[Akai] Akai S5000 sampler goed?

dvdyck1

Stamgast
Lid sinds
7 april 2002
Berichten
480
Ik ben van plan een S5000 (akai) sampler aan te schaffen.

Hoeveel mag dit nieuw en 2de hands nog kosten ?

Waar moet ik naar kijken ?
 
Zover ik weet heeft fuse er 1tje ...

Doordat de software man van akai ruzie kreeg met akai is hij op een gegeven moment opgestapt. Wat in het begin wat problemen heeft gegeven met de software van de 5000.

Maar zover ik weet is dat probleem inmiddels opgelost. Maar fuse kan je er waarschijnlijk meer over vertellen.

Succes
 
Jip

Jip

Die software problemen zijn opgelost voor zover ik weet.

En ja.. zo'n S5000 is natuurlijk een beest van een sampler. Persoonlijk heb ik mijn oog laten vallen op een S6000, om de eenvoudige reden dat die zo'n los controle-paneeltje heeft.. en dat is toch wel zoooo verdomde handig.:)
 
In het begin was het software niet helemaal goed , maar met ver 2.0 werkt
alles prima, zelf heb ik een akai S5000 met een 10 gb hd en 72 mb geheugen.
Het voordeel vind ik het grote display en de Remote via USB.
Een andere optie is de Emu E5000 deze staat bij Morel Muziek nieuw voor ca 1200 euro.
 
Ik heb d'r geen hoor. Mocht ik willen! Dan ruilde ik hem metteen een voor een analoge bak! ;)
 
Ik heb er een. Errug fijne samplert. Dat enorme display is gewoon puur luxe; vergeleken met andere samplers geeft het 'n soort 'my first sony-gevoel'. Dat bedoel ik positief; niet zoeken door menu's maar gelijk op de juiste knop rammen. Laatst even met 'n Z4 zitten spelen, en dat geeft dan toch 'n beetje het 'je hal schilderen door je brievenbus'-gevoel.

Ik heb er nooit 'n papieren handleiding bij gehad, en maar 2x in de PDF handleiding gekeken. Hij is gewoon ZO makkelijk. USB board is 'n must als je 'n computer hebt. Beetje traag, maar wel makkelijk samples over en weer sturen.

Als je 't kan missen is het natuurlijk wel leuk om gelijk voor de s6000 te gaan. Dan heb je gelijk 16 outputs en het fx board te pakken. En dat afneembare front natuurlijk.

Ik denk dat 'n kale S5000 tweedehands zo'n 1500 euro kost tegenwoordig en dat is eigenlijk spotgoedkoop.
 
Origineel geplaatst door dvdyck1
Ik heb op internet een prijs van 1399 euro (nieuw) gezien.

Da's echt geen geld voor deze bak. Ik denk dat de S5000 en S6000 een slechte naam hebben gekregen door dat gedonder met die software. En dat ze verder in prijs gedaald zijn toen de Z4 en Z8 uitkwamen. Profiteer daar van!!!
 
Ja en wat niemand door blijkt te hebben is dat de Z4 en de Z8 eigenlijk de vervangers zijn van de S 2000 en de S3000...
 
Origineel geplaatst door Kenny
Ja en wat niemand door blijkt te hebben is dat de Z4 en de Z8 eigenlijk de vervangers zijn van de S 2000 en de S3000...

Hoe kom je daar nu weer bij? Dit zijn toch de nieuwe topmodellen. Dat kan je van de S2000 niet zeggen :stupid
 
Positionering Z-Serie

Positionering Z-Serie

Ik denk dat het echte topmodel er nog aan moet komen.. en dan bedoel ik iets a la S6000, groot display, 16 uitgangen.. noem maar op.

En trouwens.. waarom stoppen ze nou in godsnaam dat ontzettend langzame USB in die samplers.. stap toch gewoon meteen over naar FireWire.. is retesnel (nu al 400Mbps.. en nieuwe versies tot 1600Mbps zitten eraan te komen.. ), standaard op alle macs.. en een uitbreidingsbordje voor de PC is echt peanuts op de prijs van zo'n sampler..

Maar ja.. da's een andere discussie.
 
Ik denk toch zo'n S5000 aan te schaffen.

De Z4 en 8 hebben alleen het hogere Mb voordeel. (heb ik gehoord):Z :Z

Gegroet en erg bedankt voor jullie interesante uitleg.
dvdyck
 
nou ja....en dat je met die nieuwe akai's kunt samplen op 24 bit 48 khz...toch?
 
Origineel geplaatst door Pjotr G
nou ja....en dat je met die nieuwe akai's kunt samplen op 24 bit 48 khz...toch?

Met de Z4 en 8 niet ??8D (ik denk zelf tot 24 Bit/96 kHz):D
 
Laatst gewijzigd:
ja z4 en z8, dat zijn de nieuwe akai's.....96 khz ook goed.....;) ik gooide maar wat uit t blote koppie
 
24bit/96khz... Wat moet ik daar nou mee? Ik vind het belangrijker dat ie naast 16bit/44.1khz ook 12bit/22050hz aan kan!

En 512 mb? Ik heb er 40 in en dat krijg ik niet eens vol.
Ingebouwde HD? Als je er de hele tijd met je kop voor zit, zoals ik, dan kun je 'm beter extern hebben zodat je 'm onder de tafel kan pleuren.

Als ze nou iets uitbrengen met FireWire, veel DSP functies, en de mogelijkheid de INPUTS te samplen terwijl je track loopt, dan wil ik nog wel 'ns verder praten.
 
Dus toch geen S5000 aanschaffen :confused:
Het is moeilijk om een betaalbare goede sampler te kopen.

Iedereen wil zijn merk verkopen...... ik weet het niet meer:confused:

Ik wil een sampler kopen dat ik jaren zal gebruiken en waar veel van te vinden is (op internet natuurlijk)

Een S6000 vond ik wat te duur en een S2000 vond ik wat te plat. Ik krijg er een snor en een baard van. =( 8>
 
Back
Top