Wie is het! Vstation vs Kstation

Wie is het! Vstation vs Kstation

  • X-Station = K-Station & Y-Station = V-Station

    Stemmen: 7 23,3%
  • Y-Station = K-Station & X-Station = V-Station

    Stemmen: 9 30,0%
  • X-Station & Y-Station zijn beide V-Station

    Stemmen: 1 3,3%
  • X-Station & Y-Station zijn beide K-Station

    Stemmen: 3 10,0%
  • Wat is een K-Station? (wat doe ik hier?)

    Stemmen: 10 33,3%

  • Totaal aantal stemmers
    30

><i

Leipste Lid!
Lid sinds
12 juli 2002
Berichten
1.534
Locatie
Am*dam
Download de twee bestanden en kies daarna de juiste optie uit de lijst:
(even renamen naar .mp3)

X-Station

Y-Station

Laat nu de criticasters en experts maar eens stemmen over welke nu welke is :D

Veel plezier met deze poll
 
Laatst gewijzigd:
eeeeh... K-station en V-station draaien toch op dezelfde engine->zelfde toon generatie->zelfde geluid->geen verschil !??!
 
Daar is dus een gigantisch felle discussie over mogelijk geloof me... met deze mp3's wil ik daar op een leuke manier aan bijdragen :)
Ik ga nog geen mening neerzetten hier.

[update]alle bestanden staan klaar :) veel plezier[/update]
 
Laatst gewijzigd:
Eh....

1. het zijn 2 mp3s -> wav's zijn beter.
2. heb je allebei de bestanden opgenomen of eentje opgenomen en de andere gerenderd? (maw even vertellen *hoe* je de test precies hebt gedaan)
 
Allebei opgenomen via de zelfde inputs van het mengpaneel.

De een outputs 1en2 van de motu 24i op +- 12db gain en de kstation op +- 24db gain. Opgenomen in cubase daarna als 24-48 wav geexporteerd interleaved stereo en nog een keer geexporteerd als 16-44 stereo 256kbps mp3

de wav is 31.5MB groot per file, wil je die hebben laat het me even weten dan msn ik ze naar je toe.
 
Overigens klinken ze beide wel degelijk *anders*....als dit precies dezelfde patch zou moeten zijn dan is het dus een 'bewijs' dat de Vstation niet 100% hetzelfde klinkt als zijn hardware broer. In y zit meer mid en in x zit minder mid. Door dat extra mid klinkt het wat viezer, bijna of er een hele slechte mp3 conversie aan de hand is....x klinkt cleaner (of leger)
 
het verschilt natuurlijk ook aan je outputs, agz een soundcard ook weer anders klinkt dan de outs op de K's hardware.. d/a converters?
 
yeah right...
je hoort het verschil tussen een k-statiion en een v-station voor zover dat er is net zo goed op een mp3fragmentje als op een wave-bestand. (deze discussie is vroeger elders al gevoerd dus gaarne hierop niet reageren)

verder klinkt naar mijn bescheiden mening de a/k-station beter dan de v-station. vergelijk preset 32 in bank 1 maar eens!
heb ze 1 op 1 duidelijk te horen, maar het blijft natuurlijk persoonlijke voorkeur.

verder komen de sound engines volgens mij na-ge-noeg overeen, en de klank is dan ook bij 99% van de patches praktisch gelijk. maar geef mij maar de hardwareversie.

volgens mij is Y de V- en X de Kstation, niet dat je dat kan horen bij een willekeurige patch ... :z blaat...
 
klopt klinken allebei anders ik heb nog niet de moeite genomen uit te zoeken welke instelling daar meest schuldig aan is. Maar de eq's zijn identiek. en conversie is ook zelfde. wavs hebben dit ook
 
Ik denk dat die y-station de v-station is..

Maar ik heb de a-station (=k-station) en de presets (die qua instellingen het zelfde zijn) klinken echt wel anders. Of dat beter of slechter is, dat is een kwestie van smaak....
 
Origineel geplaatst door Maleh
het verschilt natuurlijk ook aan je outputs, agz een soundcard ook weer anders klinkt dan de outs op de K's hardware.. d/a converters?

precies dat is denk ik het belangrijkste verschil
 
ik dacht dat om eerlijk te zijn dat het beide uit de k-station kwam. heb gewoon geluisterd en nergens na gekeken en mocht het zo zijn dat 1 van de 2 een v-station betrof dan mag ik mensen feliciteren die de v-station hebben, want dat klinkt gewoon net zo goed. als zoals hierboven der misschien nog wat met een eq moet worden gekloot omdat het wat aan mid of wat dan ook ontbreekt of wat dan ook, dan weet ik nu iig voor de volle 1000% dat ik nooit een k-station hoef.. bleh :D
 
Die y heeft meer noise en klinkt daardoor scherper. Is misschien ook wel wat harder opgenomen. Denk dat dit ook wel de V is hoor.
(Ik zou het moeten weten wat ik heb de K)
Maar kan er ook helemaal naast zitten.
 
ik denk dat je het helemaal niet kan horen.
exact gekopieerde patches van v naar k/a en vice versa klinken op de andere variant gewoon praktisch altijd anders.
weet niet aan welke parameters dat precies ligt, maar het maakt wel dat beiden niet precies uit elkaar te houden zijn op basis van bepaalde kenmerken....
 
Origineel geplaatst door fuse
Die y heeft meer noise en klinkt daardoor scherper. Is misschien ook wel wat harder opgenomen. Denk dat dit ook wel de V is hoor.
(Ik zou het moeten weten wat ik heb de K)
Maar kan er ook helemaal naast zitten.

/me zegt heeeeelemaal niets en lagt in zijn vuistje :duivels:
 
heheh grappige test. niet echt een goeie test trouwens door het verschil van de mp3's kwa geluid.

maar ik ga ff op de body in de sound af.

Ik denk dat x de v-station is (klinkt veel dunner vind ik)
en y de k-station

op www.kvr-vst.com staat ook zo'n test waarbij de sound steeds overloopt van de k station naar de v station en andersom. met dezelfde patch. Hier kun je het verschil goed horen. In deze mp3's zijn moeilijker te vergelijken omdat de sounds erg ver uit elkaar liggen.
 
Origineel geplaatst door quifster
heheh grappige test. niet echt een goeie test trouwens door het verschil van de mp3's kwa geluid.

maar ik ga ff op de body in de sound af.

Ik denk dat x de v-station is (klinkt veel dunner vind ik)
en y de k-station

op www.kvr-vst.com staat ook zo'n test waarbij de sound steeds overloopt van de k station naar de v station en andersom. met dezelfde patch. Hier kun je het verschil goed horen. In deze mp3's zijn moeilijker te vergelijken omdat de sounds erg ver uit elkaar liggen.

mooi die aanname dat de software dunner zal klinken dan de hardware ;)
 
Back
Top