Oh nee! Niet weer een thread over monitoren :)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Lid sinds
11 april 2002
Berichten
1.831
Locatie
Utrecht
Nou ja, toch wel dus. Met de aanstormende feestdagen in het vooruitzicht zou ik graag mijn nietige studiotje uitbreiden met een set monitoren, daar ik tot nu toe nog steeds op een behoorlijk triest hifi setje van Yamaha zit te mixen.
Natuurlijk is mijn budget zeer beperkt (student ;)). Nou heb ik dus een hoop topics hier gelezen en reviews op het net etc etc. en qua prijs/kwaliteit verhouding lijkt de Event 20/20 mij een geschikte keuze. Deze gaan voor 475,- bij Thomann, wat voor mij nog betaalbaar is. Alleen zijn dit passieve speakers (de actieve versie is meteen 3x zo duur: 1239,- voor een setje! Dat is dus helaas buiten mijn bereik.)
Dus moet ik nog een behoorlijke versterker hebben, maar ik kan op internet maar heel weinig informatie vinden over monitor versterkers, prijzen, dealers etc.
Bij Thomann zag ik alleen die Alesis RA versterkers en een T.AMP S-150, maar ik heb dus geen idee of er nog andere/betere versterkers zijn (voor ongeveer 200,-/250,-). Iemand hier suggesties voor?

Mijn tweede keuze zou zijn de Genelec 1029A, die zijn actief en gaan voor 411,- p/st, dus dan kom je wel wat hoger uit dan de Event, maar over deze speakertjes ook veel goeds gehoord. Alleen heb ik dan dus niet genoeg geld voor de subwoofer, maar ik weet niet of dat (om te beginnen) echt nodig is, of dat de de bas van de 1029 en de Events ongeveer vergelijkbaar is (zonder sub dus).

Is het bestellen van deze speaker bij Thomann trouwens aan te raden of ben ik dan heel veel verzendkosten kwijt. Ik krijg hier altijd de indrukdat dit een hele nette zaak is.

Alvast bedankt!

PS als iemand vind dat dit een bepaald niet goede keuze is, zeg het ook (en waarom), hoewel ik er liever geen "wat is een goede monitor" topic van wilde maken.
 
Laatst gewijzigd:
kijk nog ff naar de event PS-series....die zijn wel actief en niet 3 keer zo duur..
 
and now for something clompletely different......

and now for something clompletely different......

Ook heel handig:


MONI
 
en dan zeggen ze dat ik flauwe antwoorden geef :D
 
verder niemand tips om mijn besluit te vergemakkelijken? :)
 
eeeh....b.b...........

b.b.b.b.b..b...be....behringer? of zeg ik nu iets engs?

Ik vond de actieve (!) truths best aardig klinken (ik ben ook student). Of anders passieve Spirit Abs.2?


Groeten,

Rutger
 
misschien is het handig om je vragen wat meer te verspreiden over de verschillende rubrieken op het forum

hoe dan ook, over bestellen bij thomann : gebruik de zoekfunctie
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top