook!!!
How low can you go?
:)
Nah als ik in staat gesteld word om ook wat verbiuwing te gaan doen...who me gonna Call?
Lol
 
zoo, studio oppervlakte opgeruimd, el cheapo vloerbedekking op het hout, daarop de stenen met rubber, rubber boven, daarop hardboardplaat en daarop de topnotch vloerbedekking, welke er al lag ......
 

Attachments

  • vloer-all-small.jpg
    vloer-all-small.jpg
    32,4 KB · Bekeken: 100
zoo .... de vloer is klaar, soort van in ieder geval.

Vast wat spullen neerzetten, isolatie aan de muur hangen en m'n pas aangeschafte 19" rack neerzetten met daarnaast m'n zelfbouw keyboardstand/rack.
Als aanvulling een nestje juno's welke netjes op hun beurt aan het wachten waren 8)
 

Attachments

  • finish-leeg-all-small.jpg
    finish-leeg-all-small.jpg
    44,8 KB · Bekeken: 102
DUDE!! Ziet er nou veel strakker uit! Meer ruimte om te freaken!! Zeer netjes!
Zo word een hitje maken nog makkelijker 8~
 
Origineel geplaatst door =XTRECIST=
DUDE!! Ziet er nou veel strakker uit! Meer ruimte om te freaken!! Zeer netjes!
Zo word een hitje maken nog makkelijker 8~

thnxs, moet lukken dacht ik zo ... :P

Ben nu druk bezig alle kabels aan te sluiten .... altijd fijn :stupid
 

Attachments

  • koel.jpg
    koel.jpg
    46,2 KB · Bekeken: 108
Ziet er kool uit idd!,


En hoe zit het nou met het geluid?
Is het gelukt wat je wilde qua, isolatie e.d? Ben benieuwd :)
 
GOZERRRRRRRRRRRRRRRRRRRR.
Zeeeer vet!
Hitjes in aantoch zoals ik het hier zie.
Ik wil je studioo ook wel huren hoor.
Vrienden prijsje dan toch? ;)
Haha.
Maar congrats on a job well done private Niel!~
:D
Topperrrrrrrrrrrrrrrrs!
 
Netjes Niel......mooie Juno 106 ook...:D
 
Heel mooi ben ik jaloers van. Ben jij eigenlijk pro of is dat voor de hobby?
 
Origineel geplaatst door Sony
Heel mooi ben ik jaloers van. Ben jij eigenlijk pro of is dat voor de hobby?

Ehm ... part time pro zou je kunnen zeggen.
Ben bezig er fulltime pro van te maken, met behoudt van het hobby gevoel :luv:

Neem eens een kijkje op m'n site inclusief mp3's, link staat in m'n signature ...
 
Back
Top