[Akai] Akai S5000 sampler goed?

Huh? Iedereen is toch positief over de S5000? dat 24/96 gelul gaat over de Z4/Z8 serie. En de S5000 is op het moment belachelijk goedkoop, dus ik zou zeggen; kopen die hap.

En je hebt het over veel samples kunnen vinden? De S5000 gebruikt wav, en leest ook Akai en Emu. Don't worry, daar zijn genoeg CD's van.

Trouwens, wat doe jij in godsnaam op internet om 1 uur 's nachts op 'n vrijdagavond?
 
en wat doe jij dan op internet om 1 uur snachts op vrijdag?
Wat doe ik hier?
Tja...........

Ik heb een s5000, en ik ben dik tevreden. Mijn complete liveset, en dat zijn een boel samples, kan erin. Ik heb er 128MB inzitten (uh 136) en hij is voor de helft vol.
Zo'n harde schijf is juist te gek, want daar heb ik live en in de oefenruimte dus heel veel aan.

Kopen die bak.
Ik heb wel een beetje een ander probleem.Ik heb ook een mpc2000 en al met al wordt dat toch een hoop gedoe live. ik zou liever de MPC 4000 hebben.
Dan heb ik dezelfde set up, maar wel in 1 bak. Een stuk handiger. Je kan dan de seq en pgm's enzo samen in 1 file opslaan. Plus dat die z8 gewoon een betere sampler lijkt te zijn, met meer features.

ach,dream on.
Zal wel aardig moeten bijleggen als ik mijn spullies inruil.
 
Ik heb net een S6000 gekocht,..
Dit is absoluut de vetste sampler die ik ooit onder mn vingers heb gehad.
Niks dan lof,.. ga ervoor zou ik zeggen.
Klinkt als een beest,..bedieningsgemak groot,..
Zorg wel dat je er 1 koopt met usb onboard,...dat maakt t leven n stuk leuker

Hij is alleen wat groot,...:)
 
hmmmmmmmmm

hmmmmmmmmm

Ga is kijken bij een Akai S-3000xlcd

die heb ik bij verspuy zien staan ideaal met een geintregeerde cd-rom
trek je je samples zo hopla van de cd af wat wil je nog meer (ik was gelijk verkocht laat ik nu die spartaanse s-2000 in mn rek hebben hangen)
je heb een groot display hij werk ongeveer het zelfde als een s-2000
En hij heeft even iet wat meer mogelijkheden.
8)
 
Ha, DIT is een oude thread!

1500 euro voor 'n S5000... Hihi!

Volgens mij verkocht ik de mijne voor 900, met HD en USB... Daarna heb ik nog 'n S6000 gehad, en ook weer verkocht. Allebei prima samplers, maar omdat ze niets konden wat software niet ook kan mochten ze bij mij vertrekken. Mijn MPC, da's 'n ander verhaal.
 
Ik heb zelf een Z8 en ben er dik tevreden mee, maar qua uiterlijk vind ik de S5000 mooier. Ik hou van apparatuur die er uitziet alsof het thuishoort op de intensive care. Wat Akai nu aan het doen is met die lelijke blauwe kleuren (zoals de Boreas en de MFC-42) weet ik niet, maar ik vrees dat er een nieuw soort drugs in het spel is.

Maar goed, intern is het allemaal wel okee met de samplers van Akai en daar gaat het om. De S5000 is een goede keus, maar E 1.550,- zou ik er nooit voor betalen, ook niet voor een maagdelijke (sowieso vaag dat De Dijk nog een nieuwe heeft staan).
 
Origineel geplaatst door Hooihuis
De S5000 is een goede keus, maar E 1.550,- zou ik er nooit voor betalen, ook niet voor een maagdelijke (sowieso vaag dat De Dijk nog een nieuwe heeft staan).

Ik zeg toch - oude thread. Check de datum even bij die post over De Dijk....
 
S5000,

Tja... Mooie gebruikersinterface.... mooie MIDI mogelijkheden.... perfecte SCSI...
Het is te mooi om waar te zijn...... letterlijk......

ALLEEN DIE SCHIJT CONVERTERS!!!!!!!!!!!!

Russstig.... ik moet rustig blijven....

Wie hem goed vind, mijn zegen heb je!
Wie hem niks vind.... groot gelijk!

Wist je dat Akai EMI geen service meer biedt op dit apparaat, en dat Voerman er zijn vingers liever ook niet aan brand.
Ik heb zelf problemen gehad met het display, geen enkele hulp van beide importeurs, heb zelf de beeldscherm geheugenchip moeten vervangen.

In mijn producties zul je hem nooit horen, ik gebruik hem alleen als A/D, dat gaat heel goed, ondanks zijn ongebalanceerde ingangen.
In mijn mix hoor je eerder S1100, of EIII, de eerste serie met analoge VCF, die dingen klinken.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
 
Origineel geplaatst door Giorgio
S5000,
ALLEEN DIE SCHIJT CONVERTERS!!!!!!!!!!!!

Eerst dit ...


Origineel geplaatst door Giorgio
In mijn producties zul je hem nooit horen, ik gebruik hem alleen als A/D, dat gaat heel goed, ondanks zijn ongebalanceerde ingangen.

En dan dit...

Toevallig zitten er wel Sigma/Delta 128 bit convertors in een 5000. Die horen bij de betere convertors van deze wereld.
Qua dynamiek komt een EIII of een S1100 al lang niet meer in de buurt van de 5000.
Door dit soort bewering vraag ik me af of je wel oren aan je hoofd hebt Giorgio ? Staan je speakertjes wel in fase ?
Misschien moet je maar eens een aantal kwaliteits CD-rommetjes voor dit toestel kopen.

PS : indrukwekkende gearlist ! Wanneer mag ik eens komen kijken ?
 
Origineel geplaatst door Giorgio
S5000,

Tja... Mooie gebruikersinterface.... mooie MIDI mogelijkheden.... perfecte SCSI...
Het is te mooi om waar te zijn...... letterlijk......

ALLEEN DIE SCHIJT CONVERTERS!!!!!!!!!!!!

Russstig.... ik moet rustig blijven....

Wie hem goed vind, mijn zegen heb je!
Wie hem niks vind.... groot gelijk!

Wist je dat Akai EMI geen service meer biedt op dit apparaat, en dat Voerman er zijn vingers liever ook niet aan brand.
Ik heb zelf problemen gehad met het display, geen enkele hulp van beide importeurs, heb zelf de beeldscherm geheugenchip moeten vervangen.

In mijn producties zul je hem nooit horen, ik gebruik hem alleen als A/D, dat gaat heel goed, ondanks zijn ongebalanceerde ingangen.
In mijn mix hoor je eerder S1100, of EIII, de eerste serie met analoge VCF, die dingen klinken.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Aha de Emulator III leuk speelgoed , heb zelf de IIIxp deze is dan wel met een digitale filters maarklinkt nog steeds erg goed...
 
De S5000 was mijn eerste Akai sampler en klinkt zeker niet slecht , de mogelijkheden en het scherm met de USB optie maken dit tot een echt werkpaard voor iedere Studio.

Werk zelf met diverse samplers van Akai, Emu tot Ensoniq en kurzweil maar op nr 1 staat nog steeds de Roland S750/S770 tot nu tot ben ik geen sampler tegengekomen die deze sound kan evenaren of maar zelfs in de buurt komt.
 
Origineel geplaatst door Digimod
De S5000 was mijn eerste Akai sampler en klinkt zeker niet slecht , de mogelijkheden en het scherm met de USB optie maken dit tot een echt werkpaard voor iedere Studio.

Werk zelf met diverse samplers van Akai, Emu tot Ensoniq en kurzweil maar op nr 1 staat nog steeds de Roland S750/S770 tot nu tot ben ik geen sampler tegengekomen die deze sound kan evenaren of maar zelfs in de buurt komt.

Grappig....dat lees je niet veel dat iemand Roland samplers op* 1* plaatst.

Tja, ik ben alleen bekend met Akai samplers (S900, S950, S3000i, S3000XL, MPC2000XL, S5000)
en werk nog steeds met een S6000 en S950.
Ik vind de 5/6000 nog steeds erg fraai qua klank, prettig te bedienen met AK-SYS en het USB-board.
Ik heb er meteen een 20 gieg schijf in gegooid, en dit is mijn ideale werkpaard annex sample bibliotheek.
Werkt altijd en is qua timing prachtig strak!
Ik vind m ook nog eens qua uiterlijk de meest stoere (rack)sampler die er ooit is gemaakt.
Maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Bij mij hangt hij via USB aan mijn G-4 Apple Powerbook, heel portable en ozo krachtig.

Ik zou persoonlijk nu voor een S6000 gaan, die gaan voor een slordige €750-€800 weg
2de hands.
Wat bij de 5000 optioneel is zit er bij de 6000 er al standaard in.
 
Laatst gewijzigd:
OOOOOOOW JA !

OOOOOOOW JA !

Origineel geplaatst door Digimod
... maar op nr 1 staat nog steeds de Roland S750/S770 tot nu tot ben ik geen sampler tegengekomen die deze sound kan evenaren of maar zelfs in de buurt komt.

Ja was ik zelf haast vergeten en een waarheid die klopt als een bus !
De best klinkende sampler IS inderdaad de Roland S750 ! Daar is geen twijfel, noch discussie over mogelijk.
(al staat de mijne werkloos te wezen bij m'n schoonbroer...)

Je vind de S750 soms 2dehands voor een totaaaaal onterecht lage prijs.
(onbekend = onbemind zeggen ze dan)
 
Re: OOOOOOOW JA !

Re: OOOOOOOW JA !

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
J
Je vind de S750 soms 2dehands voor een totaaaaal onterecht lage prijs.
(onbekend = onbemind zeggen ze dan)

Sssssssssst....:bekdicht: :D

Geldt dit ook niet voor de 5/6000?
 
Re: S5000 sampler goed?

Re: S5000 sampler goed?

Heel goed...
 
Back
Top