SATA en audio

Bedankt voor de info
Ik had met mischa vergeleken en dit is wel wat het moet zijn
Ik denk dat ik wel me 24 soren aankan (je weet wel die tread)
En als ik het niet red knal ik wat schijven aan me U160
Maar zo gek zal het niet lopen
 
Maakt deze schijf nog enig verschil?

Western Digital 360 GD, 36 Gb 8MB Cache, S-ATA150, 10.000RPM
 
Ja, dat weet ik. Maar maakt 10.000 nog veel verchil (merkbaar) t.o.v. 7.200? Of is het een fractie sneller?

Voor het geld kan ik namelijk ook een 120Gb 7.200rpm schijf kopen.
 
Origineel geplaatst door mono-poly
Als ik simpelweg zeg 72000 of 10.000
Zouden ze mischien wel 30% sneller zijn
Maar dat is wel gissen hoor van me

kijk maar bij toms hardware wat het echt scheelt .. volgens mij iets van 10 % MAX
ATA 100 en ATA 133 schelen ook haast niks ..
 
Origineel geplaatst door mono-poly
Als ik simpelweg zeg 72000 of 10.000
Zouden ze mischien wel 30% sneller zijn
Maar dat is wel gissen hoor van me

Qua rotaties heb je gelijk, maar verder...
 
Vergeet de geluidsproductie niet van 10k rpm schijven...
 
10000 bpm hihi

10000 bpm hihi

en ik ga ook die raptors kopen een geweldig alternatief voor scsi. op een p4c800deluxe...lijkt me een mooie combimisschien in raid 0 of misschien slechts eentje en een grote maxtor/seagate als data disk voor opslag...
 
Origineel geplaatst door Ytse
Ik heb wel gehoord dat die raptors wat sneller kapot gaan dan anders. backuppen dus.

Gewoon gelul, de Raptors worden tegen SCSI aan in de markt gezet en zijn duidelijk veel betrouwbaarder dan de gemiddelde desktop ATA schijf. Kijk maar eens naar de MTBF van de verschillende desktopschijven en de Raptors.

Overigens komen de Raptors pas echt goed tot hun recht icm een goede controller. De meeste onboard (RAID) controllers zijn eigenlijk gewoon ruk.
 
Voor mij zijn externe firewire schijven op dit moment alleen interessant voor externe opslag van gegevens die ik ergens naartoe wil slepen. Tenzij dat karrevrachten data zijn kan je bijna net zo goed een iPod 40GB kopen :D [/B]

WD heeft mooie modellen, incl kaartlezers :) erg handig van ze
maxtor heeft dat nog niet, als ik me niet vergis :)
 
hoe kan je nou wetenb dat raptors sneller stuk gaan? die dingen zijn net uit...en slopen komt meestal door de gebruiker...dat zou in dat eenzame geval wel een een pro scsi persoon kunnen zijn...:D
 
Proficiast skel :_) ik ben freak geweest en misschien met een raptor als het doorgaat ben ik ook wer een freak...toch een beetje de nieuwe scsi...
 
Back
Top