multiprocessor 64bit pc voor cubase sx 2

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

RiSC

Stamgast
Lid sinds
16 januari 2004
Berichten
411
Locatie
Breda
Regelmatig loop ik tegen de snelheids limitaties van mijn computer aan.
Ik wil van de zomer een nieuwe pc kopen, ik zat te denken aan een 64bits multiprocessor.

Vroeger heb ik eens een keer een dual pIII gehad voor cubase, dit was echter een ramp want de chipset reageerde niet lekker op cubase, cubase liep ook telkens vast.

Ik vroeg me ook af of er ueberhaupt al moederborden bestaan die multi 64bit processoren ondersteunen, heeft het wel zin om meer dan 1 processor te gebruiken? En moet je dan ook een speciale 64bit windows xp draaien om er gebruik van te maken, ondersteunen de waves en native instruments plugins en cubase sx 2.02 dat dan ook?

En zijn er onder jullie al mensen die hiermee hebben geexperimenteerd, moet ik dan voor intel of amd kiezen?
 
Er is nog geen 64 bits muzieksoftware dus aan 64 bits CPU's heb je eigenlijk geen zak. Tenzij je ze als 32 bits gebruikt.
Daar betaal je wel voor.

Geldt trouwens ook voor de Apple's. Die 64 bits CPU's worden eigenlijk ook als 32 bits gebruikt.

Dan moet je nog wel even wachten totdat interessant wordt.

En als je toch meer power wilt kun je net zo goed voor dedicated DSP power gaan. Oftewel UAD/TC powercore/Creamware.
 
Origineel geplaatst door fuse
Er is nog geen 64 bits muzieksoftware dus aan 64 bits CPU's heb je eigenlijk geen zak. Tenzij je ze als 32 bits gebruikt.
Daar betaal je wel voor.

Geldt trouwens ook voor de Apple's. Die 64 bits CPU's worden eigenlijk ook als 32 bits gebruikt.

Dan moet je nog wel even wachten totdat interessant wordt.

En als je toch meer power wilt kun je net zo goed voor dedicated DSP power gaan. Oftewel UAD/TC powercore/Creamware.

Kun je met die kaarten VST plugins in je DSP chip laden? Of enkel de plugs van de firma? En ook synths? Of enkel effects?
 
Nee,nee, ja en ja.
 
Tis eigenlijk nee, nee, ja en nee.
Had me ff vergist met die laatste.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top