Jazzy DNB dingetje........

Goed geprobeerd, mooie vocals,...

maar de drums zijn echter zonder dynamiek geprogrameerd & alles klink héél hard gesampled, 't is net of de rhodes er bovenop is gekleefd net als die gitaar & stem.
Hoe zal ik het beschrijven ; het klinkt veel te "samengesteld" uit vaste gesampelde gimmics & akkoorden.
Alle tracks staan naast/ boven of onder elkaar maar niet in mekaar
De keuze van sounds & vocals zijn echt ok net als de balans & de mix.
Ik zou zeggen: meer werk & tijd steken in die handel. Tweaken tot hij echt grooved.

jzz
 
Origineel geplaatst door Christov
mwa ik vond het dan wel leuk

k vind hem ook leuk, maar er is nog werk aan.
Ok, ja... lang de andere kant hangt het er natuurlijk dan wel vanaf of je hem bekijkt om hem aan vrienden uit te delen, thuis tussen je zelf gemaakte trax hebt staan... t.o.v. het feit of hij klaar is om te persen & uit te brengen.
& tracks die je gaat uitbrengen ga je tuurlijk ook ni op dsf posten... (kan je hem beter ineens op kazaa of winmx gooien niet ?)

anyway dus wat ik wou zeggen = leuk,... maar kan nog véél beter

grz jzz
 
Of het uitgebracht gaat worden weet ik echt niet...ligt aan de personen van wie het orgineel is.
Ik ben met deze track vanochten om 09.00 begonnen en had em om 12.00 af.........dus er is inderdaad nog wel wat werk aan te verrichten.
wat me overigens opvalt is als ik het aiff'je luister klinken de drums veel sopeler als het mp3'tje........
Ik wil jullie gewoon de track laten horen....het bijtweaken doe ik als de artiesten van wie het orgineel is het willen releasen.
 
Ik vind em wel goed ;) De mix vind ik ook best ok. Qua arrangement zou je wat meer jazz accoorden er in kunnen gooien, nu wordt het eentonig.
Je ritme is goed gedaan, maar mist zoals al gezegd, idd ietwat dynamiek. Ik vind het ritme pas na 1:52 grooven, waarom weet ik niet.
Al met al:
Maak 'em af! :L
 
ik heb hem nog even geluisterd!

Tja, ik kan eigenlijk mee gaan met wat Jazzman zegt. Een samenraapsel van samples (stemmen, piano samples enzo). De drums zijn wel lekker maar wat eenvoudig aandoend.

suc6
Arv
 
Origineel geplaatst door Arv
ik heb hem nog even geluisterd!

Tja, ik kan eigenlijk mee gaan met wat Jazzman zegt. Een samenraapsel van samples (stemmen, piano samples enzo). De drums zijn wel lekker maar wat eenvoudig aandoend.

suc6
Arv

Nou ARV dat vind ik wel een hele dooddoener "een samenraapsel van samples" ........er zit zeker wel een logische opbouw in en zeker ook geluiden die elkaar aanvullen. Wat je daar zegt is niet wat ik uit jazzmans stukje kan halen. :confused:
 
Origineel geplaatst door Arv
ik heb hem nog even geluisterd!

Tja, ik kan eigenlijk mee gaan met wat Jazzman zegt. Een samenraapsel van samples (stemmen, piano samples enzo). De drums zijn wel lekker maar wat eenvoudig aandoend.

suc6
Arv

Nou ARV dat vind ik wel een hele dooddoener "een samenraapsel van samples" ........er zit zeker wel een logische opbouw in en zeker ook geluiden die elkaar aanvullen. Wat je daar zegt is niet wat ik uit jazzmans stukje kan halen. :confused:
 
hehehehe ik leer je wel mixen hoor
( al heeft dit ook met samples bij elkaar uitzoeken temaken)
gaat helemaal goed komen ..

ik vind dat je vooruitgang boekt ...
tis iig goed te horen dat je aandacht aan je beats besteed.

trouwens waar monitor je op ? wat voor speakers ?
dat kan namelijk weleens de key zijn in dit geval.
Aan je apparatuur ligt het iig niet
 
Origineel geplaatst door C-Code
Nou ARV dat vind ik wel een hele dooddoener "een samenraapsel van samples" ........er zit zeker wel een logische opbouw in en zeker ook geluiden die elkaar aanvullen. Wat je daar zegt is niet wat ik uit jazzmans stukje kan halen. :confused:

Het was niet rot bedoeld mijn liebe C-code! Ik kon alleen even geen betere omschrijving vinden.. Maar ik vind de vocals piano/organ wat teveel herhalen zodat je het idee krijgt dat er nog wel ietsie meer aandacht aan besteed mag worden.. En geloof me, deze opmerking is met name voor mijzelf ook van toepassing! :D


gr
Arv
 
Hoi
Ik vind hem best leuk en op mijn installatie klinkt 'ie heus zo slecht nog niet. Ik heb een tijdje zitten meejammen met mijn sopraansax en dan voel je dat het nummer halverwege eigenlijk om een modulatie vraagt. Weet je wat dat is?
Even een tijdje naar een andere toonsoort gaan (terts hoger bijv.).Daarna kan je weer terugkomen op je oude accoorden.De vocals gaan natuurliojk dan mee in die andere toonsoort en dat maakt het geheel nog wat spannender.
VOORAL MEE DOORGAAN EN NIET LATEN LIGGEN !!!
 
Origineel geplaatst door DJ_H@NK
Hoi
Ik vind hem best leuk en op mijn installatie klinkt 'ie heus zo slecht nog niet. Ik heb een tijdje zitten meejammen met mijn sopraansax en dan voel je dat het nummer halverwege eigenlijk om een modulatie vraagt. Weet je wat dat is?
Even een tijdje naar een andere toonsoort gaan (terts hoger bijv.).Daarna kan je weer terugkomen op je oude accoorden.De vocals gaan natuurliojk dan mee in die andere toonsoort en dat maakt het geheel nog wat spannender.
VOORAL MEE DOORGAAN EN NIET LATEN LIGGEN !!!
ja klopt .. ik hem ook op wat beter speakers gehoord en daar klonk het al meer als een geheel ..
raar dus dat ie op wat mindere speakers er een beetje maf uitkomt ..

denk ook dat veel mensen het over hun pcspeakers hebben gehoord
 
Ik ben het ook eens met de meesten hier, er mist samenhang in de ondelinge tracks. Ik vind het nummer opzich zeker goed geprobeerd, maar ik mis alsnog de spanning in het nummer, de doorgaande (vaak toch wel hetzelfde klinkende) beat gaat me vervelen... maar dat zal denk ik ook wel komen door het feit dat de boel zo los staat van elkaar.
Maar ga in ieder geval door, hier kan veel goeds uit komen!
 
Origineel geplaatst door DJ_H@NK
Hoi
Ik vind hem best leuk en op mijn installatie klinkt 'ie heus zo slecht nog niet. Ik heb een tijdje zitten meejammen met mijn sopraansax en dan voel je dat het nummer halverwege eigenlijk om een modulatie vraagt. Weet je wat dat is?
Even een tijdje naar een andere toonsoort gaan (terts hoger bijv.).Daarna kan je weer terugkomen op je oude accoorden.De vocals gaan natuurliojk dan mee in die andere toonsoort en dat maakt het geheel nog wat spannender.
VOORAL MEE DOORGAAN EN NIET LATEN LIGGEN !!!

Ja, dat is precies wat het nummer nog nodig heeft, een zwoele sax die lekker meeriedelt :okdan: . Ik ben zeer enthousiast over het nummer zoals het er nu staat moet ik zeggen, die rhodes mag van mij nog iets ranziger klinken hij klinkt nu nog erreg braaf en plat (een lichte distorion... zoiets). Drums zijn zeer effectief maar kunnen nog wel wat meer dynamiek gebruiken, en dan heb ik het vooral over de hihats.

Succes, Mauri Z e
 
Back
Top