Track

Derjano

Ouwe rot
Lid sinds
13 januari 2003
Berichten
2.930
Locatie
Ede
Hoi,

In ieder geval iets heel anders dan het gemiddelde hier denk ik.
En 3.:32 min. (Ik hou gemiddeld niet van lange nummers)

Het is niet af er komt nog zang bij en wat koortjes.
Dus het kan nog wat kaal klinken misschien.
(Volgorde is Intro-couplet-break- refrein-break-couplet-solo-refrein herhaling.)


Te beluisteren hier:

http://home.planet.nl/~spee0153/Dont.mp3

Commentaar is welkom ook negatief.

(O ja voor de synt liefhebbers de synth in het refrein is een analoge monofone synth. (en zonder midi))

groet.
 
is echt muziek voor een of andere tv serie die gaat over familie zaken.
je weet wel. full-house, growing pains, step by step, ... zo van die
dingen. ik vinnet wel leuk klinken. :)
 
Erg ongebruikelijk als je 't vergelijkt met wat er hier meestal langskomt :). Ik zou 't wat ruimtelijker maken (misschien wat reverb op de EP?) en het brass-arrangement wat meer uitschrijven (iets meer instrumenten tegelijk). Zeker niet iets waar ik zo zelf op zou komen (qua akkoorden).
 
Origineel geplaatst door demian
haha...lachen dit...waar blijf Joe Jackson? ...

Ik begrijp dat je er ook nog een gewone piano bij wil. Of de stem van Jackson?
 
eh..de stem van Joe Jackson please...:)

En een gewone piano zou ook best in mogen, maar Joe moet er echt bij komen!

Wel goed gedaan hoor dit, alleen zijn de geluiden een beetje gedateerd.
 
Origineel geplaatst door Yoozer
Erg ongebruikelijk als je 't vergelijkt met wat er hier meestal langskomt :). Ik zou 't wat ruimtelijker maken (misschien wat reverb op de EP?) en het brass-arrangement wat meer uitschrijven (iets meer instrumenten tegelijk). Zeker niet iets waar ik zo zelf op zou komen (qua akkoorden).

Komt nog zang bij met achtergrondkoortje dat is de reden dat ik de brass sectie niet te veel wilde laten overheersen omdat het achtergrond koortje precies op hetzelfde punt als de brass sectie zit.
 
Origineel geplaatst door demian
eh..de stem van Joe Jackson please...:)

En een gewone piano zou ook best in mogen, maar Joe moet er echt bij komen!

Wel goed gedaan hoor dit, alleen zijn de geluiden een beetje gedateerd.

Ok Thnks

De drums zijn ingespeeld op de Yamha DR-55
De EP komt uit de DX7/TX7. (Ja de bekende elec piano van de DX7)
De intro sax uit de generalmidi van de DR-55 en gelijk speelt mee mijn Vermona synth.
Eeen aantal geluiden uit de U-220 oa de dwarsfluit.
In het frefrein is het synthloopje ook uit de Vermona.
Percusiie ei en tambourijn zijn met mic opgenomen.
Zitten inderdaad wat oudeer modules bij.
 
Een tv-tune zou kunnen ja, en het klinkt af en toe wel een wel een beetje als een demonstratiemuziekje van een keyboard; die aanstaat terwijl de verkoper uitlegt; "dit is absoluut een prachtig ding met oneindig veel klankcombinaties... U hoor het"

Maar best wel goed gedaan hoor, exzit. Luister nog even goed naar de mix tussen de geluiden onderling. Ik vind bijvoorbeeld de bassdrum te hard staan bijv.
 
Origineel geplaatst door Oxy-Yan
Een tv-tune zou kunnen ja, en het klinkt af en toe wel een wel een beetje als een demonstratiemuziekje van een keyboard; die aanstaat terwijl de verkoper uitlegt; "dit is absoluut een prachtig ding met oneindig veel klankcombinaties... U hoor het"

Maar best wel goed gedaan hoor, exzit. Luister nog even goed naar de mix tussen de geluiden onderling. Ik vind bijvoorbeeld de bassdrum te hard staan bijv.

Echt de Bassdrum? of bedoel je juist de toms in het refrein want die vond ik namelijk ook vrij hard.

Tja ik klink met sommige nummers general midi dus, dit commentaar heb ik wel eens eerder gehad bij andere nummers.
Met andere woord het zit ok in elkaar maar de geluiden zijn te GM?
Maar hoe verander ik dat? Een recente sound module kopen met trendy geluiden?


(Ik kan natuurlijk wel een baan gaan zoeken als GM keyboard demo tune maker:D )
 
Heej...Exzit, ik heb in ieder geval gehoord dat je behoorlijk muzikaal bent...daar ligt het zeker niet aan...
Je zou zeker muziek kunnen schrijven voor fusion/jazz bandjes..(denk ik)

Idd, je sound is behoorlijk GM, wat je daar mee zou moeten? Idd, goeie geluiden zoeken en je proberen te verdiepen in het afmixen van tracks dan kom je een heel eind. Aan muzikaliteit ontbreekt het niet !

Dus, koop een kewle synth en bouw je eigen geluiden en speel met een effecten bak...

Wat ik hoorde van jou zijn allemaal romplers + dx7 dat kan nu dus niet meer..koop een synth! gewoon doen!
 
Hee bedankt voor het commentaar.
Moet me inderdaad meer in opname technieken, effect toestanden gaan verdiepen.
Zelf geluiden maken heb ik weinig ervaring mee.
Heb wel een oude monofone analoge synth trouwens.
Wat voor Synth zou jij aanraden? (De MS-2000 Korg of de OB-12?)
(Weet alleen niet hoe ik deze aanschaf weer thuis kan verantwoorden. Net een Fender Rhodes gekocht.:D )
 
Origineel geplaatst door demian
(...)Idd, je sound is behoorlijk GM, wat je daar mee zou moeten?(...)

Ook mijn probleem (geweest - hoop ik). Een keyboard-demo song. Ik heb ook gemerkt dat, hoe meer je je van techno/experimental/synthesizer spul verwijdert en meer 'gewone' instrumenten gaat imiteren, dat het dan sneller gaat irriteren dat je patterns hoort herhalen. Speel dan liever hele partijen 'live' in.

Lange zinnen. Maar volgens mij klopt het wel.
 
Origineel geplaatst door Exzit
Hee bedankt voor het commentaar.
Moet me inderdaad meer in opname technieken, effect toestanden gaan verdiepen.
Zelf geluiden maken heb ik weinig ervaring mee.
Heb wel een oude monofone analoge synth trouwens.
Wat voor Synth zou jij aanraden? (De MS-2000 Korg of de OB-12?)
(Weet alleen niet hoe ik deze aanschaf weer thuis kan verantwoorden. Net een Fender Rhodes gekocht.:D )

haha..

verkoop wat van je GM spul en koop een 2e hands nordrack II ofzo..
Trouwens, die DX7 is natuurlijk wel zeer te gek..die moet zeker blijven.

Maar een synth aanraden is moeilijk, dat ligt persoonlijk en is afhankelijk voor de soort muziek die je wilt maken.
Een nordrack II ontbreekt het nog aan effecten..
een MS2000 klinkt een beetje 'ielig' (van horen zeggen) en is maar 4 stemmig.

Die DX7 is helaas niet multitimbraal...al eens gedacht aan softsynths? Misschien is de aanschaf van een snelle PC wel iets voor je ...ik ben volledig over.. en mijn muziek klinkt beter dan ooit te voren :)
 
Origineel geplaatst door thijs_ganger
Ook mijn probleem (geweest - hoop ik). Een keyboard-demo song. Ik heb ook gemerkt dat, hoe meer je je van techno/experimental/synthesizer spul verwijdert en meer 'gewone' instrumenten gaat imiteren, dat het dan sneller gaat irriteren dat je patterns hoort herhalen. Speel dan liever hele partijen 'live' in.

Lange zinnen. Maar volgens mij klopt het wel.

Alle partijen zijn eigenlijk live" ingespeeld"
Alleen voor herhalen couplet en refrein hier en daar Knippen en plakken gebruikt.
Maar misschien had ik dat ook gewoon "live" moeten inspelen.
 
Origineel geplaatst door demian
haha..

verkoop wat van je GM spul en koop een 2e hands nordrack II ofzo..
Trouwens, die DX7 is natuurlijk wel zeer te gek..die moet zeker blijven.

Maar een synth aanraden is moeilijk, dat ligt persoonlijk en is afhankelijk voor de soort muziek die je wilt maken.
Een nordrack II ontbreekt het nog aan effecten..
een MS2000 klinkt een beetje 'ielig' (van horen zeggen) en is maar 4 stemmig.

Die DX7 is helaas niet multitimbraal...al eens gedacht aan softsynths? Misschien is de aanschaf van een snelle PC wel iets voor je ...ik ben volledig over.. en mijn muziek klinkt beter dan ooit te voren :)

Verkopen van deze reut krijg je niet zoveel voor . Mijn U-220 doe ik niet weg ik heb alle soundcards die er zijn maar weinig mensenhebben ze allemaal en er zitten toch leuke dingen tussen.
Mijn DR-55 voor inspelen van drums heb ik niet zo lang en is een geweldig ding.
Ik heb nog een cm-32L (MT-32) maar daar kan ik geen afscheid van nemen. En mijn sampler de TX16W Tja ook al aan gehecht.
Softsynths liggen me eigenlijk niet zo maar misschien moet ik dat toch maar eens proberen ik heb net een Kenton midicontroller aangeschaft dus in combinatie wel handig.
Ik heb net een nieuwe Compaq Athlon 2600 dus die moet snel zat zijn.
 
Origineel geplaatst door 6 trak
[robert ten brink] verassond [/robert ten brink]

ik vind ook wel erg Paul McCartney... op 1 of andere manier...

Thnks ik vind dit een compliment. Ik heb vroeger veel geluisterd naar McCartney misschien onbewust beinvloed?
 
Het is helemaal niet m'n stijl, maar desalniettemin vind ik het knap gedaan. Het is inderdaad anders dan de meeste stukken die je op dit forum vind.

Laat ik eerst stellen dat er muzikaal gezien totaal niets op aan te merken valt ... knap ingespeeld en het doet helemaal niet synthetisch aan :okdan:

De geluiden klinken inderdaad wel een beetje GM-achtig zoals al eerder opgemerkt, maar langs de andere kant leent zulke muziek zich er wel toe.

Wat EQ, galm en andere geluidsverbeteraars zouden welkom zijn.


Al bij al een track die zeker de moeite waard is :okdan:

:doei:
 
Back
Top