Nieuwe track maar wat voor categorie?

Derjano

Ouwe rot
Lid sinds
13 januari 2003
Berichten
2.930
Locatie
Ede
Hoi,

Ik heb een nieuwe track gemaakt weet eigenlijk niet in wat voor categorie deze hoort.
Het is dus absoluut geen hardcore of trance of zo eerder liftmuziek ha ha.
De muziek tracks zijn praktisch af.
Ik had liever een ander elec piano gehad maar helaas vond dit tot nu toe het beste er bij klinken.
Werd een beetje frustrerend, ben er redelijk wat tijd mee bezig geweest.
De bedoeling is dat er nog zang bij komt en wat koortjes in het refrein. maar leek me leuk al iets te laten horen.
En sta uiteraard open voor commentaar.

Als je interesse hebt je kan hem hier beluisteren:.

http://home.planet.nl/~spee0153/findme.mp3


Alvast bedankt

groet Derk
 
Lekker stukje muziek hoor.
Klasse!

misschien is de piano iets te veel copy/paste
maar het is wel een leuke rif.:okdan:
 
riff

riff

Speel je eens iets in 1 keer in.;)
Nee je hebt gelijk.
Ik had eerst de piano in 1 run ingespeeld, ik heb daarna wat ik dacht het beste stuk was er uit geknipt en dat gebruikt.
Ik had er zelf ook twijfels aan of die riff niet te veel herhaald wordt.
Ik denk dat ik iets verander een 2de andere riff op na de eerste 4 maten van de eerste riff.
Ik hoor nu ook op mijn stereo dat ik de elc piano in het couplet dus eigenlijk helemaal niet lekker vind klinken.
In ieder geval niet zoals ik het in gedachten had ik ga daar ook eens naar kijken.
Maar in ieder geval bedankt hier heb ik wat aan.
 
serie

serie

De streets van San francisco

of de fabriek

Medisch centrum Ede ha ha
 
Het heeft idd erg veel weg van een soort van 'multimedia-stijl', iets wat ik wel mag, aangezien ik zelf ook een klein beetje in die richting zit met mijn stijl... typisch een toetsenistennummer ;)

Kijk eens of je je sounds wat vetter en voller kunt krijgen; gebruik warmere strings, een bass met meer laag erin etc. Je spectrum (EQ) is naar mijn idee niet zo breed. Verder vind ik de compositie best oke, maar niet echt super. Zoals al eerder genoemd zijn die herhalende pianopartijen niet zo mooi hierin.
Verder zou het verschil in dynamiek wel wat groter mogen; door je beperkte spectrum mis je veel dynamiek. Misschien dat je dit deels kunt oplossen door tussendoor een korte break in te voegen met alleen bass en strings (en evt. een rustig stukje piano), en laat de bassline dan niet compleet doorlopen, maar gebruik kleine groepjes losse noten.

Grappig die 2-5-1 omkeringen tegen het einde...



Als je trouwens van dit soort muziek houdt om te maken, luister dan eens naar een van mijn nummers, ik denk dat je dit wel kunt waarderen: link
 
Lekker gezellig dit nummer alsof je bij de Bijenkorf rondloopt:) :) :) :) :) :) Ik vind de piano trouwens mooi klinken in het geheel.

Synthfreak
 
Wamere strings

Wamere strings

Origineel geplaatst door Dr. RiPsaw
Het heeft idd erg veel weg van een soort van 'multimedia-stijl', iets wat ik wel mag, aangezien ik zelf ook een klein beetje in die richting zit met mijn stijl... typisch een toetsenistennummer ;)

Kijk eens of je je sounds wat vetter en voller kunt krijgen; gebruik warmere strings, een bass met meer laag erin etc. Je spectrum (EQ) is naar mijn idee niet zo breed. Verder vind ik de compositie best oke, maar niet echt super. Zoals al eerder genoemd zijn die herhalende pianopartijen niet zo mooi hierin.
Verder zou het verschil in dynamiek wel wat groter mogen; door je beperkte spectrum mis je veel dynamiek. Misschien dat je dit deels kunt oplossen door tussendoor een korte break in te voegen met alleen bass en strings (en evt. een rustig stukje piano), en laat de bassline dan niet compleet doorlopen, maar gebruik kleine groepjes losse noten.

Grappig die 2-5-1 omkeringen tegen het einde...



Als je trouwens van dit soort muziek houdt om te maken, luister dan eens naar een van mijn nummers, ik denk dat je dit wel kunt waarderen: link

Warmere strings moet ik toch even beter gaan zoeken ben wel vrij beperkt in mijn modules zijn nogal oud.
Deze Strings komen uit de CM-32P (U-110) ik heb ook nog een een TX7 wordt moeilijk daarmee echte warme strings te krijgen die heb ik daar nooit uit gehoord.
Ook heb ik moeite met lekkere bassen te vinden ik ben meer een preset mens maak dus niet zelf presets of geluiden.
te weinig kaas van gegeten. de bass komt trouwens uit de TX7.
Het niet doorlopen van de bass line met strings snap ik, alleen gebruik groepjes losse noten je bedoeld gewoon een aantal losse bass noten als begeleiding?

De 2 5 1 omkeringen ik ben even niet bij wat bedoel je? de zetting van de noten van het akoord? Bij mijn weten is het einde gewoon hetzelfde refrein als in het midden.
Ik kan geen noot lezen heb wel een beetje akoordenleer gehad ooit van een buurman die jazz pianist was.
In ieder geval bedankt voor commentaar.
Zal eens luisteren naar naar jouw nummers.
Ik moet zeggen dat dit niet perse mijn stijl is voorzover ik weet heb ik niet ergens een vergelijkbaar nummer liggen.
Ik zal vanavond nog een ander nummer er op zetten voor commentaar zal je zien dat dat toch wel wat anders is dan dit nummer.
 
Bijenkorf

Bijenkorf

Origineel geplaatst door Synthfreak
Lekker gezellig dit nummer alsof je bij de Bijenkorf rondloopt:) :) :) :) :) :) Ik vind de piano trouwens mooi klinken in het geheel.

Synthfreak


Thnks een bezoek aan de bijenkorf en daar kom ik vaak zal nooit meer dezelfde zijn.;)
 
Re: Wamere strings

Re: Wamere strings

Origineel geplaatst door Exzit

Het niet doorlopen van de bass line met strings snap ik, alleen gebruik groepjes losse noten je bedoeld gewoon een aantal losse bass noten als begeleiding?

Dat bedoel ik inderdaad. Onderbreek de constant doorlopende bassline een keer met losse noten, wordt het gelijk een stuk interessanter om naar te luisteren. Wat ik vaak doe is uit de originele bassline een aantal noten weghalen die niet direct belangrijk zijn voor de groove (wat dus vaak neerkomt op de noten op en rond de tel), en dan ga ik met de overgebleven noten wat schuiven in de toonhoogte, meestal gebruik ik noten uit het op dat moment gespeelde akkoord. Op die manier hou ik meestal een bassline over die veel weg heeft van de originele groove, maar toch anders klinkt, soms zelfs een beetje solo-achtig.

Origineel geplaatst door Exzit

Ik moet zeggen dat dit niet perse mijn stijl is voorzover ik weet heb ik niet ergens een vergelijkbaar nummer liggen.
Ik zal vanavond nog een ander nummer er op zetten voor commentaar zal je zien dat dat toch wel wat anders is dan dit nummer.

Ik bedoelde eigenlijk meer je sound ;) Ik maak ook nummers in verschillende muziekstijlen (de ene keer meer ballad, de andere keer meer drum'nbase-achtig), maar ik heb over het algemeen wel een beetje herkenbare sound naar mijn idee.
Maar ik ben beniewd naar je andere nummers!

Ohja, nog een tip/aanrader: is een synthmodule zoals een Roland JV-1010 of XV-2020 niks voor jou? Goeie allround modules, mooie warme sounds, veel natuurgetrouwe klanken, mooie piano's etc. Ik denk dat je dan al een heel eind verder komt met je algehele sound.
 
Goed piano spel. Ik wil dat ik dat kan. :)

Maar die mix klinkt regelrecht als een kartonne doos. Zo droog als stof maar kan zijn.


Hij valt denk ik onder de categorie bruiloften en partijen. :D

Ik zou niet weten waar hij onder kan vallen.

:yamaha:
 
mix

mix

Origineel geplaatst door Mostatic
Goed piano spel. Ik wil dat ik dat kan. :)

Maar die mix klinkt regelrecht als een kartonne doos. Zo droog als stof maar kan zijn.


Hij valt denk ik onder de categorie bruiloften en partijen. :D

Ik zou niet weten waar hij onder kan vallen.

:yamaha:

Mix kan ik inkomen te weinig kaas gegeten qua opname techniek, daar wil ik me verder in verdiepen..
Maar het nummer is een questie van smaak denk ik.
Ik wilde ook eens iets anders laten horen dan het gebruikelijke dance, die trouwens het misschien best op bruiloftpartijen goed zouden kunnen doen. Het is namelijk maar wat je voor bruilofspartijen je gewend bent. 8o
 
Ik vind het echt een lekkere sfeervolle track! Mooi pianospel, warme strings. Ik word er lekker blij van in ieder geval :) In welke categorie deze track precies thuis hoort, ik heb geen idee en het maakt me ook niet uit. Ik zou zeggen (voor wat 't waard is): ga zo door :halleluja


Dat we hier geen bijenkorf hebben noem ik dan maar een ernstige zaak :)

Groetjes,

Dennis
 
Leuk nummer. Ook een tikkie Loveboat. ;)


En die mix. Met wat FX en wat meer mixervaring kun je meer uit je mix slepen.
Misschien is een multi FX ding een leuke aanvulling voor je. En handig voor galmpjes en/of chorus enzo.

Maar ook heel belangrijk is hier de balans. Hoe de verhouding van de nivo's van alle tracks staan. Die zou je door goed en veel luisteren kunnen verbeteren.

:D
 
Back
Top