Genelec 1029's of Alesis M1a's????

Beetje oud topic omhoog geschopt he? Als je even zijn Signature gechecked had zie je dat hij allang van genoeg basss is voorzien (Mackie HR824)...
 
Dat maakt niet uit. Toch is het leuk om over monitors van gedachten te wisselen
 
Maar het blijft een subjectief onderwerp en iedereen heeft z'n/haar favoriete monitor. Je MOET gewoon maar eens in de winkels gaan luisteren, of bij andere mensen. Pas dan krijg je een beetje een idee waar het over gaat IMHO.

En bijv. in de muziekzaak in Keulen hebben ze een muurtje vol staan met monitors en dat is dan erg goed te doen om daar eens te gaan luisteren. Alleen staan d'r geen dynaudio's tussen wat dan weer m'n persoonlijke favoriet is, maar Genelecs zijn eigenlijk alleen maar interessant (voor mij) vanaf de duurdere types want die kleintjes missen voornamelijk laag.
 
Toch heb ik de HR-824's op de goeie gok gekocht. Ik heb er zoveel goeds over gelezen en ik weet dat het een oerdegelijk merk is. Natuurlijk heb ik hem wel getest bij degene waar ik hem kocht, maar ik had hem nog nooit eerder gehoord. De Event's leken mij ook erg cool, maar die heb ik ook nooit gehoord.

Je gaat ook niet zomaar effe naar de Feedback van : "Laat mij eens de HR824, de Event 20/20BAS en de Genelec 1030's even horen op volume "auw" " als je niet van plan bent om wat te kopen.

(Eigenlijk zou ik dat wel moeten doen...)
 
ook al wil je dat dan lukt je dat niet ;) ik heb die van mij ook gewoon op de goede verhalen en 1 keer bij vriend gehoord gekocht....en ze bevallen uitstekend..mijn mening is dat er geen echt slechte monitors zitten bij het lijstje usual suspects..
 
Klopt ze zijn eigenlijk allemaal wel OK en het hangt ook van de muziek af. Ik doe niet zoveel House e.d dus echt hard hoeft het voor mijn niet tegaan, ik wil wel alle details horen daar ik nogal wat Master en dan is dat belangrijker.
Vandaar de Events, Als ik het geld trouwens had gehad had ik PMC gekocht maar was ff teduur.
 
Hehe, duur? Volgens mij zijn dat allerallerallerallerduurste die ik ooit ben tegengekomen. +5000$ voor een setje. En dan het instap model.
Voor die echte duurdere moet je wel je studio speciaal voor bouwen om ze goed tot hun recht te laten komen.

Duidelijk in de 'later als ik groot ben' categorie. :)
 
Het was de PMC 1 geloof ik, 4000 Dollar, dus inderdaad voor als ik straks rijk en groot ben
 
Ikzelf werk met Alesis M1 Active en ben er heel content mee ... Alleen ben ik aan het denken om eventueel nog een subwoofer bij te kopen.

Het is ook wel mogelijk dat ik deze monitors ga verkopen en andere ga halen : Dynaudio BM15a
Deze zijn heel goed ...

Misschien moet ge eens luisteren naar de monitors van KRK ... Ik heb ze beluisterd gehad in een studio en vond ze ook heel goed ...

Greetz Bart !
 
Van diverse kanten heb ik gehoord dat de Genelecs teveel "HiFi" linken. Dan zou ik die dus niet nemen. Veel goed nieuws gehoord over de Mackie HR 824. Ook goed in het laag, maar wel aan de prijs. Ze hebben ook nog een kleinere broer, de HR624 als ik me niet vergis. Iets goedkoper, maarja, het laag he ..

Vergeet ook niet te gaan luisteren naar de JBL's LSR 28 geloof ik. Schijnt veel meer te bieden dan "Just Bloody Loud"... Zal ongeveer in dezelfde prijsklasse liggen als die HR824's.

Als alles je te duur wordt:

Luister eens naar die Behringer Truth zoveel. Dat klinkt echt goed en heeft een afbraakprijs !! Speakerbezetting is zo te zien hetzelfde als de Mackies, alleen zitten er minder goede versterkers in. Maarja, voor minder dan de helft van de prijs he ...


Paul.
 
Origineel geplaatst door DJ41
Je gaat ook niet zomaar effe naar de Feedback van : "Laat mij eens de HR824, de Event 20/20BAS en de Genelec 1030's even horen op volume "auw" " als je niet van plan bent om wat te kopen.

(Eigenlijk zou ik dat wel moeten doen...)

Testen is gratis. Ik was ook van plan monitoren bij Feedback te halen. Ben gewoon goed geholpen. Het is dat ik de 1030's een maandje later nieuw voor een paar honderd euro minder heb kunnen krijgen bij MusicStore Koeln. Je bent ook niet verplicht te kopen na het testen. Dus de ene keer neem je iets mee, de andere keer niet... Denk niet dat Feedback daar wakker van zal liggen.
 
Hoi,

Ik heb zelf de 1029a's maar ik moet je zeker vertellen dat ze inderdaad inclusief sub 1091a moeten. Zonder sub zijn ze erg prettig voor het technische werk. Sampletje snijden etc. Maar met sub komt dit setje erg tot zijn recht. Erg hifi zoals eerder in deze thread vindt ik ze niet hoor. Ze zijn lekker koud en kil. En daar hou ik van in een speaker. De warmte in de muziek kun je dan zelf toevoegen. Binnenkort wel een setje Dynaudio Bm15 erbij denk ik voor de afwisseling.

Greetz

JazzyD
 
Ik ben het eens met fuse. Het blijft volgens mij een persoonlijke kwestie. Ik zou mijn beslissing zeker niet af laten hangen van wat andere gebruiken. Monitoren moet je eerst horen. Ik vind de rieviews van SOS altijd wel nuttig als guideline.. die gasten weten waarover ze praten.

Ik heb zelf Alesis monitor ones gehad, fantastische monitoren, maar als nearfields.. nee. Wanneer je rond de 1000 euro te besteden hebt zijn er fijnere nearfields te koop denk ik.

suc6
 
Hey DJ41, wat ik niet helemaal begrijp is waarom je nieuwe monitors wilt en dan denkt aan Alesis Monitor I's, terwijl je die Mackies - die volgens hetgeen ik allemaal gelezen heb toch een klasse beter zijn - al hebt. Zijn ze niet afdoende? Zijn ze niet goed genoeg voor hardcore?
 
Back
Top