[muziek] Krekker Henk - M.U.Q.U.E.²

krekker

Nieuwkomer
Lid sinds
2 Maart 2004
Berichten
5
Locatie
op aanvraag
Hallo!

Hier is dan het eerste nummer dat we hier posten. We hopen dat het in de smaak valt!
Let niet op de mix, het gaat immers om de geluiden die in harmonie met het ritme zijn samengebracht. En de gedachte daar achter.

M.U.Q.U.E.²

Alvast bedankt voor de reacties!
 
Hehe jaja die drummachine is nu onderhand wel dood hoor je hoeft niet te blijven slaan !!! :D

Tja not my piece of cake zal ik maar zeggen maar oke probeer neutraal te blijven...

Geluiden vind ik ik wel O.K. op de Distorted BD na die vind ik niet echt origineel klinken.
Vind het zelf verder veel van hetzelfde maar misschien is dat die achterliggende gedachte die ik niet helemaal te pakken krijg...
Maar die achterliggende gedachte krijg ik ook niet te pakken bij Merzbow maar kan aan mij liggen en is ook persoonlijke smaak.
In elk geval nog veel plezier op het forum :okdan:
 
Als u dat muziek noemt of zelfs maar een vorm van, dan
noem ik mijn vw polo van tien jaar een porsche!!
 
Laatst gewijzigd:
okay, hij draait...

Een artistiek, avantgardistisch stukje.
Lijkt willekeurig geknipt, maar als je langer luistert zit er wel degelijk een patroon in.

maar nu effe serieus:

Allemaal hele gave geluiden, volgens mij kun je hier een leuk nummer mee maken ;).

-C-
 
Er is niks mis met bak vol rare geluiden en gebrek aan structuur. :)

Ik vind je (jullie?) geluiden wel goed. Het klinkt alleen alsof je wil gaan housen maar het lukt niet; zeg maar óf die beat inzetten óf die beat weg halen en het geheel wat trager spelen. Maar dat is mijn mening. Verder okay.
 
die distorted kick komt me mn neus uit !!

(eeh dit is niet persoonlijk maar meer een algemene opmerking van mijn kant)

de klanken zijn op zich goed maar haal die vervorming weg en het is nog beter..:)
verder mis ik variatie en 'das gewisse etwas'...
 
Origineel geplaatst door Bass
die distorted kick komt me mn neus uit !!(...)
Helemaal mee eens. Ik noem dat geluid 'bolle bassdrum'. Het is een soort... ehm... stijl-afspraak waar vele zich aan houden terwijl het eigenlijk nergens naar klinkt. (Deze opmerking is ook algemeen bedoelt en niet voor dit specifieke werkje).
 
Re: [muziek] Krekker Henk - M.U.Q.U.E.²

Origineel geplaatst door krekker
Hallo!

Let niet op de mix, het gaat immers om de geluiden die in harmonie met het ritme zijn samengebracht. En de gedachte daar achter.

:erm: ... en welke gedachte zit er dan achter :confused:

Je geeft zelf al aan dat het gaat over geluiden in harmonie met het ritme. Toch blijf ik steeds de indruk hebben dat alles door mekaar loopt. Ik geraak er niet wijs uit (kan zijn dat ik niet geavanceerd genoeg ben, hoor ... van moderne kunst snap ik ook niet veel).

Wat ik wel bewonder is dat je je niet laat beïnvloeden door verwachtingen van de hedendaagse commercie ;)

:doei:
 
Die distorted kick moet eruit. Vreet ook veel te veel headroom en frequenties.
Die industriele geluiden zijn leuk gedaan. Maar ik vind er te weinig gebeuren om een gevoel los te krijgen. Teveel voortbedurend op die ene loop.
Hoe heb je het gemaakt?


PS: waar staat die afkorting voor?
 
Ik vind het niet zo erg eigenlijk. Het is een kwestie van tot 13 tellen en dan is het probleem met de ritmische chaos verdwenen (structuur = 4+4+4+1 = 13 tellen). Dan is het 'gewoon' industrial noise, die op 1:00 zo ongeveer opnieuw begint en vanaf 2:15 weer ontbindt. Dus een patroon, richting of ritme mis ik hier echt niet in. En ik vind de geluiden wel geslaagd; het past allemaal goed bij elkaar in het gruizige en ik vind het met de mix nog niet eens zo slecht zitten eigenlijk. :okdan:

Wat niet wegneemt dat nog steeds niet helemaal duidelijk is wat de luisteraar ermee moet. Gewone luistermuziek of uitgaansmuziek is het niet echt, dus ik neem aan dat er een idee of gedachte achter zit, maar welke wordt niet echt duidelijk (en om nou te zeggen dat het over een machinefabriek gaat over verwoesting lijkt me een beetje simpel).

En ik ben natuurlijk ook nieuwsgierig naar het spul waar dit mee gemaakt is! :)
 
Dit is OF heeeel vooruitstrevend
OF je hebt je sample-rate verkeerd ingesteld.

Niet mijn ding...
 
Hey,

Als DX200 eigenaar hoor ik direct een preset patch, dat mijn aandacht direct afleid, dus objectief oordelen zit er niet meer in. Gevaar is hierbij (vind ik dan he) dat -of mensen herkennen het -of mensen gebruiken hetzelfde geluid, wat de "sfeer" in jouw muziek/geluid geen goed doet.

Ik kan niet zoveel met deze track maar hoor er wel een bepaalde richting in, ben iig benieuwd naar de volgende ;)

Gewoon zo doorgaan en je zult merken dat je steeds je ideeën kwijt kunt in de muziek/het geluid.

-Pascal.

...en mensen die niets te melden hebben en toch je thread vervuilen moet je maar gewoon negeren ;)
 
Bedankt voor alle positieve en negatieve reacties! Ik zal eens wat proberen met die distorted kick. Eruit gooien en iets anders proberen. Ik lees dat net van die presets uit de dx-200. Dat kan goed kloppen.. Ik heb die 2 parts idd opgenomen van m'n dx-200, maar dat is al een hele tijd geleden. En ik twijfel soms of ik iets nou zelf heb gefabriceerd ooit, of dat het er al standaard in stond. Ik ga dat meteen ook even aanpassen, want ik vind het iets te makkelijk om presets te gebruiken.
We hebben gebruikt:
dx-200 dus, effecten in wavelab en toen in fruity loops samengevoegd, en daarna nog een keer effect uit wavelab er overheen.

Groeten,

Krekker Henk
 
Ohja, de gedachte die erachter zit is dat we stoned waren toen we dit nummer maakten en dat stuk tekst schreven.. 8o) M.A.W. De gedachte is er niet.. Maar we houden wel van extremere dingen.. Vandaar dat er wel es zoiets uit rolt..
 
Back
Top