Crumar Bit 99

EternalFall

Ouwe rot
Lid sinds
26 juli 2002
Berichten
610
Locatie
Genk (Belgie)
:)

Heeft iemand ooit gehoord van een "Bib 99"synthesizer?

Er staat er 1 te koop op mp.nl, ik vond niet 1 link voor meer uitleg.

Misschien dat iemand er 1 heeft of een werkende link kan posten?



Thankx


EF
 
Ahaaa, dank voor de rechtzetting.de advertentie vermeldde BIB-99 lol

En ik maar zoeken naar info over deze "exotische" synth.


Okee, nu kan ik weer verder


Thankx&Take care


EF
 
En je kwam allemaal informatie over slabbetjes tegen? :confused:
 
Voor de letters op een bit hoef je niet heel dislectisch te zijn om daar wat anders van te maken. De b en de t hebben hetzelfde vormpje alleen het streepje zit anders. Tis een witte en die zijn redelijk zeldzaam. Mooi prijsje.
 
Oh, en het is een witte! Sorry, maar ik vind die witte echt gaaf! Voor hen die het nog niet wisten, de Bit99 is de beste van de Bits, samen met de Bit 01 (De rack versie van de Bit 01, niet te verwarren met de Bit One, wat gewoon de voorloper van de Bit 99 is... volg je 't nog?) omdat de midi impementatie het uitgebreidst is. 125 is een prima prijs, maar je weet niet waar het bieden gaat eindigen. Ik denk wel dat 250 echt het uiterste maximum is voor dit ding (met koffer en standaard), 150 tot 200 is het meest redelijk. Het zijn echt onderschatte synths hoor. Ze klinken heel vol en warm.

Hier is een aardige referentie site met alle info (handelidingen, etc): http://www.pierregander.com/bit/resources.html

In deze nummers heb ik de Bit 99 gebruikt:
baslijn = Bit 99
Staccato hooge toontje op 01.10 min. is bit 99
baslijn = Bit 99
 
Laatst gewijzigd:
:D Heb er een bijna een jaar geleden gekocht van iemand in Zaandam de Zwarte versie voor een bedrag van 105eurie,De man had er volgens mij niet veel verstand van en stapte over op softsynth's.


Ik kan zeggen dat het een lekkere bak is met mooie en duistre strings en hij klinkt fattttttttt!!!.

Oja, je kan de sounds splitsen.8)
 
Zeker een lekker synthje. Alleen lastig te programmeren vanwege het een slider kunnen gebruiken.
Maar dat hebben ze allemaal van rond die tijd.
Hij leek teveel op m'n DW8000 dus heb ik hem maar doorverkocht.
 
Op de DW8000 ja? Qua editen dan ofzo? Ik vind hem qua geluid wel verschillen van de DW8000. Hoewel ik ze wel altijd samen gebruik (ook in bovenstaande mp3-tjes, bijvoorbeeld in nummer 2 is het geluid met de attack en de portamento een DW). De DW8000 heeft meer van een Yamaha DX, maar dan met analoge warmte.
Ik vind de Bit 99 soms wel op een Siel DK80 lijken, maar veel wolliger, en mooier. Voller ook, zeker als je de geluiden layered. Het editen is overigens zo goed als het zelfde als op de DK80.
Wat jammer is, is het gemis aan portamento... Dat zie je wel vaker bij dit soort synths, en das echt zonde.
 
Vandaar dat die AX73 veel beter aanvult bij m'n setup.
En samen met die chroma polaris heb je dan ook metteen twee uitersten.
Die klinkt wat dunner maar kan ook heel vol klinken.

Een bit99 is geen lead synth maar meer uitstekend geschikt voor erbij.
En dat soort synths vergeet men nog wel eens dat die ook nodig zijn.
Alleen maar goeie leads schiet nog niet op.
 
Back
Top