** Ode aan de Juno-60 **

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Hier ook een trackje met een hoofdrol voor de juno60 :)
Lekker wegdromen 8)

CausaliDox - A Mindful Journey

Gezellig samen op reis:
vermona drm1 mkII
tr808
tr707
Pro-One
Juno-60
PolySix
Alpha juno
Wavestation
 

Attachments

  • studio-cropped.jpg
    studio-cropped.jpg
    91,2 KB · Bekeken: 55
Die is in een enorm mooie staat zeg, Kalusi!

Inderdaad! Ik ben ondertussen al zodanig gewoon dat deze roestachtige spikkels op het metaal hebben en vaak ook lekker gebutste zijpanelen, dat deze er echt tussenuit springt!
 
Lekker nummer! :okdan:

Welke FX heb je gebruikt?
Thanks! :mega:
In ieder geval mijn DP4, weet het verder zo niet meer, eerlijk gezegd :o:

Lekker track hoor!
Thnx man!
:mexico:

Het is zo'n lekker ding toch die Juno-60...!
Ik moet zeggen, ik zat een beetje te kijken naar demo's van de Prophet VS en damn, wat zou ik die er graag bij willen voor een triootje met de Pro-One en de J60 :luv:
 
Vet Kalusi! Zit er MIDI op, of speel je alles met de hand in?
 
We hebben nu al wel een enorm rijtje aan koekwauzen gehad zeg

Hee!
Wil je het woord koekwaus niet idle gebruiken?! Potdikke!

Ik ben nog steeds (na al die jaren) verliefd op mijn Juno-6.
Maar dat mag ik hier niet zeggen. Dit is een
**Ode aan de Juno-60**-thread.
Best jammer eigenlijk.
 
Bericht door een moderator:
Ik heb even de bezem door deze thread gehaald. Titel van deze thread is Ode aan de Juno-60. Vanaf nu mag het daar weer over gaan :eureka:
 
Waarom een Juno 60 en geen Juno 6? Die preset mogelijk is toch niet het verschil waard? Ik zou persoonlijk voor een Juno 6 gaan. Wat vind de rest?
 
Bedankt Hazes :okdan:

Hoe zit het met de DCB print die in de juno 6 zit. Kan iemand daar meer over vertellen? Hij schint er wel in te zitten, maar nog niet werkend/aangesloten.

Er zijn ook midikits voor de juno6. Worden die op de dcb kaart gebouwd of op een andere manier?
 
Bericht door een moderator:
Ik heb even de bezem door deze thread gehaald. Titel van deze thread is Ode aan de Juno-60. Vanaf nu mag het daar weer over gaan :eureka:

Sooo hee beetje ruw geveegd ofniet? :P

Anyway... Ik had hier ergens een post staan over dat ik gisteren nog een trackje met de Juno60 had gemaakt, die HIERO te beluisteren valt...

Dus! ;)
 
Bedankt Hazes :okdan:

Hoe zit het met de DCB print die in de juno 6 zit. Kan iemand daar meer over vertellen? Hij schint er wel in te zitten, maar nog niet werkend/aangesloten.

Er zijn ook midikits voor de juno6. Worden die op de dcb kaart gebouwd of op een andere manier?

Fijn overzichtelijke thread dit weer :)

Ja er zit een DCB-print in de Juno-6. Of in ieder geval in die van mij, of deze eigenlijk werkt, geen idee. Er zijn geen draden en/of poort aan gesoldeerd. Ik vraag mij al een tijdje af of er een low-budget oplossing is die er een volwaardige DCB-poort van maakt. Van Kenton is er een kit maar die gaat naar de €150,- (uit het hoofd). Heftig, zeker als je daarna ook nog de DCB/Midi-kit moet aanschaffen. Volgens mij, maar ben geen electronicus, zou dat toch simpeler, goedkoper moeten kunnen.

Edit: http://www.kentonuk.com/kenton/socket_kits/ju6dcb-sk.html. Volgens de site van Kenton bevat de kit een circuitboard, waarvan ik dus het idee heb dat deze eigenlijk al in de J6 aanwezig is. Misschien binnenkort J6 maar ff openschroeven.

Het is nu een heel goed moment om heel hard "FUCK MIDI" te schreeuwen en de Juno-6 te waarderen voor wat ze kan :)
 
Last edited by a moderator:
Mja, toch geen heel groot probleem. In 1984 had 'ie ook geen midi en werden er rustig vele nummers mee gemaakt. Gewoon live inspelen die hap, rock 'n' roll!
Misschien voor snelle arpeggio bassjes wat lastig, dat geef ik toe...
 
Vandaag is op Ebay weer een JU60 verkocht...voor 680 euries. De Kenton-kit heeft ie los verkocht voor 99 euro. Dus in totaal 779 euro.

Dacht wil het toch even kwijt..
 
Ik kocht mijn Juno 60 vorig jaar (met jsq 60 en flightcase) voor €550. De Jsq verkocht ik voor 75 euro en voor +- 100 euro kocht ik de d-tronics midi converter.

Als je écht iets wil, heb je dr wel wat geld voor over. Maar het mag niet al te gek worden natuurlijk.

Ik ben al een tijdje aant rondkijken naar een leuke monofone bak, iets in de aard van een ms10, rogue, ... die prijzen zijn asburd aan't worden.
 
Hij is mee gegaan met Mike!
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top