(spam) Ben Liebrand @ Calypso

jaimiefanatic

Jaimie Fanatic
Lid sinds
11 juli 2001
Berichten
1.002
Locatie
Rotterdam
voor onze dansluitjes erg leuk om mee te maken.. mr ben liebrand op 4x !!!! een CDJ1000s MKII ..

benliebrandfront.jpg


benliebrandback.jpg
 
Ik heb hem twee keer 'live' gehoord maar was nou niet echt razend enthousiast over zijn DJ prestaties. Niet dat hij niet strak draait maar erg laaaaaannnnnnngggggggdraaaaadigggg...

Vind zijn knip-en-plak-mixen dan toch leuker. Maar neemt niet weg dat platen van weleer niet gewoon leuk zijn om te horen. Gezelligheid maak je vervolgens zelf.
 
ja ik ben zelf gewoon heel benieuwd, heb hem nog niet live gehoord, maar de man verdient zoveel respect van mij dat het voor mij al een feest is dat ik hem heb kunnen boeken. En 4 x CDJ1000.. ik weet niet hoe slecht hij dan moet draaien om het dan langdradig te maken!!??
 
4 CDJ1000's is trouwens NIET Ben's record ... Dat staat op 5 !

Tijdens de jaarlijkse Mixfreaks party haalde hij dat geintje de laatste 2 jaar al uit ...

En dan moet je je voorstellen dat hij regelmatig 4 CDJ's synchroon aan draaien heeft... 1tje met een (bass)loop, 1tje met wat extra drums, dan eentje met een acapella en op numero 4 draait weer iets anders :)

Hou dat maar eens allemaal in de gaten ... petje af !

P1300005.sized.jpg


Overigens gebruikte hij die 3 SL1200's NIET :)
 
Zeker een midi sync kabeltje tussen de tafels geknoopt. ;)
 
Met vier heb ik nooit gedaan geef ik toe. Wel met drie SL-1200's, zowat iedere zaterdagavond voor twee jaar lang. Twe plaaten laten Phase'n en dan een derde er doorheen mixen. Twee platen mixxen en dan een accapella stuk er doorheen. Bijvoorbeeld Get u and Dance over Moby Go om deze ondertussen over te laten gaan in Ce Ce Peniston's Finaly. Uiteraard wel even oefenen door de weeks ;)

Ik snap het probleem dan ook niet met zoveel ervaring als hij heeft. Het is precies zoals je zegt, een bass-loopje, een drum-loopje, dan wat accapella zang en een extra plaat. Als het nu 4 verschillende tracks zijn (dus volledige songs), tja... dan wordt het een ander verhaal.

Hé! Begrijp me niet verkeerd, hij's de man als het gaat om mixen of in ieder geval The Godfather. Maar hij heeft mij tweemaal teleurgesteld met zijn live performances. Laatste keer was op de Korenmarkt in Arnhem. Dan gaat een aantal minuten lang dezelfde loop op loop wel vervelen. That's all I'm saying!

Misschien dat ie wel beter kan, maar gewoon daar geen zin had of tweemaal zijn avond niet ;)
 
Het nadeel van die 70 platen is wel dat het tempo niet constant is .
Wibi Soerjadi kan piano spelen alsof het lijkt dat die met 4 handen speelt. Mischien dat Ben Liebrand kan mixen op die manier
 
Dat klopt, vaak kun je alleen de eerste 16 of 32 (of 12 of 20 of whatever) gelijk houden. De rest is niet strak.

Maar die platen mixed meneer Liebrand ook niet door en door. Dan is het vaak een mix van drumcomputer beats, een bassline en een accapella stukje, om vervolgens de volledige plaat erin te knallen en de vorige weg te laten.
 
Origineel geplaatst door LeonMols

Overigens gebruikte hij die 3 SL1200's NIET :)

Drie keer raden waarom :D Ik zie de pitch op die eerste 2 cd spelertjes netjes in het midden staan... noem me achterdochtig... De man mag dan wel geld hebben, maar gebrande cd'tjes met alle nummers, beats en wat al niet meer qua pitch prima op elkaar afgestemd is goedkoper dan die afgestemde handel bij Lex van Coevorden te persen. :dj:
Neemt niet weg dat het veelbelovend doet overkomen.
 
Even een paar opmerkinkjes tussendoor ...

a) de foto is genomen op het moment dat Ben nog de apparatuur aan het aansluiten was (dus niet tijdens de liveset) (Hij nam zelf 3 CDJ's mee, de andere 2 stonden er al)

b) ik heb de foto niet gemaakt :)

c) de reden dat die SL's er stonden was dat er nog 3 DJ's na Ben gingen draaien, en sommigen werken liever met vinyl dan met CD (en sommigen werken met allebei)

d) de reden dat Ben cdr's gebruikt is ook erg voor de hand liggend: hij heeft gewoon al z'n vinyl (of in ieder geval het grootste deel) gedigitaliseert en op CD gezet

e) Lex van Coeverden kon niet even e.e.a. op vinyl zetten, want hij stond zelf in het publiek :)

Meer foto's op www.mixfreaks.nl trouwens ....
 
Nou, het één en ander is al opgehelderd hiervoor, maar ik vul het nog even aan.
Ik heb 2x een workshop gehad van Ben Liebrand waarin hij uitlegde hoe hij werkte met de cdj's.
Z'n gehele vinylcollectie heeft hij gedigitaliseerd, incl. scans van de hoezen en die op de cd mapjes geplakt om alles toch nog makkelijk te kunnen vinden. Mocht iemand hem oppakken wegens illegaal gekopierde cd's dan kan hij alle originelen thuis tevoorschijn toveren. Alleen italië schijnt wat strenger te zijn.

De reden om met cdj's te werken is de mastertempo functie, om makkelijker tonaal te kunnen mixen, naast het beatmixen, iets wat een stuk moeilijker is met standaard sl 1200/1210 mkII's.
Niet te vergeten alle voor te programeren cue points via de media kaartjes die de cdj slikt .....
 
Back
Top