[review] Tannoy Reveal Active

Origineel geplaatst door DeSpErAtOzz
maar ik blijf erbij: MONITORS ZIJN PERSOONLIJK !!! maar ik wou met deze topic enkel even aangeven dat ik ze goed vind naar gelang men wensen van deze dingen ...

dit is natuurlijk onzin !!! waarom zouden ze anders monitoren heten.
Met monitoren wil je een zo natuurlijk beeld van klank hebben die je gebruikt.
Voor Synth's e.d. maakt dat inderdaad niet veel uit maar voor ECHTE AKOUSTISCHE instrumenten natuurlijk wel.
Daar is het juist heel belangrijk voor. Het is je referentie kader naar de opname die je maakt.
Lijkt me toch duidelijk dat die zo natuurlijk mogelijk moeten zijn, ERGO niet kleuren!
 
@ grooveron: die reply snap ik even niet:stupid

elk gehoor werkt toch anders ... de ene hoort al duidelijker als de andere ...dus ga je ook een andere mening hebben over éénzelfde monitor ... dat maakt geluid nu net zo moeilijk ... maar een echt goede monitor zou inderdaad voor de meeste mensen dezelfde mening moeten opleveren ...
er zijn toch genoeg groepen die klein beginnen, een perfect gemasterde plaat uitbrengen met geen super equip, dan door hun bekendheid allemaal dure studiospullen kopen ... en er niets beters mee maken ... als je je monitors kent, en weet waar ze al dan niet tekort schieten, hou je daar ook rekening mee ... dus ...
 
Origineel geplaatst door DeSpErAtOzz
@ grooveron: die reply snap ik even niet:stupid

elk gehoor werkt toch anders ... de ene hoort al duidelijker als de andere ...dus ga je ook een andere mening hebben over éénzelfde monitor ... dat maakt geluid nu net zo moeilijk ... maar een echt goede monitor zou inderdaad voor de meeste mensen dezelfde mening moeten opleveren ...
er zijn toch genoeg groepen die klein beginnen, een perfect gemasterde plaat uitbrengen met geen super equip, dan door hun bekendheid allemaal dure studiospullen kopen ... en er niets beters mee maken ... als je je monitors kent, en weet waar ze al dan niet tekort schieten, hou je daar ook rekening mee ... dus ...


Ik bestrijd het ene ook niet, maar dat zijn 2 verschillende dingen die je nu door elkaar haald.
ik ben het wel met je eens maar ik ben het ok met mijn eigenstelling eens.
Het zijn nl 2 verschillende discussie die door elkaar lopen.

stelling 1 (mijn stelling) = hoe natuurlijk klinkender de monitor in zijn detailering en alles hoe beter. Punt uit.

stelling 2 (jou stelling) = als je dat niet kunt betalen of wilt betalen (ik heb ook niet de perfecte monitoren geloof me)
koop je wat voor jou het beste werkt. ben ik het helemaal mee eens. vandaar ook dat ik zeg dat die reveals helemaal niet slecht zijn. zeker gezien de prijs. Maar perfect zijn ze ook niet. redelijk ok maar niet mer dan dat.
 
dat klopt grooveron ... dat klopt ... niets aan toe te voegen :)
 
Origineel geplaatst door olafmol
SOS review van de truth's:

http://www.soundonsound.com/sos/may01/articles/behringertruth.htm

dom, dom, dom:stupid had dit zelf ook wel kunnen bedenken. was der niet opgekomen om ff naar SOS te gaan en ff te lezen. bedankt joh! Ik ga ze in ieder geval nog ff checken in de winkel, maar ook na het lezen van de review wordt mijn standpunt alleen maar meer en meer bevestigd. het lijken me echt schatjes voor die prijs. :D
 
Back
Top