[Lounge Track]

Let op:
Drumgeluiden zijn zeer geslaagd,
Vind de drums beetje erg general midi klinken
:D
Hij is heerlijk. Vooral af en toe die flanger/phaser over die sax. Jummie.
flanger van de sax af. vervang met een lichte chorus anders.

sorry, ga toch meer voor a-ritmisch...tis net teveel van het goeie!~
mogen nog wel iets meer groove gebruiken denk ik.

Soieso goede mix!
drums staan in de mix misschien iets te hard


I rest my case :bekdicht::dubbel:


Maar al met al merk ik wel dat ie nog iets voller mag, ik wil nog iets meer toevoegen om hem iets voller te maken.
Dat gitaartje spreekt mij ook wel aan ja... ik heb tot nu toe geroeid met de riemen die ik op dat moment had, maar ga het zeker uitbreiden... tnx!:okdan:
 
komt uit het hoofd & ni echt uit je buik.

Elk spoor heeft een iets andere groove wat op zich wat vermoeiend werkt. K vind dat alles wat is gefixeerd op die sax sample, zodat je een zinnetje of een fragment ervan blijft herhalen & geen verhaal meer hebt.

grz
 
IK vin het lekker relaxed klinken hoor.
Maar ik vind het erg veel herhaling.
En dit komt door de gebruik van samples want die zijn de hele tijd hetzelfde daardoor weing afwisseling.
Het drum arangement is wel ok en de drum geluiden kunnen ook.
Echter de drums staan niet in verhouding met het nummer en liggen er duidelijk overheen.
Dit komt omdat er een heel ander soort reverb waarschijnlijk hall gebruikt wordt waardoor het lijkt dat de drummer vlakbij staat en de rest van de klanken staan dus verder in de ruimte door een andere reverb.
Hierdoor klinkt het onatuurlijk en daardoor gaat de drumpartij niet op in het nummer.
En de drums moeten ook zachter.
 
ik vind totaal volume te zacht (vergeleken met de andere tracks die ik zoal luister)
 
Origineel geplaatst door Exzit
Echter de drums staan niet in verhouding met het nummer en liggen er duidelijk overheen.
Dit komt omdat er een heel ander soort reverb waarschijnlijk hall gebruikt wordt waardoor het lijkt dat de drummer vlakbij staat en de rest van de klanken staan dus verder in de ruimte door een andere reverb.
Hierdoor klinkt het onatuurlijk en daardoor gaat de drumpartij niet op in het nummer.
En de drums moeten ook zachter.
Thanx goeie tip! (zou wel eens kunnen kloppen)

ik vind totaal volume te zacht (vergeleken met de andere tracks die ik zoal luister)
Dit klopt!
Ben hem vergeten te normalizen. ga dit met de uiteindelijke versie uiteraard wel doen!
 
Iedereen heeft het over de geluiden of mix. Ik zelf vindt dat de produktie spannender mag. Natuurlijk is het Lounge, maar toch.. Iets meer spanning.. Het bleef me niet heel de tijd boeien.. Verder vond ik ook dat de drums een beetje soft en te clean zijn. Gebruik wat vette samples... En naar mijn idee staan ze niet te hard, samen met de sax toch de basis.. Dus op de voorgrond. Met gebruik van andere drums zal het probleem denk ik weg zijn, en hoeven ze niet zachter...En wat betreft de effecten. Je mag best wat andere effecten plaatsen op drums.. Hoeft niet altijd een geheel te zijn, dan wordt het weer zo'n brei/massa.. Hou de mix levendig...Belletjes/el piano mag wel wat cleaner.. Verder is het idee oke en vindt de sax heel cool....En leuk dat het lounge track is.. tussen al het geweld wat we vaak horen is een beetje relaxen wel oke..
 
yep er gaat meer veranderen aan de productie, meer variatie.......(hoop dat ik nog een gitaartje kan toevoegen)
 
Back
Top