Welke monitors heb jij?

Welke monitors heb jij?

  • Spirit absolute 2

    Stemmen: 40 6,4%
  • Behringer Truth

    Stemmen: 49 7,9%
  • Tannoy Reveal (active)

    Stemmen: 48 7,7%
  • Event 20/20 (Bas)

    Stemmen: 9 1,4%
  • Genelec 10xx

    Stemmen: 35 5,6%
  • Mackie HRx24

    Stemmen: 33 5,3%
  • Alesis

    Stemmen: 58 9,3%
  • Adam

    Stemmen: 22 3,5%
  • Yamaha NS10(m)

    Stemmen: 8 1,3%
  • Krk Vx

    Stemmen: 35 5,6%
  • Samson Resolv

    Stemmen: 12 1,9%
  • Dynaudio BM-xxa/p

    Stemmen: 38 6,1%
  • PMC TB2

    Stemmen: 6 1,0%
  • Zelfbouw

    Stemmen: 9 1,4%
  • Hij staat er niet bij

    Stemmen: 221 35,5%

  • Totaal aantal stemmers
    623
Dynaudio BM5 met NAD C350 versterker.

Eigenlijk wil ik een keer iemand laten luisteren die er verstand van heeft. Het klinkt prachtig, maar ik wil er het beste uit halen...
 
Ik heb de Alesis M1 Active MK2, zijn wel wat eerlijker dan HiFi speakers en ik kan er lang naar luisteren zonder dat ik gek wordt.

Vind m'n Sony HiFi boxen eigenlijk ook wel erg lekker om muziek op te maken omdat ik dat heel lang gedaan heb voordat ik deze monitors kocht. Je muziek klinkt ook meteen veel meer HiFi op HiFi boxen *D maar klinkt vaak anders op andere speakers... vandaar dat ik monitor speakers heb gekocht.

Druid
 
Ik werk ook nog steeds met hi-fi boxen maar dat is niet optimaal.
Heeft iemand soms bouwtekeningen of instructies voor zelfbouw monitors?
 

Attachments

  • h@nksax-2.jpg
    h@nksax-2.jpg
    19 KB · Bekeken: 90
BM 6'jes met een Rotel versterker
en een setje Focal MC 7 met een Samson Servo versterker.


Ik ben heel benieuwd welke (losse) versterkers er gebruikt wordt, omdat ik toch lang moest zoeken om een goede versterker te vinden om alles optimaal uit de Dynaudio's te krijgen.
 
Mackie HR824.
Na lang zoeken ergens een 2ehands setje op de kop weten te tikken. Heb ze gekozen omdat een bekende van mij ze ook heeft en ik ze erg goed vind klinken.
 
Spirit absolute Zero.

spirit_absolutezero.jpg


Ik ben nu nog op zoek naar aktieve boxen voor mijn D.J. tafel , Kan ik beter horen of het wel strak loopt
Denk aan de yamaha MP3's Of nog kleiner.(als dat bestaat)

I.P.V. de spirit's droom ik van de yamaha NS10's :koffie: (lekkere bakies al was het alleen om naar te kijken)
 
Laatst gewijzigd:
Wij gebruiken PMC TB2. Geven een eerlijk geluid. We hebben meedere monitor boxen uitgeprobeerd maar deze kwamen voor ons toch als beste uit de bus.
 
Dynaudio BM 6A.

Menig uitgebrachte track valt door de mand als je ze over deze speakers beluisterd...;)



Tom
 
mackie 624 *D

mooi, helder en eerlijk geluid. Geen spijt van deze aankoop!

Ik heb geen hifi boxen meer, deze voldoen daar ook prima voor!
 
Van mijn Spirit F1/16 naar de Samson Servo 170 naar de SPIRIT ABSOLUTE ZERO,
 
Gebruik goedkope JVC hifi speakers.
Woensdag koop ik van forum lid een stel Alesis M1 MKII active.
Ik heb er heel veel goeds overgelezen. Misschien iets te veel bas heb ik begrepen.
Maar dat zien we dan wel weer. Ik koop ze toch wel en ga ze niet vergelijken met
andere speakers. Ik ga ze plaatsen tegen de muur en niet op oorhoogte.
 
Origineel geplaatst door marco
BM 6'jes met een Rotel versterker
en een setje Focal MC 7 met een Samson Servo versterker.


Ik ben heel benieuwd welke (losse) versterkers er gebruikt wordt, omdat ik toch lang moest zoeken om een goede versterker te vinden om alles optimaal uit de Dynaudio's te krijgen.

Inderdaad, versterkers zijn belangrijk voor je monitors. Veel monitors zijn active, maar als je passieve monitors hebt is het leuk om te weten wat voor versteker de mensen gebruiken.

Graag had ik ook tig setups willen beluisteren, bij voorkeur op m'n eigen kamer, maar omdat het nogal een gedoe is en ik toch niet weet wat goed of slecht is heb ik maar wat reviews gelezen e.d. Zo doende heb ik mijn keuze gemaakt. (zie vorige post)

Toen ik het de eerste keer allemaal beluisterde had ik niet zoiets van: WOW, dit is echt 100x beter. Maar het valt nu wel op dat ik het overal slechter vind klinken dan bij mij thuis, terwijl ik eerst het tegendeel ervaarde.

De mogelijkheden zijn te groot om uit te zoeken wat goed is. Ookal koop je super goede monitoren, op je eigen kamertje kan het nog slecht klinken als je ze niet goed neer zet... Ik doe het er maar gewoon mee.
 
Mekkie

Mekkie

MACKIE HR624

Heerlijk.
 
Back
Top