[Track] klassiek/modern

eruk

Stamgast
Lid sinds
23 juni 2003
Berichten
495
Locatie
Noord Holland
HEY!
Deze productie heb ik ingestuurd voor de opleiding Sound Design aan de HKU en ik ben toegelaten! dus blijkbaar vonden zij het wel aardig. (ik heb wel de vooropleiding gedaan hoor)
Heb geprobeerd klassiek en modern met elkaar te combineren, de synth die je hoort is een eigen gebouwde patch uit reaktor.
Geef me die track!
Ben benieuwd hoe jullie het vinden, dus geef je mening!....... zet hem wel lekker hard!
 
Ten eerste: gefeliciteerd met je toelating!

dan over deze track... hmmjaa, kwa 'sounddesign' is het best leuk..
Van mij mag er na 2 minuten ofzo wel een dikke beat en een vette bassline inkomen,
maar dat gebeurt alleen niet. Misschien is dat ook niet de bedoeling geweest van de track,
maar nu heb ik een beetje het idee dat hij ergens naar toe werkt, maar er nooit komt.

Waar komtie stem trouwens vandaan? Sample-CD?
 
Bedankt!
Ja ik snap wel dat je WIL dat er een vette beat en basline in komt, maar daarom heb ik het ook niet gedaan.
Is lekker teasing, misschien maak ik er ooit nog wel een remix van met een beat etc eronder... maar dat weet ik nog niet
die stem heb ik van http://www.djbb.dk/samplesite/bb_voice.php vette samples!
Someone else?
 
Tsja... Ik ben er geen fan van...
(maar als je nog een extra keer om reacties vraagt... ;) )

Technisch vind ik het wel goed; mooi met stereo gewerkt en interessant zoals je er geen standaardriff van maakt maar het een beetje onvoorspelbaar houdt. Daar passen ook bij dat je je track niet 'los' laat komen en je klassieke semi-ringcomopositie.

Maar ja, dat is voor de hersens; het oor wil ook wat, en mijn oor krijgt dat niet echt bij deze track. Het verband (behalve enkele noten) tussen de klassieke stukken en de rest van de track ontgaat mij volkomen, ik vind je sequencegeluid nogal mager klinken en te weinig bas opleveren, er zit niet zo veel afwisseling in de drums en doordat je het bewust wat afstandelijk houdt en met je timing bewust van het voorspelbare afwijkt is het ook geen track waar ik echt 'in' kan komen. In het kort: de logica en waarom van deze track en zijn elementen ontgaat mij. Maar misschien ligt dat aan mij?

Whatever; waar het om gaat: gefeliciteerd met je toelating! :biertje:
(als demo voor sounddesign lijkt het me inderdaad geschikt trouwens, gezien hoe het technisch in elkaar zit 8) )
 
thanx voor je felicitaties, en ook voor je comentaar, want ik beschouw het toch als compliment
(als demo voor sounddesign lijkt het me inderdaad geschikt trouwens, gezien hoe het technisch in elkaar zit )
:)
Het is ook niet bedoeld als commercieel aantrekkelijk....
 
nou......

sounddesign houdt op de HKU voornamelijk foley, soundeffects ed onder films, docu's, commercials enz enz in.

Gefeliciteerd! eerste 1.5 jaar is beulen, daarna wordt het echt heel erg leuk op school :D

Wat je track betreft: leuke sfeertje. Ik zou nog ff voor de mix gaan zitten, vocals staan bijv te hard.

qua arrangement zou ik proberen er wat meer vaart in te houden.

groet Hans
 
nou......
sounddesign houdt op de HKU voornamelijk foley, soundeffects ed onder films, docu's, commercials enz enz in.
Gefeliciteerd! eerste 1.5 jaar is beulen, daarna wordt het echt heel erg leuk op school
hoe weet je dat allemaal?? doe jij het ook?
 
ja ben nu 3de jaars, nu stage..daarna artikeltje schrijven en dan 4de jaar MA hopelijk.. :D
 
Re: [Track] klassiek/modern

Origineel geplaatst door eruk

Ben benieuwd hoe jullie het vinden, dus geef je mening!....... zet hem wel lekker hard!

Klinkt nogal dun en leeg, die zang is wel leuk erbij (beetje vreemd maar wel lekker) maar de sounds zijn niet goed gekozen vindt ik...
maargoed hier ben je op aangenomen dus..alsnog gefeliciteerd hoor
dat zegt wel wat over de drempel van de toelatingscommissie ( dit is niets persoonlijks tegen jou ofzo hoor maar meer jaloezie en frustratie van mij misschien omdat ik ooit ook wat heb opgestuurd en NIET werd toegelaten..!:duivels: )
 
Nou ik ben hier niet alleen op aangenomen hoor, heb ook andere opdrachten ingestuurd.
heb op de vooropleiding genoeg andere projecten gedaan.
En die drempel is zoals je zelf eigenlijk al zegt echt NIET laag....
 
idd, toen ik toelating deed werd 8% toegelaten..

eerste jaar is wel zwaar, veel op school en kleine opdrachtjes. Je hebt in het eerste jaar twee keer projectweken waarbij je bijvoorbeeld stijlcompositie doet.
op de helft van het tweede jaar ga je blokken van 7 of 8 weken draaien en bijv. in teamverband een horrorfilm sounddesignen (zie http://kmt.hku.nl/~bart/productie/projecten/project-filmgeluid/index.htm )

maar zwaar is niet erg he, als je het leuk vind...
 
hmm...ben misschien 1x per maand in h'sum, stage he...daarna artikel...dus ja :S
 
Back
Top