Eerste Elektrische Kerkmiddag in Beverwijk, 25-09-2022, 12:00 - 17:00

Fonograaf

Stamgast
Lid sinds
19 mei 2014
Berichten
159
Elektrische Kerkmiddagafbeelding.jpg


Kom gezellig muziek maken in de Grote Kerk van Beverwijk!



De Vereniging Grote Kerk Beverwijk heeft de ruimte en faciliteiten om gezamenlijk elektronische muziek te maken. Dat hebben we laatst ontdekt door het uit te proberen met de mannen van Sinc uit Eindhoven, waarvoor dank!

Sinc in Eindhoven website

Sinc YouTubekanaal

Sfeerimpressievideo 24-07-2022 proefsessie Elektrische Kerkmiddagen

De interprovinciale samenwerking was geslaagd. Nu wil ik graag in Beverwijk iets opzetten dat lijkt op hun initiatief.

Neem je drumcomputer, synthesizer, laptop of andere apparatuur mee, plug ze in en we gaan proberen ter plekke klanken en muziek te maken. Als je weinig ervaring hebt, is dat geen probleem, ook kletsen en leren over muziek en apparatuur hoort bij de opzet. De Elektrische Kerkmiddagen hebben laagdrempeligheid als uitgangspunt.

We hebben een mixer met jack aansluitingen. Neem zelf je audiokabels mee. En we gebruiken midi om te synchroniseren. Dus neem een midikabel mee als je elektronische apparatuur hebt die je wilt synchroniseren.

Hoewel de basis van de klanken en de muziek elektronisch is, staat er in de kerk een prachtige concertvleugel, die we wellicht kunnen gebruiken bij onze experimenten. We zullen zien.

Er zijn consumpties te koop waarmee je de Vereniging enorm steunt!

Toegang en deelname is gratis.

Je bent natuurlijk ook welkom als je alleen wilt komen kijken (en luisteren).

Adres: Kerkstraat 37a, Beverwijk. De Wijkertoren is niet te missen ;-)​
 
mooi initiatief, ik ben dan helaas net op vakantie, wellicht een volgende editie!
 
mooi initiatief, ik ben dan helaas net op vakantie, wellicht een volgende editie!
In het begin organiseer ik het een keer in de twee maanden, en dan zien hoe het gaat. Volgende keer wordt dus ergens in november. Een exacte datum heb ik nog niet ivm het programma v/d kerk: er gebeurt hier van alles. Fijne vakantie!
 
Wij vonden het een hele geslaagde en vooral ook leuke proef jam sessie!

Als je in de buurt woont en tijd hebt, ga dan zeker een keer jammen in de Grote Kerk in Beverwijk.

Zo kun je de video direct bekijken in deze post:



Arjan & Frank
 
Wij vonden het een hele geslaagde en vooral ook leuke proef jam sessie!

Als je in de buurt woont en tijd hebt, ga dan zeker een keer jammen in de Grote Kerk in Beverwijk.

Zo kun je de video direct bekijken in deze post:



Arjan & Frank

Dat was 't zeker, en nuttig ook nog :okdan:
 
Zowaar eens iets dat in de buurt is voor mij.
Hoewel ik nogal een einzelgänger ben, ga ik hier toch eens over nadenken.
 
Ik heb 'm met potlood in de agenda gezet, als ik tijd kan maken dan kom ik even buurten. :okdan:
 
Leuk initiatief!
Ook al is het ver vr mij tis op een zondag dus ga het toch in mijn agenda schrijven als mogelijk interessante uitstap ;)
 
Zowaar eens iets dat in de buurt is voor mij.
Hoewel ik nogal een einzelgänger ben, ga ik hier toch eens over nadenken.
Tof, zeker welkom!

Ik heb 'm met potlood in de agenda gezet, als ik tijd kan maken dan kom ik even buurten. :okdan:
Doen! :)

Leuk initiatief!
Ook al is het ver vr mij tis op een zondag dus ga het toch in mijn agenda schrijven als mogelijk interessante uitstap ;)
Zou heel gaaf zijn als je komt, wel ver idd. Als je wilt PM'en we nog even over de logistiek.

Verder heb ik vandaag in de kerk weer een beetje met de apparatuur geoefend. Het is gelukt m'n laptop op het mengpaneel aan te sluiten zodat ik met FL studio mee kan jammen. :okdan: Ook iemand anders laptop krijg ik wel mee zo denk. En ik heb ook een externe geluidskaart met midi gekocht zodat die, via mijn laptop met de d.a.w., dienst kan doen als synchronisator. Dus het gaat goed hier, ik zie uit naar 25-09!
 
Zo, de mods vinden het hopelijk goed als ik mijn evenementje even omhoog schop omdat 't volgende week al plaatsvindt. Ik ga vandaag weer naar de kerk om met geluid te spelen en de setup van volgende week te oefenen. Tot ziens volgende week in de kerk!
 
Jammer. ik ben verhinderd die dag. Ik hoop dat jullie vaker zoiets organiseren. Lekker dichtbij!!!
Veel plezier aan diegene die gaan.
Ja, eens per twee maanden. De volgende Elektrische Kerkmiddag kondig ik spoedig op 't forum aan.
 
Helaas een familiaire verplichting, maar ik houd het voor de toekomst nog steeds in gedachte.
 
Ik was vandaag weer in de kerk, en het is er kouder dan ik gehoopt had zo eind september. Ik raad iedereen aan zich warm aan te kleden morgen :-)
 
Ik ben dus afgezakt uit het verre Gent hm hm

Ik heb een toffe namiddag gehad en een goeie ontvangst met lekker koffie.

@Fonograaf

Nog eens bedankt vr de lekkere koffie en de info ivm parkeren enzo :okdan:
 
Ik ben dus afgezakt uit het verre Gent hm hm

Ik heb een toffe namiddag gehad en een goeie ontvangst met lekker koffie.

@Fonograaf

Nog eens bedankt vr de lekkere koffie en de info ivm parkeren enzo :okdan:
Graag gedaan! Heel gaaf dat je zo'n end gereden hebt om mee te doen!

Het was een gezellige, muzikale middag en deze eerste sessie hadden we dus meteen een internationale gast! :D Dat is een goed begin van deze terugkerende evenementjes.

Ik heb wat geluidsmateriaal van de dag, dat ga ik nog bewerken en dan uploaden op YouTube voor 'n sfeerimpressie. De volgende sessie kondig ik binnenkort op 't forum aan.
 
Ik had helaas een andere afspraak, een volgende keer kijk ik opnieuw of ik mee kan doen. Ben erg benieuwd naar het geluidsmateriaal!
 
Back
Top