Cubase SX 2 Probleem

The Unholy

Hard lid
Lid sinds
24 januari 2004
Berichten
2.302
Locatie
Rotterdam
Hallo,

Ik heb al vanaf het begin af aan een probleem met Cubase SX 2(origineel) en ik vroeg me af of iemand me kan helpen?

'Reset on Stop' staat uit, maar als ik aan het afspelen ben en ik druk op stop, worden mn synths toch gereset om de 1 of andere reden. En het is echt ongelofelijk irritant als je tijdens het afspelen een patch aan het editten bent en hij word oppeens gereset:stupid Daarnaast werkt dat 'Chase Events' ook voor geen meter. Met de oude (illegale!?) versie van Cubase SX had ik dit niet...

Ik dacht dat het met de nieuwste update verholpen zou zijn maar dat was niet zo, dus als iemand me kan helpen, graag.

Alvast bedankt,

Sander
 
het enige wat ik er over weet is dat : als je gelijk vanaf het begin begint te bouwen aan een song dan springt hij na het einde van de loop weer op zijn originelen setup. truukje van mijn kant is ...... begin je song op beat 5 (bijv) en als je dan aan het editten bent en hij speelt de loop weer opnieuw af dan blijven je nieuwe gegevens behouden .
 
Origineel geplaatst door Thaizer
Bekend probleem voor mij.
Zolang ik geen program change invul gaat het goed, misschien bij jou ook.

Precies... Maar geen program change nr. invullen is geen optie.. Ben tenminste blij dat ik niet de enige ben:)

het enige wat ik er over weet is dat : als je gelijk vanaf het begin begint te bouwen aan een song dan springt hij na het einde van de loop weer op zijn originelen setup. truukje van mijn kant is ...... begin je song op beat 5 (bijv) en als je dan aan het editten bent en hij speelt de loop weer opnieuw af dan blijven je nieuwe gegevens behouden .

Ja dat deed ik al. Ik begin altijd op 3, maar het helpt niet tegen het probleem.

Toch bedankt gasten :biertje:
 
zet de 'program' optie in al je tracks op 'off' en selecteer je programs op je synths, niet in cubase.
alleen program changes tijdens de track wordt dan lastig. misschien dmv sysex dumps o.i.d.
 
Origineel geplaatst door rinini
zet de 'program' optie in al je tracks op 'off' en selecteer je programs op je synths, niet in cubase.
alleen program changes tijdens de track wordt dan lastig. misschien dmv sysex dumps o.i.d.

Dan ben ik een uur bezig... Ik werk ook meestal aan meerdere tracks tegelijk, en het schiet niet echt op als je elke keer op je synths die programs moet selecteren.

En het hoort gewoon te kunnen toch?

Mailtje sturen naar steinberg dan maar...
 
Back
Top