Wat zijn jouw 'BUGS' met SX?

Origineel geplaatst door DVE
m.a.w. SX is 1 grote bug8o) }:|

Ik weet het toch zo niet. Veel dingen kunnen teruggebracht worden op externe (hardware of software) problemen.

Mijn computer is net geherformateerd en ik heb de legale versie van Windows XP geherinstalleerd. Het enige programma dat ik draaien heb is cubase SX. En ik heb geen enkel probleem what so ever. Ik werk wel enkel in audio, dus over midi en SX kan ik niets zeggen.
 
Ik denk dat een legale versie best wel stabieler kan zijn
En problemen met configuraties speeld ook mee (ook al ben je systeembeheerder)
En sja windows :D
 
0.0 bugs hiero maar ik werk ook voornamelijk met audio en 95 % van de tijd in Nuendo dus..... keb trouwens wel vaak last van bugs in plug-ins (zoals denormalisatie ) maar die zijn vaak met een beetje voor uit denken wel op te lossen
 
@nemco
je weet dat midi alleen word doorgegeven als de
geselecteerde track ook midi monitoring aan heeft staan?

@metatron
een gedeelte van jou verledentijds probs met cubase
waren te weiten aan slecht opgestelde preferences en een degelijke default template.
 
net geinstaleerd, werkt nu al niet

net geinstaleerd, werkt nu al niet

net geinstaleerd, werkt nu al niet.

ik heb Cubase SX 2.0.1 net geinstalleerd alles staat goed, ie reageert gewoon op mijn synth-toetsenbord, maar neemt geen midi-noten op in de piano-roll.

misschien weet iemand het, ik kom er niet uit !
 
Waar ik een beetje van baal zijn die gasten die net een illegale versie gekazaa'd hebben en dan gaan lopen zeuren hier hoe het werkt. RTFM of een boek met fatsoenlijke uitleg kopen of zo. Anders het iemand uit laten leggen.

Het is geen makkelijk programma maar je zult toch moeite moeten doen om het onder de knie te krijgen. Geldt eveneens voor je windows of mac. Want als je de ballen verstand van computers hebt gaat het geheid fout omdat je dan vast wel dingen doet waar het systeem niet tegen kan.

Ik weet wel dat er van de freeware VSTi plugins een paar zo slecht zijn dat je daar met een grote boog omheen moet gaan. Alles wat met synedit gemaakt is ben ik bijv al bang van. En dat ligt niet aan Steinberg, alhoewel die ook niet altijd even netjes programmeren, maar ook aan die pluggenbouwers die slechte kwaliteit afleveren.
 
Zou het grote aantal "bugs" of "misfunctionerende zaken" van SX misschien ook veroorzaakt kunnen worden door de (imo) TE grote functionaliteit van SX ? Hiermee bedoel ik dus dat het niet zozeer bugs zijn, maar meer een kwestie van een prog waar moeilijk mee te werken valt door een overschot aan functies.
Ik heb een demo van SX geprobeerd, en werd hartstikke maf van het idiote aantal mogelijkheden en opties wat er in het pakket zit. Het was voor mij een reden om lekker bij VST32 te blijven...

Integratie in software is een mooi ding, maar ik ben bang dat men bij SX een beetje doorgeslagen is.
 
Ik heb een legale versie van SX 2 maar dat "Chase Events" doet het niet helemaal. Ook reset ie mn synths elke keer als ik op stop druk, ook al staat "Reset on Stop" uit... Vreemd want hiervoor had ik een illegale versie van SX 1 en die deed het perfect..

Toch vindt ik het een erg lekker programma om mee te werken en ik denk niet dat er nog veel aan te verbeteren valt(behalve die dingetjes hierboven maar dat is vast wel te verhelpen), dus verder geen slechte woorden over Cubase SX...
 
Het enige probleem dat ik nu heb in SX 2.01 is dat VST-plugins niet meer reageren op de alle aanslagen op van het PC-toetsenbord. Ik heb nota bene de optie "plug-ins receive key commands" aangezet, maar dan nog gaan de meeste toestaanslagen richting Cubase and niet naar de plug-in, zodat ik ongewild allerlei opties aan en uit zet als ik iets wil intikken in een tekst-veld. Het gaat pas goed als ik alle key-mappings uitzet, maar da's weer niet handig bij het sequencen. Het vreemde is dat het eerst goed ging...
 
IK GEBRUIK CUBASE SX 2.01

ik heb echt nooit problemen met het programma !! het is voor mij echt het beste waar tot nu toe mee heb gewerkt!

als er problemen ontstaan heeft het meestal (99%) met iets buiten het programma te maken ( geluidskaart instellingen, drivers, slechte vsti's, slechte plugins)

heb een intel p4 en draai win xp.

zelfs mijn monitorings latency probleempje is ook opgelost !! doet het gewoon perfect!
:) happy man!!
 
Re: Wat zijn jouw 'BUGS' met SX?

Origineel geplaatst door Tom Thomas
Oke,


om de zoveel tijd heb ik spontane acties van SX waar ik niet om gevraagd heb.
Ik denk dat iedereen zich hier wel in kan herkennen. De vraag is alleen; komt dit wel allemaal door SX? Heb ikzelf niet iets verkeerd gedaan? Is mijn systeem misschien niet goed geconfigureerd? Ligt het aan de driver van m'n geluidskaart?
Ik denk dat het wel handig is om te weten welke bugs inderdaad bij SX 'horen' en welke opzichzelf staan. Zo kun je ook beter zoeken naar de oplossing of, helaas afwachten totdat meneer Steinberg met een nieuwe update komt.


Ik werk nog steeds met versie 1 en één van mijn spontane bugs is dat opeens alle kanalen gemute zijn.
Dit is very irritant want als ik via de hoofdmixer alle kanalen unmute, zijn ook de kanalen geunmute die ik juist gemute had. Dus moet ik die geunmute kanalen weer muten. (Kunnen jullie het nog volgen?) Dit is behoorlijk vervelend als je 50 kanalen hebt staan...:(
Ik heb er nog meer maar laat ik niet egoistisch zijn en een ander ook gunnen z'n gal kwijt te raken.
Wel even vertellen met welke versie SX je werkt!



gr. Tom

ik werk met 2.0.0 en heb precies dezelfde shit ! en moet of cubase dan weer opnieuw opstarten of mn hele pc.
ook loopt mn cubase vaak vast als ik een project laadt. Als ik een VST laad gebeurdt t ook vaak dat cubase vastloopt.
Ik heb echt een haat liefde verhouding met SX. Ik kan niet zonder maar als ik t gebruik dan hoor je me om de zoveel 20 minuten en soms 2 minuten, vloeken en mn pc uit gooien, omdat de bende zo erg vast loopt dat ik niet eens meer alt + ctrl + del kan gebruiken. Dat probleem met chase events ken ik ook, of dat wanneer ik op play druk er gewoon helemaal nix gebeurd.
 
Ik ben trouwens achteraf tot de conclusie gekomen dat ik helemaal geen gezeik met SX heb als ik aléén met audio werk. Alles zo gauw mogenlijk naar audio bouncen, en dan loopt alles gesmeerd. Vreemd hè? Ik kan echt meer dan 25 audiotracks gebruiken met veel VST effekten, net zo lang tot m'n CPU het niet meer trekt, maar geen vastlopers en geen errors.Zou hier een verklaring voor zijn???
 
Ik heb net weer een nieuwe bug erbij gekregen.
Als ik in SX een projectwindow sluit dan sluit hij niet alleen het project maar ook SX!?:stupid

Een paar keer geprobeerd want ik kan me natuurlijk vergist hebben maar het is echt zo.
Schiet niet op want ik heb SX zo ingesteldt dat het automatisch opstart met m'n laatste project.
Maar nu wil ik dus met een ander project verder maar dat gaat niet want als ik het huidige project waarmee sx opgestart is afsluit dan sluit geheel sx zich weer af....

Moet ik dus het huidige project laten staan en daar overheen een nieuw project openen waar ik niet blij mee ben want dan wordt de boel weer langzamer.

Ik denk echter dat hiet toch weer windows of een plugin aan ten grondslag ligt.
Ga m'n Ghost er dus maar weer overheen gooien.

Desondanks blijft SX nog steeds m'n programmaatje. Zou niet zonder willen!



gr. Tom
 
Ik werk met Cubase SX versie 1.06 en heb eigenlijk nog nooit problemen gehad. Alleen bijvoorbeeld als ik ga scrollen terwijl een nummer speelt dan hoor ik haperingen maar dat ligt volgens mij gewoon aan de combi schermresolutie (1280x1024) en een PC die dat niet meer trekt. M'n PC loopt wel heel soms vast tijdens Cubase maar dat doet 'ie ook tijdens bijvoorbeeld Cool Edit Pro dus dat ligt eerder aan de soundcard drivers of iets dergelijks.
 
wat ik een behoorlijke bug vind is hypertrading in sx . heb een asus800 intel chipset proc. de standaard onder de standaard maar haal hele slechte rezultaten met hypertrading aan. mn systeem draaid volgens sisoft als een amd 2.5 maar cubase is zeker 30 % sneller met hypertrading uit .
 
Heeft iemand welleens gehad dat opgeslagen projecten niet meer te openen waren? Ik heb dit met de oude versie namelijk al een paar keer gehad. Heb ik een paar mooie gaten in mn muur aan overgehouden....
 
Origineel geplaatst door Arthur
Ik werk met Cubase SX versie 1.06 en heb eigenlijk nog nooit problemen gehad. Alleen bijvoorbeeld als ik ga scrollen terwijl een nummer speelt dan hoor ik haperingen maar dat ligt volgens mij gewoon aan de combi schermresolutie (1280x1024) en een PC die dat niet meer trekt. M'n PC loopt wel heel soms vast tijdens Cubase maar dat doet 'ie ook tijdens bijvoorbeeld Cool Edit Pro dus dat ligt eerder aan de soundcard drivers of iets dergelijks.
.

VOlgens mij ligt het juist aan de instellingen / drivers van je grafische kaart.
 
Origineel geplaatst door The Unholy
Heeft iemand welleens gehad dat opgeslagen projecten niet meer te openen waren? Ik heb dit met de oude versie namelijk al een paar keer gehad. Heb ik een paar mooie gaten in mn muur aan overgehouden....



Heb ik 1of 2 keer gehad.
Gelukkig save ik elke keer als ik weer wat verder gekomen ben m'n project met een vervolgnummer.
Zo kan ik altijd teruggrijpen op een vorig vervolgnummer als ik met de huidige veranderingen niet te vreden ben of er inderdaad iets gebeurd waardoor ik m'n project niet meer kan openen.
Je wordt wel teruggeworpen naar de stand van je project zoals je het toen gesaved had maar je bent in ieder gval niet alles kwijt.
Ik back-up ook altijd om de zoveel tijd m'n projecten naar een andere harde schijf voor het geval m'n hd ermee ophoudt.





gr. Tom
 
Back
Top