** Ode aan de Juno-60 **

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ja, Onderdelen zijn nog te koop bij Senso
 
Oke, Thanks voor de tip
 
Ga ik ook wel doen denk ik....
Ik ga wel een Alpha Juno II kopen.... zo heb ik toch nog IETS van de sound van de 60

@juno lijkt totaal niet op de juno60
vindt ik


en erzijn egt wel meer mensen die repareren ga naa de winkel van martyn
musichouse ...lever m in en betaal astie klaar is ,..over 4 maanden ofso
:engel:
 
Je hebt toch een reparatie budget van 400 euro Bradely?
Tip: verkoop die brakke Juno 60. Alleen voor de onderdelen is al interessant
Koop voor die 400 euro + wat spaargeld een goed werkende Juno 60.
Met wat zoeken moet je die rond de 500/600 in goede staat kunnen vinden.
Koop anders een Juno 6. Is precies hetzelfde als de 60 alleen dan zonder geheugen.

Laatste tip: Kappen met jammeren en het forum vervuilen.
 
Ja, Onderdelen zijn nog te koop bij Senso

welke part zijn nodig een compleet voice board [dco omgeving gescheurdt toch ? ]
en key board processor ...
en en en ...
DUMPSTER

zoals " trash " vroeger zei kom maar hier :dubbel:
 
De 106 en de 60 lijn wel sterk op elkaar, da alpha is anders van klank,

forumlid Rhoov heeft ze beiden
Heb ze daar naast elkaar getest

Je zal het raar vinden maar de 106 paste beter bij m'n smaak en setup
Enkel voor bassen / in het laag klonk de 60 een haartje beter maar overall..... geen mij maar een 106 :geslaagd:
 
106 ga ik sowieso nooit kopen denk ik, Teveel problemen met de voicechips...
om een keer in de zoveel tijd 250euro uit te geven mochten alle 6 de chips het begeven vind ik te veel van het goede, Hoe gaaf de Synth overall ook mag zijn.
 
Koop dan toch een virus en wat software man :frons:

Met oude spullen loop je vroeg of laat toch tegen onderhoud aan.
Maakt niet uit welke synth ze zijn zowat 30 jaar out en gaan wel eens stuk.
Ben je nu echt in de overtuiging dat je zonder oude bakken geen goeie tracks kan maken ????

De juno 60 heeft ook een darkside hoor,
Hij is zeer beperkt in z'n mogelijkheden en klinkt altijd als een juno 60
Hij is niet vrij van onderhoud en de kans dat ie es stukgaat is rieel.
Geen usb/midi en groen label "D" :engel:

;)
 
Tuurlijk er mogen best wat dingetjes aan mankeren in de loop der jaren, Maar de ervaringen die ik heb gelezen op the interwebs met de 106 zijn ALTIJD de chips, En het is 40-45euro per voice chip, Dat is best prijzig..

Een Virus EN Software?, Nee...
Ik gebruik de DX7 wel in combinatie met een Editor, Is voor mij meer dan zat.
 
Een alpha juno 2 klinkt echt wel behoorlijk anders als een juno 60. Ik heb ze allebij (de mks-50 dan). Desalniettemin is een a-juno2 een heerlijke synth. Maar wil je hem goed kunnen programmeren heb je er een programmer bij nodig en ben je in totaal ook 500 euro kwijt.
 
Ik layer de juno2 vaak op de 106 (60 heb ik niet)
Zo krijg je soms hele dikke sound tot stand 8)8)
:hallelujaMIDI:halleluja

Moeten die j2 + pg300 ook al zoveel kosten !?
Je kan de pg wel vervangen voor een andere controller maar dan mis je de "manual" knop en dat is juist zo handig.
De j1 of mks50 is wel beter dan de j2, en hangen alleen meer toetsen aan de j2 en die zijn juist zo waardeloos.
 
Ik layer de mks50 weleens op de jd800.

Een j2 kost zo 200 en een pg rond de 300 dat is samen 500 helaas.
 
Tuurlijk er mogen best wat dingetjes aan mankeren in de loop der jaren, Maar de ervaringen die ik heb gelezen op the interwebs met de 106 zijn ALTIJD de chips, En het is 40-45euro per voice chip, Dat is best prijzig..

En daarom koop je een volledig verrotte Juno 60 die voor honderden euro's gemaakt moet worden. Ik nie snap nie. :?

Wat de Juno 106 betreft is er een of andere Belg die die voicechips volledig heeft nagemaakt. Klankverschil is er niet, maar ze gaan volgens hem en velen niet kapot.
Dus heb je een keer een kapotte Juno 106 chip dan vervang je die door zo'n Belgische. Hoeft niet in 1 keer. Het lijkt me sterk dat ze alle 6 tegeljk kapot gaan he.
 
Die Juno-60 was volgens mijn baas technisch 100%, En ik wou al een tijd een synth, Dus ik heb het met beide handen aangepakt...

Blijkt veel mee mis te zijn as we know already...
 
Leuke demo! Ik heb de 106 tot mijn max gebruikt voor mijn Youtube filmpjes met tr808, Oberheim DMX etc (zie elders op SF), sinds kort gebruik ik ook een Juno 60

Veel vinden de Ju60 beter... Maar vind ze zelf gelijkwaardig, soort 'broertje / zusje' qua klank. De oscillators op de JU60 zijn iets levendiger dan op de J106, waardoor pads en leads minder clean klinken - maar de sub op de J106 is veel zwaarder, zit een soort EQ effect in denk ik, daardoor zijn de bassen veel pakkender vind ik, bij de J60 blijft het allemaal wat 'fuzzy'

Kocht mijn 106 destijds goedkoop met kapotte voice chip en af en toe sneuvelt er nog 1, kennelijk vroeger weinig op gespeeld... Wist t vooraf en ach loop er niet op leeg.. Toch gaat de 106 zeker niet de deur uit :luv:
 
*zucht*

Ja die Mike loopt je echt te naaien hoor. Juno 60 chips kunnen echt nooit kapot. Nooit. Ook niet als je in een openstaande Juno 60 pist terwijl hij aan staat en op het verkeerde voltage draait. Nadat je er met een hamer op geslagen hebt.

Heb je Frits Bom al gemaild over je Juno 60? Die kent die dingen nog wel, dat is zijn tijd!
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top