Mid / Main field monitors

ik zou graag willen weten wat je eerste reaktie op b.v. vormgeving prijs etc is. hoorde gister toevalig op het forum dat iemand liever een rechthoek behuizing heeft zoals alle monitors. dit zou heel goed kunnen maar dan heb je wel meer last van kast resonaties .

het produceren van een rechthoek kast is gewoon voor de fabriekanten het goedkoopste maar zeer zeker niet de beste oplossing. rond zou het beste zijn .

drop een opmerking dan reageer ik er op


gr mis
 
Ik vind de vorm juist superhandig. Te gek om in een hoek weg te werken. Eindelijk een monitorspeaker die je echt in de hoek kan proppen :D
 
Origineel geplaatst door n0_key
Ik vind de vorm juist superhandig. Te gek om in een hoek weg te werken. Eindelijk een monitorspeaker die je echt in de hoek kan proppen :D

Is het dan niet beter om die hele hoek af te dekken v.a. de vloer tot plafond?
 
Origineel geplaatst door Errol
Is het dan niet beter om die hele hoek af te dekken v.a. de vloer tot plafond?

Los van het feit dat dat in mijn huidige hokje geen optie is, misschien wel. Maar goed, deze kan ik boven mijn werkblad aan de muur in de hoek hangen, dus dat is an sich best praktisch.

Overigens heb ik ent m'n belastingaangifte gedaan en ik koop voorlopig niks meer =(


Edit: De tering, 1001 postjes. Ik moet echt eens een leven nemen :D
 
ja zodra je em op poten zet en je maakt 2 planken 1 onder de speaker en 1 boven met 45 graden hoeken zou het best kunnen . hehe had ik niet eens aan gedacht bedankt errol ;)

nah het duurt nog wel even tot dat de echte klaar zijn en dan maak ik wel een paar voorbeeld fotoos van mogelijke opstellingen .

heb net even een 25 hz sinus erin gedrukt en de voorkant voelde ik tog nog een beetje bewegen .

heb om het op te lossen een rechte plank tussen de speakers naar de achterwand gemaakt . om reflecties tegen te gaan komt op die plank bafftex .

tis nu 1 maal zo dat elke beweging die de behuizing maakt door de speakers er onmiddelijk voor zorgt dat op die freq je een dipje heb ( de energie uit de speaker word immers omgekeerd door de kast weer ge geven .
 
Ik Ben het idd eens dat een trilling van de kast geluiden absorbeerd !!

De vraag is of dit duidelijk hoorbaar zal zijn !

Misschien is een kunstof of glas misschien dan toch beter ??
(wel duur :) ?

Extra verstevigingen kan ook maar dit blijft hetzelfde materiaal en zal ook resoneren. Misschien allen minder duidelijk.
MDF absorbeert altijd bepaalde frequenties !
Ik denk dat je dit met de filtering wel weer in balans krijgt !!

SUC6
:halleluja
 
Wat ik van die jongens van westlake audio begreep was dat als je de monitors in de muur zet dat die monitors a.d. achterkant en zijkant absoluut niet mogen lekken. (geluid)

Dan komen ze het best tot hun recht.

Als er ooit eens een stille tijd voor me komt zit ik te denken om die grote westlakes in de mastering in de muur te stoppen.

mischien met oud en nieuw.
 
Bedoel je dan lekken mbt/ resonanties of mbt tot bv. kieren isolatie of misschien zelfs de bass reflex pijp ??
 
cool :)

maar het kan dan wel wat anders gaan klinken .. je zult dan de hele muur moeten verplaatsen als je de luister afstand hetzelfde wil houden .. of heb je ruimte achter de wand ???
 
Gewoon ff de muur naar voren joh !! :):):)

Jekunt ook van een dubbele muur een speaker bouwen van Gibo blokken !!

Die zijn direct geluids werend ! :)

Is wel 8) 8)
 
Origineel geplaatst door mischa
cool :)

maar het kan dan wel wat anders gaan klinken .. je zult dan de hele muur moeten verplaatsen als je de luister afstand hetzelfde wil houden .. of heb je ruimte achter de wand ???

de muren zien erzo uit:

-------------------------------hoofdmuur
spouw +/- 10 cm.

----|-----|----|-----|----|-----|----|-----| enz. rondom
diepte compartimenten zijn aan beide kanten 60 cm.
Elk compartiment heeft zn eigen voorkant.
om en om is het rond en daar tussen ecophoon (ecophone??).
Maar dat had je al gezien
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door REY
Gewoon ff de muur naar voren joh !! :):):)

Jekunt ook van een dubbele muur een speaker bouwen van Gibo blokken !!

Die zijn direct geluids werend ! :)

Is wel 8) 8)

inderdaad, alles is met gibo 10 cm gemaakt.
 
ok nu gaan we weer over op de monitors van mij .. dat errol top speakers en afluister ruimte heeft wisten we al ..
 
Origineel geplaatst door mischa
ok nu gaan we weer over op de monitors van mij .. dat errol top speakers en afluister ruimte heeft wisten we al ..

Ja hallo,

jij vroeg toch of ik nog ruimte achter de muren had.8)
 
das waar . nou ik merk het al tread is zo dood als ...... ik open straks een nieuwe tread met als opening de fotoos van het (( echte exemplaar )
 
Origineel geplaatst door mischa
das waar . nou ik merk het al tread is zo dood als ...... ik open straks een nieuwe tread met als opening de fotoos van het (( echte exemplaar )


Idd zo dood als een peirtje ;)

Maar als je de nieuwe monitors laat zien en horen dan komt het wel goed ! :)

Had je nog wat aan de voorbeelden die ik heb gemaild ??
 
ik ben benieuwd naar de foto's mishja :D tis maar beter dat ik niet ff kan luistern, aangezien ik dan denk helemaal gek wordt.. :stupid
 
we zijn al weer een stukje verder . momenteel word er gewerkt aan de folder ( pdf ) . met de bouw van het 1e echte model is reeds begonnen binnen 2 weken moet het draaien en bel ik de eerste mensen op voor een revieuw.
 
kleine update .

over 2 maanden komt er een op maat gemaakt 4 weg active module met 3 bands parametrische eq digitaal in etc ..

luister model zal worden uitgevoerd als passive en l8tr ook als active zodat men zelf een keuze kan maken :)

ik ga natuurlijk niet zeggen wat active en wat passive is .dat hoort men wel of niet .

Kleine update van de mogelijke configutatie s .

passive met standaard filter en standaard tweater komt ongeveer op 2700 set incl
passive met betere filter en ringradiator tweater is een 500 duurder
active met 4 amps per speaker met de ringradiator komt ongeveer op 4250 incl

( hier en daar zijn besparingen mogelijk maar dat neem ik liever persoonlijk door met eventueel geinstreseerde. kan alles zo ombouwen zodat men kan horen wat het verschil is


je kunt natuurlijk eerst een passive kopen met als mogelijkheid om het l8tr om te bouwen tot active .. hier bereid ik em dan op voor ( dmv 6 mm stalen plaat op de plek van de active amp trillings vrij gemaakt door loodbitumen)


nu ook te leveren speciale hoek isolatie en piramide isolatie .. grote jongens erg lekker om je studio ruimte een betere acoustic te geven ( hoek 50 bij 50 cm driehoek .. piramide voet 50 bij 50 cm 50 cm hoog
 
Back
Top