Taxidermist - Desert calm - Minotaur electronics Remix

vcovca

NOXGENUS
Lid sinds
22 Maart 2005
Berichten
8.662
Locatie
...
Ik ben een heel album aan het remixen.... 4 april heeft Taxidermist, een Nijmeegs bandje, de release show van hun laatste album. Een van de mensen van het bandje zit achter me op kantoor. Zo ontstond het idee om er een acid remix liveset van te maken.

Het album heet Desert Calm, en dit is dus een van de remixen van dat album..



Ziet hier:


pagina van bandje.

Het is echt totaal anders van dan wat ik normaal doe, wat erg gaaf is. Zo leer ik vooral m'n MPC heeeeel erg goed kennen. Hier komt dus een twee uur durende liveset uit voort eigenlijk. Ik heb van de heren alle audio sporen los gekregen. Je probeert dan veel met vocalen, wat meestal echt totaal niet werkt. Bij deze track werkt het eigenlijk echt heel goed. De originele track is op 74 BPM, deze op 138 BPM. De vocals zijn niet opgerekt ook, nog gaver :D
 
Neeeeeh, ik zou Dave nooit vragen iets van mezelf te draaien. Dit is ook geen Dave stof... is het veelste lief voor. Zelfs mijn electro dingen zijn denk ik net te veel electronica ofzo.

En dan nog, ik ben hier geluidsman. Ik denk niet dat DJ's erop zitten te wachten dat ik m'n eigen tracks ga lopen pluggen bij ze. Ik ben goed in kneiter strak geluid neer zetten en in podium service.... daar hoort geen verkooppraat bij.

Als je een gast in de buurt van de amps rond ziet hangen ben ik het SilverBullet :)
 
En meestal komt er vanzelf een mening voorbij van iemand. Ze zijn allemaal druk met Aira dingen denk ik :D
 
Neeeeeh, ik zou Dave nooit vragen iets van mezelf te draaien. Dit is ook geen Dave stof... is het veelste lief voor. Zelfs mijn electro dingen zijn denk ik net te veel electronica ofzo.

En dan nog, ik ben hier geluidsman. Ik denk niet dat DJ's erop zitten te wachten dat ik m'n eigen tracks ga lopen pluggen bij ze. Ik ben goed in kneiter strak geluid neer zetten en in podium service.... daar hoort geen verkooppraat bij.

Als je een gast in de buurt van de amps rond ziet hangen ben ik het SilverBullet :)


Ah als je zelf 't geluid doet dan hoef je Dave Clarke niet eens te vragen, gewoon aanzetten ;) :D.

Knal 'm er maar in hoor, lekker plaatje!
 
Heheh, kweenie of ie dat kan waarderen :)

Maar thanx!
 
Iemand verder?
 
Best oké. Ik vind vooral het laatste stuk (met die acidbliepjes en zonder de vocal) tof, en dat zal het stuk zijn waar het minste van het origineel in verwerkt is. ;-) Verder wat aan de lange kant om continu de aandacht vast te kunnen houden. Daarvoor is het misschien net een beetje teveel hetzelfde.
 
Ja dat idee had ik ook al. Ik kan hem in 6 km fietsen luisteren, dan is het net te lang :)
 
Ben wel onder de indruk van het feit dat je de vocals van 74 op 138 bpm gebruikt zonder te stretchen. Klinkt uitstekend wat ik hoor. Of zaten ze er in het origineel een beetje naast? :)
 
Back
Top