Rare schroevedraaier

jaxxon

\\\Rock Hard & Prosper///
Lid sinds
16 april 2003
Berichten
141
Locatie
Killburg
Hoi,

Ik wil wat speelgoed openschroeven om te kijken of er iets valt te kortsluiten met een leuk resultaat. Alleen lukt dit niet omdat er een speciale schroef inzit. In plaats van de standaard kruiskoppen, imbus enzo heb ik hier een driehoekige schroevedraaier nodig. Dus in de schroef zit een driehoekig gat. Weet iemand of deze schroevedraaiers te koop zijn bij de standaard electronica-boer? Hebben die dingen ook een speciale naam misschien?

Alvast bedankt...:)
 
Ja, dat zijn die speciale 'consument-kan-zo apparaat-niet openmaken-want heeft-speciale-schroevedraaier-nodig'-schroeven. Haha. Is wel te krijgen in de betere ijzerhandel.
 
Ja, dat zijn die speciale 'consument-kan-zo apparaat-niet openmaken-want heeft-speciale-schroevedraaier-nodig'-schroeven. Haha. Is wel te krijgen in de betere ijzerhandel.

Aha ik had ook al zo'n vermoeden dat het daarom was. Anyway iemand nog een bruikbaardere naam;)
Betere ijzerhandel he? zal ik maar eens gaan zoeken dan!

Thanx :okdan:
 
Je bedoelt zeker van die kinderveilige schroeven? ;)

Zeshoekig (inbus) kan ik me nog wel voorstellen. Die zijn ook gewoon te koop.
Misschien de betere doe het maar zelf zaak of ijzerhandel zaak die zoiets te koop heeft?
 
ik heb zo'n driehoek sleutel, maar die is om straatpaaltjes mee los te maken beetje te groot denk ....

Die heb ik ook voor mijn werk, ik moet regelmatig een slagboom openmaken. Die zijn inderdaad veel te groot. :)
Misschien moet ik hem maar door iemand laten maken die handig is met ijzer ofzo... Ik ga zaterdag denk ik nog wel even langs de electronicahandel, wie weet...
 
Vaak lukt het wel om er een gewone platte schroevendraaier in te krijgen op zo'n manier dat het toch lukt... Doe ik regelmatig bij sterretjes/torx schroefjes als ik weer eens mijn bittensetje vergeten ben.
 
Anders boor je die schroeven toch gewoon uit en zet je er nwe met een kruiskoppie in... als je toch aan het kloten gaat met het ding.

Zo zou ik het in ieders gevals doen. :peukie:
 
Origineel geplaatst door Imipolex
Ja, dat zijn die speciale 'consument-kan-zo apparaat-niet openmaken-want heeft-speciale-schroevedraaier-nodig'-schroeven. Haha. Is wel te krijgen in de betere ijzerhandel.
Je bedoelt zeker die 'consument-kan-zo-apparaat-niet-openmaken-want-dan-kan-hij-het-mischien-zelf-repareren-zodat-de-fabrikant/reparateur-er-niks-meer-aan-kan-verdienen-en-als-hij-het-toch-probeert-is-het-duidelijk-te-zien-dat-er-aan-geprutst-is-zodat-verdere-garantie-of-service-geweigert-kan-worden-schroeven.
 
Schroeven zitten op de opladers van Nokia.. laatst ook pas voor het eerst gezien.. Vage dingen.. 8o)
 
die schroeven kunnen ook wel een gewone bajonet sluitng zijn doen ze wel vaker in plastic deze bitjes kan je echt wel in iedere hobby / electronica zaak vinden
 
Back
Top