Welke geluidskaarten kunnen externe geluidsbronnen inter...........

Er is toch wel een mogelijkheid om te bufferen????

Ik wil namelijk de beats uit een hardwareseq (ala MPC4000/rs7000) in de inputs doen van de geluidskaart,,, deze mixen in logic en plugins over los laten. ALs je dan enkele ms vertraging hebt, ga je dat al snel horen
 
Niet als alle kanalen evenveel vertraging hebben. ;)

Misschien is anders zo'n Motu 2408MkIII dan wel interessant met 24 inputs én lage latency.
 
Creanware Pulsar 2 misschien? Redelijk dure optie natuurlijk (2e hands Pulsar I zijn wel redelijk te doen qua prijs), zeker omdat je voor meer I/O een extra geval moet kopen. Maar dan kun je wel al je externe sources realtime door alle effecten en mixers jagen en dan opnemen in Logic, of weer naar buiten sturen als je extern wilt opnemen of zo. En géén last van latency! :)
 
Laatst gewijzigd:
latency:
je geluid moet 2 keer door de buffer heen ( 1 keer naar binnen + 1 keer naar buiten )
en soft effecten hebben ook nog eens latency die je hierbij kunt optellen.

theoretische latency van samples/samples per seconde haal je dus nooit :)

met delta 1010 zou dat moeten lukken, maar slagingspercentage is van ontzettend veel factoren afhankelijk dus zou in jouw specifieke situatie ook niet-slagen kunnen betekenen.

maar elke geluidkaart met kleine latency kan het signaal van externe geluidsbronnen dus verwerken. lees voor de beperkingen de handleiding van de geluidkaart.
 
Elke geluidskaart kan dit in feite, het is volgens mij alleen de vraag,

- hoeveel ms latency vind je nog acceptabel
- hoeveel i/o moet de kaart hebben (ook net zoveel als een echte mengtafel?? >> motu 24 i/o !!! )
- welk programma je hier dan wel niet voor gaat gebruiken om realtime te mixen+effecten

Het lijkt me wel dat als de kaart zich met zoveel dingen bezig moet houden het weleens latency verlies of haperingen kan zorgen. Want je gaat nu toch met 1 kaart tegelijk, mixen/eq-en, opnemen, effecten erover en weergeven zodat je hoort wat je doet... da's volgens mij best veel allemaal tegelijk :confused:

suc6 ermee!


(btw: sommige kaarten zijn qua rekenkracht afhankelijk van de host :eureka: )
 
Laatst gewijzigd:
Humm, ik heb nu een delta1010 maar die trekt het slecht moet ik zeggen.

Ik had hem op 300 nogwat staan maar dat was op 24/44 . Gister had ik m op 24/96getzet en begon hij zooo lelijk te kraken. Nu staat ie op 500 nog wat en gaat het wel aardig, maar dat is al best een forse latency.
 
Back
Top