Akai MPC 1000 user thread vragen & antwoorden

Hallo ik heb het antwoord op mijn vraag niet kunnen vinden op het internet maar misschien zoek ik verkeerd.

Als je de ram wil uitbreiden, moet je dan per se de Akai reepjes pakken of kan je ze ook in de computerwinkel halen? Neem ik aan van wel, maar wat voor soort moet je dan hebben ? Waar moet je naar vragen.

Ja je kan er gewoon andere merken in doen maar het moet wel:
PC 133 144PIN CL3 SODIMM 256MB - RAM zijn.
Ze staan vaak wel op internet voor een tientje.

Succes met zoeken
 
Ja je kan er gewoon andere merken in doen maar het moet wel:
PC 133 144PIN CL3 SODIMM 256MB - RAM zijn.
Ze staan vaak wel op internet voor een tientje.

Succes met zoeken


Besteld! :)
en een 4 gieg CF kaartje gehaald en JJ OS er opgezet.

helemaal het heertje :kroon:

Wat is dat JJ OS fijn trouwens. Sowieso ben ik erg in mijn nopjes met de MPC.
 
Besteld! :)
en een 4 gieg CF kaartje gehaald en JJ OS er opgezet.

helemaal het heertje :kroon:

Wat is dat JJ OS fijn trouwens. Sowieso ben ik erg in mijn nopjes met de MPC.

jjos 1 2 2xl?

Ik heb binnenkort mijn 1000 moet het nu nog even doen met mijn 500.... iemand interesse?
 
JJ OS (free)
gewoon veel beter afgewerkt. Naar mijn mening zou dit het standaard os moeten zijn...
/zeikmodus t is eigenlijk een schande dat Akai het originele os 2.13 niet verder ontwikkelt en dat OS 2 xl niet standaard (gratis) aanbieden op hun eigen site
in vergelijking is de originele gewoon niet helemaal af. /zeikmodus off :)
 
Hallo mensen ik heb nu zelf ook eindelijk de mpc 1000.
Ik heb nu alleen de vraag of iemand ervaring heeft met een 2,5 ssd schijf in de mpc.
Ik heb zelf nu een gewone schijf maar heb liever een ssd omdat die tegen wat meer klappen en stoten kan.

bloc
 
Hoe kan ik voorkomen dat als ik wat samples en sequences heb geprogrammeerd en er iets overheen wil spelen met m'n masterkeyboard, de samples niet worden afgekapt als ik een toets indruk? Het is echt lastig opnemen / werken zo. Samples staan op poly, 'truncaten' elkaar, midi instellingen staan goed vzv ik kan nagaan. JJOS 1. Ik kom er niet uit, met de handleiding niet en met fora etc niet. Enige hulp zou zeer welkom zijn.
 
Moet je je samples dan niet op one-shot ipv A(D)SR zetten? Heb zelf geen MPC1000 maar dit lijkt me het probleem als ik het zo lees.
 
en tevens: sustain pedal waardes als overdub opnemen lukt niet en volgens mpc forum kan dat echt niet, welk os je ook gebruikt. Wel jammer als dat echt niet kan..
 
ben je over de 32 voice polyfonie aan het gaan? lange one-shots kunnen dan juist problematisch zijn.

:edit

gebeurt het ook als je de araabje uithangt op de pads ipv de keyboard?
 
hmm, nee ik ga niet over de 32 voice polyfonie.
Via de pads bestaat het probleem niet. Misschien ligt het probleem wel bij de J8XP, die staat slecht te boek als master keyboard

En dat van die sustain waardes opnemen kan wel gewoon, dat is een instelling in menu Other > Misc > duration: as played
 
ja, oneshot heeft ie uiteraard.

Als je met een externe mixer gaat werken en voornamelijk sample based, zou ik zeker overwegen om door te sparen voor een 2500. Dit vanwege de 10 outputs ipv 6.
 
Oke sinds een aantal jaar heb ik nu weer een mpc1000.
Toendertijd heb ik em toen direct uitgbreid met JJOS2XL.
Nu heb ik de gratis JJOS (3.13) erop.

Alleen nu zit ik met het volgende probleem, heb al in de handleiding gezeten en op de site van JJOS maar kom er zo nog niet uit.

Ik wil graag track 1, 8 bars laten loopen. track 2 mag 32 bars spelen en dan stoppen (loop:off). Maar ik krijg het simpel weg niet meer voor elkaar.. Ik kan alleen instellingen maken voor de gehele sequence, niet per track. Ligt dit aan de gratis JJOS?
En dat ik dat toendertijd wel kon omdat ik JJOS2XL erop had?
 
Back
Top