Audio FX Cubase

Daftmax

ENorm Lid
Lid sinds
15 februari 2002
Berichten
634
Locatie
Twente
Ik heb geprobeerd, gezocht en gelezen maar ik kom er niet uit!=(

Ik wil graag Cubase effecten gebruiken zonder dat ik meteen audio opgenomen heb (dat gaat probleemloos)

Dus als ik mijn Mono/poly aansluit en ik wil bijv. met een delay uit Cubase spelen, dat ik deze dan ook meteen hoor.

Ik weet dat dit wel bij Logic werkt, maar om de een of andere reden lukt me dat (nog) niet bij Cubase!!!

Kan dit en hoe werkt dit???
 
Zoals ik de situatie begrijp is als volgt. Je wilt met een plugin effect gebruiken op bijvoorbeeld een hardware synth? Als dit de situatie is moet je eigenlijk je hele pc beschouwen als een effecte bak. Met dus een ingang en een uitgang. in de cubase mixer zie je al je ingangen en daar knal je je effect op en route je weer naar de uitgang van je kaart. Hij rout overigens standaard naar een uitgang, Of begijp ik je gewoon verkeerd?
 
Op een audio track in cubase staat een icoontje met een luidspreker op, dt moet je activeren om iets live te kunnen monitoren. Selecteer dan ook liefst de juiste audio ingang voor dit kanaal, ander zul je nog niks horen.
 
Tot nu toe geen verdandering in de situatie!!!

Bij een VST-instrument kan dit wel!!!!

In Logic werkt het niet zo ingewikkeld. Je selecteers een Audiokanaal en vervolgens gooi je er in de mixer een effect overheen en zorgt dat het rode recordknopje in het kanaal op "stand-by" staat!!!

Zo makkelijk werkt het kennelijk niet bij Cubase.

Maar als ik alles correct gelezen heb moet het kunnen.
 
Origineel geplaatst door Daftmax
Tot nu toe geen verdandering in de situatie!!!

Bij een VST-instrument kan dit wel!!!!

In Logic werkt het niet zo ingewikkeld. Je selecteers een Audiokanaal en vervolgens gooi je er in de mixer een effect overheen en zorgt dat het rode recordknopje in het kanaal op "stand-by" staat!!!

Zo makkelijk werkt het kennelijk niet bij Cubase.

Maar als ik alles correct gelezen heb moet het kunnen.


jazeker gaat dat.,.... ut is easy! elke keer als je een nieuwe vsti aanmaakt komt er in je mixer ook een nieuw kanaal bij! (mixer2 is dat meen ik) en daar kun je alle vst's droppen.. gewoon als audio!
als je hallion in laad,dan maakt hij 10 extra kanalen aan in cubase(mixer)... zodat je je samples die in hallion staan appart weg ken sturen naar ut desbetreffende kanaal (moet je in hallion gewoon ff toewijzen)

khoop dat ik ut een beetje duidelijk heb uitgelegd... in de praktijd is zoiets altijd een stuk gemakkelijker uit te leggen;)

suc6
 
ik zit net met het zelfde probleem???

ik speel gitaar en gebruik plugins maar het kan nooit realtime!!??

hoe kan ik realtime van de effecten gebruikmaken dus gelijk hoorbaar bij het inspelen en niet achteraf??

als ik dat luitsprekertje aan zet dan hoor ik het geluid dubbel???

anybody to help me???
 
Origineel geplaatst door michielhemmer
ik zit net met het zelfde probleem???

ik speel gitaar en gebruik plugins maar het kan nooit realtime!!??

hoe kan ik realtime van de effecten gebruikmaken dus gelijk hoorbaar bij het inspelen en niet achteraf??

als ik dat luitsprekertje aan zet dan hoor ik het geluid dubbel???

anybody to help me???
Dat is een latency probleem. Lower your latency and try again, or buy another soundcard
 
Niet vergeten om een audio track aan te maken, waarbij je aangeeft welke input(s) hij moet gebruiken. Als er signaal binnenkomt zie je dat aan dat vu metertje. Dan ff op het luidsprekertje klikken. easy.
 
Volgens mij snap ik Daftmax's probleem wel.... Het lukt mij helaas ook niet:

Ik doe dit:

1. Open nieuw audiotrack
2. Druk op Monitor
3. Praat door m'n mic en zie de VU meter op en neer gaan en hoor de audio via m'n audio out terug komen
4. Ik insert een FX in de channel / ik stuur signaal naar Insert FX...zet alles aan (zoals het werkt bij VSTi's)
5. ..... geen FX hoorbaar hoor...

Wat doe ik/we fout? Zo zou het (intuitief) toch gewoon horen te werken?
 
Heb het zelf net ook effe geprobeerd en bij doet ie het!

heb het effect in de vst master effects gekozen, een audio track aangemaakt op monitor
geklikt en hij deed ut alleen als ik hem iets te hard zet krijg ik een zwaar harde piep er doorheen... heb niks met inserts of
iets of met de cubase mixer gedaan...
 
ik heb eigenlijk nooit last van latency!!?? maar nu dus met het monitoren met een fx wel!!??
ik gebruikte dit nooit maar heb nu cubase sx2.01 vandaar.....
ligt dat dan aan mijn geluidskaart!!?? heb een terratec dmxfire 24/96

dat van die multitrek heb ik al uit staan
 
Nee, de latency blijft natuurlijk... maar het feit dat je nu 'uberhaupt' FX kan monitoren werkt dan...

Met direct monitoring (dus zonder FX) heb je als het goed is geen last van latency...dan gaat het signaal direct over je hardware terug naar je output...

Aangezien FX's audio buffers nodig hebben krijg je last van latency's.... Je buffers worden wel veel sneller afgehandeld als je bv. ipv 44,1 Khz op 96 Khz gaat werken... Dan heb je direct een kleinere latency.... maargoed dan heb je wel een snelle bak en goede soundcard nodig...
 
Back
Top