[Lounge Track]

klinkt heel relaxed. :z
maar ik vind het een beetje te proper klinken.
ik zou die saxofoon toch wat vuiler maken.
en de drums ook. maar das allemaal persoonlijk.
ik vind het een goede track
 
Goede track!

Ik vind de cleane mix er wel goed bij passen. Soieso goede mix!
De geluiden passen goed bijelkaar. In het begin voelde het ietwat leeg, maar de drums kwamen er perfect in. Mooie contrabass sound ook. De 2e break, met die formant geluidjes vond ik minder, maar toen de rest erbij kwam, klonk het juist erg goed. In het intro hoor je dat de jaxen net vals gaan, maar misschien is dat ook wel ok ;)
De saxen (en contrabass) klinken behoorlijk realistisch. Is dat synthese?
 
Thanx guy's
Ik vind het cleane er juist ook wel mooi bij, ik snap wel wat isnie bedoelt maar ik vind het juist lekker dat instrumentale.
Enne nee tis geen synthese... als ik dat kon :{ ... het zijn ge-edite samples
 
ik vind dat je een relaxde sfeer hebt neergezet en dat het allemaal lekker klinkt,niet druk gewoon lekker chill!! (en dat was geloof ik ook de bedoeling nietwaar?)
 
Dat was idd de bedoeling! Ga maar eens op je bed liggen met je ogen dicht en draai het maar... wedden dat je slaapt......(of slaperig wordt):z
kom maar op met nog meer meningen hoor! hoe meer hoe beter...
 
hmm het lijkt wel of de drums niet helemaal sync liggen, daar stoor ik me een beetje aan. Ze staan ook iets te hard voor mn gevoel. De sound vind ik ook niet echt bij de andere sounds passen. De sax vind ik lekker zo!

Maar het sfeertje vind ik wel erg lekker!
Ik hoor trouwens een delay lama! leuk man, heb ik ook uren mee zitten spelen!
Ik sommige momenten vind ik em erg leeg, misschien opvullen met sfeervolle pads?

En voor het geval je dat nog niet hebt gedaan, ga es luisteren naar Kruder en Dorfmeister!

suc6!!
 
Origineel geplaatst door eruk
Dat was idd de bedoeling! Ga maar eens op je bed liggen met je ogen dicht en draai het maar... wedden dat je slaapt......(of slaperig wordt):z
kom maar op met nog meer meningen hoor! hoe meer hoe beter...

Hee ik maak ook slaperige muziek :D (kreeg ik als reactie op een van mijn nummers, positief bedoelt overigens).
Daar had ik ook een sax in verwerkt 8o) , en wat wazige geluiden.
Misschien moet je ook wat wazige effecten toevoegen, eventueel wat lofi vocaltjes zoals ik die soms erin verwerk.
Voor de rest vind ik het een mooie track.
 
Thanx! ja misschien idd wat meer effeccies en iets meer pads....Tis trouwens geen delay lama, al lijkt hij er idd erg veel op! ik ken em wel..
De beat loopt wel sync, maar ik heb hem wel een swing/groove gegeven, ik vind dat wel lekker menselijk klinken...
 
sorry, ga toch meer voor a-ritmisch...tis net teveel van het goeie!~

ow trouwens, als je behoefte heb aan goeie acoustische drumsamples...Drumkit from Hell is ERG vet!
 
Zeer rielexte track erikje! Eerst vond ik de geluidlagen een beetje los van elkaar staan, maar hoe verder het nummer vorderde, hoe minder me dat ging storen, het gaf een soort integer en subtiel sfeertje aan het geheel, als je snapt wattik bedoel. Drumgeluiden zijn zeer geslaagd, drumprogrammering kan dan wel weer wat spannender: meer dynamiek (hard/zacht), ghostnotes en afwisseling, dat soort dingen. Tip: probeer een padsound met een goed stereoeffect eroverheen te gieten, dan krijgt de track wat meer "ballen". Probeer ook die hele eindmix wat in elkaar te persen, compressie met buizenemulatie ofzo, al met al good job ! :okdan:
 
Thanx man!
Tis wel waar, ik ga er binnenkort nog een pad overheen gooien
:) hebben nog meer mensen problemen met het vele swing wat in de drums zit?
 
Hij is heerlijk. Vooral af en toe die flanger/phaser over die sax. Jummie.
Genieten geblazen.
 
ook zeker geen slechte track. drums mogen wel iets zachter. flanger van de sax af. vervang met een lichte chorus anders. Vind de drums beetje erg general midi klinken. waar komen ze uit? en ergens vind ik de track te lang. sax speelt vrijwel het zelfde met wat kleine variaties. weet niet nummer gaat me ergens vervelen...
 
relaxed trackie inderdaad.. doet me aan Zero 7 denken.

drums staan in de mix misschien iets te hard en mogen nog wel iets
meer groove gebruiken denk ik.

Na 2 minuten mag er misschien wel een heel ander thema komen,
die break die nu komt is iets te kaal en duurt ook een beetje lang.

wat ook mooi hierbij zou zijn is halverwege een ritmisch
acoustich gitaartje toevoegen (niet te hard, lekker breed in de mix)
die een beetje knispert in het hoog.
 
Back
Top