geluidskaarten dillema

Kikker

Stamgast
Lid sinds
5 augustus 2002
Berichten
199
Wij hebben een reggae band en we doen heel veel met software, vooral FLStudio we nemen de gitaar en de bas op via de line in van een goedkope on-board geluidskaart, een voor een dus, dat is niet echt fijn werken evenals de vertraging die het oplevert. Nou willen we dus een externe geluidskaart met veel inputs en outputs (dit ook vanwege het werken met wat externe effecten en evt. doorrouten van kanalen van de pc naar een mengpaneel om live wat dubdingetjes te doen) en 8 inputs en 8 outputs leek me wel een mooi aantal
nou kom ik in die categorie redelijk wat geluidskaarten tegen zoals (de goedkoopste) een ESI - Waveterminal 192 M voor 250,- en de (voor ons budget duurste) RME Multiface voor bijna 800, nou vroeg ik mij dus af wat het verschil tussen deze twee is, het gaat erom dat we in goede geluidskwaliteit meerdere (maximaal drie) audiokanalen en wat midikanalen tegelijk op kunnen nemen zonder vertraging en dat de geluidskaart zorgt dat de rest van de pc minder belast word omdat we ook niet de allernieuwste pc's hebben.
Zouden we dan genoeg hebben aan die goedkope of zullen we dan toch eventjes moeten doorsparen?
 
Origineel geplaatst door metatron
HebzelfdeRME Mulitiface en kan je deze erg aanbevelen. De RME is gewoon goeie kwaliteit en heb er nog nooit problemen mee gehad.

ja die koop ik het liefst natuurlijk
maarja ding is wel duur
nog ervaringen van mensen met vergelijkbare goedkopere geluidskaarten??
 
Origineel geplaatst door Kikker
nog ervaringen van mensen met vergelijkbare goedkopere geluidskaarten??

Ik heb zelf een MAudio Delta 1010LT met 8 analoge ingangen en 8 analoge uitgangen en dat werkt als een trein. Fijne drivers, simpele software, stabiel als een huis. Het enige nadeel is dat er geen breakoutbox bij zit, maar dat alle kabels uit de kaart hangen als een groot spinnenweb. Maar dat heb ik opgelost met een Behringer 19" patchbay van een paar tientjes zodat het er toch strak uit ziet en je niet met een berg kabels hoeft te kloten :)

Oh ik heb er 300 euro voor betaald trouwens, bij MusikProduktiv in Duitsland.
 
Re: geluidskaarten dillema

Origineel geplaatst door Kikker
nou kom ik in die categorie redelijk wat geluidskaarten tegen zoals (de goedkoopste) een ESI - Waveterminal 192 M voor 250,- en de (voor ons budget duurste) RME Multiface voor bijna 800, nou vroeg ik mij dus af wat het verschil tussen deze twee is, het gaat erom dat we in goede geluidskwaliteit meerdere (maximaal drie) audiokanalen en wat midikanalen tegelijk op kunnen nemen zonder vertraging en dat de geluidskaart zorgt dat de rest van de pc minder belast word omdat we ook niet de allernieuwste pc's hebben.
Zouden we dan genoeg hebben aan die goedkope of zullen we dan toch eventjes moeten doorsparen?

Je moet niet verwachten dat deze geluidskaarten je computer minder belasten. Wel ga je er in geluidskwaliteit flink op vooruit, en je hebt inderdaad veel minder last van vertraging. Interfaces zoals de genoemde RME en van bijvoorbeeld MOTU hebben ook een onboard digitaal mixertje, wat in sommige gevallen erg handig kan zijn.
Ikzelf gebruik een MOTU 828mkII (te krijgen voor zo rond de 895,-) en die kan ik je zeer aanbevelen. De RME multiface is zeer zeker ook aan te raden, maar als je de interface ook live wil gebruiken heeft de MOTU een aantal voordelen: 19" rackformaat, ingebouwde voeding, twee mic pre-amps en aparte monitor uitgangen.
 
Back
Top