Wordt er massaal gedumpt op de 2ehands markt???

Re: Re: Re: Soft vs Hard > daar gaan we weer !

Re: Re: Re: Soft vs Hard > daar gaan we weer !

Origineel geplaatst door Digimod
( De computer neemt alles gewoon over, Behalve echt analoog spul, ) :confused:

Ik wil nog wel een computer zien die een Ensoniq TS-10 kan nadoen dit is
dus een digitale synth..

Of een DW 8000 , ESQ-1 , Ensoniq VFX , en zo kan ik wel door gaan
dit zijn alllemaal digitale synths.

of een nord lead 2/3

ha!! kom maar op met je stomme vst's!
 
mensen dumpen dan wel veel spul maar echt goedkoper wordt het
niet op een paar uitzonderingen na, soms vragen ze prijzen waar je
denkt van hmmmm , en ik heb het idee dat de prijzen op de tweedehands
markt weer ophoog gaan...

En we kunnen hopelijk nog wel rekenen ??

Bijv een Korg 364 was in de tjid van de gulden tweedehands ca 1495 GLD
in een winkel , nu 2003 aangeboden ca 495 euro. :geslaagd:
 
Origineel geplaatst door maxdox
ik denk ook dat een deel van de prijsdaling is te verklaren door de opkomst van de VA. Die va's worden in een razendtempo ontwikkeld, en dalen daardoor snel in waarde. Wat dat betreft niet anders als computers. Een andere kant van deze ontwikkeling is dat va steeds beter wordt, en daardoor "analoge" gebruikers ook eerder overstappen op de nieuweste generatie va. Gevolg is dat de markt overspoeld wordt met ouwe meuk en ouwe generatie VA's. En dat is goed :P

right said fred! 100 % het geval - net als met koreaanse auto's
 
Dit vind ik een mooie topic om nogeens omhoog te trappen.

We zijn inmiddels iets meer dan een jaar verder, en ik zie nog steeds een zeer dalende trend in de markt.

In de tijd dat ik deze topic schreef betaalde gingen de k2000 gemiddeld voor 550 2e hands eruit.

Nu zie ik ze al voor 400(v3met sample optie)

De sy99 was 1 jaar geleden nog minimaal 600 euro,, nu kan je hem onder de 500 krijgen.

Het gaat hard jongens,,, wat denken julie ervan???

Ik heb in de tussentijd wat hardware gekocht en mij zie je niet meer achter een softsynth.... het zijn goude tijden voor diegene die nu pas beginnen met een hardware setup.
 
Agreed... ben nooit zo'n fan geweest van softsynths. Het enige voordeel is dat je ze "gratis" kunt gebruiken... om het maar zo te zeggen. Maar de bediening alleen al! Je moet echt een hardware controller hebben, want welke kneus gaat er nou met z'n muis een knop of fader opentrekken! :stupid

Doe mij maar hardware!!! En inderdaad... ik heb het afgelopen half jaar heel wat leuke dingetjes gescoord! Dus mensen, vooral dumpen die ouwe meuk! :okdan:
 
...weer iets om aan het lijstje "hardware aankopen verdedigen bij vriendin" toe te voegen:)
 
Hmmm laten we niet vergeten dat de laatste generatie hardware bomvol zit met software die exact hetzelfde doet als een VST tegenhanger. Een aantal brute synths draait zelfs een PC operating systeem. Een duidelijke scheiding tussen hardware en software instrumenten is dus, tenzij je over akoestische instrumenten praat, eigenlijk niet meer mogelijk.

Analoog werd jarenlang geroemd om z'n warmte, veroorzaakt door kleine schommelingen in de electronica ten gevolge van warmte ontwikkeling en andere factoren. Die schommelingen worden sinds kort zelfs meegenomen in VA synthese, waardoor de nieuwe generatie VST's en VA synths nauwelijks meer te onderscheiden zijn van de ouwe analoge monsters. In de mix hoor je het verschil al helemaal niet meer. (Lees de reviews over de Arturia CS80V eens bijvoorbeeld).

Ik ben zelf een grote fan van vage analoge hardware, maar dat is meer omdat ik gewoon gek ben op alles dat knoppen heeft en herrie maakt. Niet omdat ik een analoge variant prefereer boven een software synth. Ik koop af en toe wel eens wat op de tweedehands markt (en check dagelijks! :) ) maar ik merk weinig van die "bizarre daling in prijs". Spullen waar ik in geinteresseerd ben blijven stervensduur :-(

Natuurlijk staan de geijkte "moderne" zaken als de RM1X regelmatig tegen een derde van de nieuwprijs ofzo te koop, maar voor veel spullen worden echt BELACHELIJK hoge prijzen gevraagd. Met name oude aftandse synthesizers, OOK die series die bij duizenden zijn geproduceerd) worden tegen debiel hoge prijzen aangeboden. Het meeste "spotgoedkope" spul dat wordt aangeboden is van het type "beginner". Je weet wel, de goedkopere synth, drumbox of sampler waar je dacht fantastisch mee te kunnen werken, maar toen je las dat alleen kleuters daar mee spelen, MOEST ie wel in de verkoop :) Jaja, MC303, DJX, Soundlab, JB bezitters, steekt uw handjes maar in de lucht :). Maar de koele shit blijft duur.

En dan nog effe dit:
Studio's die lopen mekkeren over de waardedaling van hun apparatuur zijn verkeerd bezig. Als synths e.d. echt "investeringen" zijn, en je ze professioneel gebruikt, dien je ze dus ook in een aantal jaar af te schrijven. Iemand die 4000 euro neertelt voor een massaproduct is niet wijs als ie denkt daar na zoveel jaar nog steeds duizenden euro's voor te vangen.
 
Er wordt inderdaad hier en daar gedumpt, ook door studio's. En de prijs van veel hardware is ook lager geworden. Voor een TR-Rack betaalde ik twee jaar geleden 640 Euro. Misschien werd ie gemiddeld voor 550,- verkocht. Nu zie je die bakken al opduiken voor soms 350,-. Wel erg laag.

Ik heb tot ongeveer anderhalf jaar geleden veel gebruik gemaakt van marktplaatsen op het internet, omdat ik voor een lagere prijs hardware wilde proberen en het daarna toch wel dacht door te verkopen voor een goede prijs, een heel enkel keertje met winst. Helaas ging dat vaak toch moeilijker dan gedacht en heb ik uiteindelijk alleen maar geld bij moeten leggen. Heel zonde. Nu maak ik nog steeds gebruik van marktplaatsen via het internet, maar dan ben ik over het algemeen op zoek naar een specifiek product. Nieuw kopen in de winkel doe ik eigenlijk al niet (meer)! :o: Ik kijk eerst wat ik tweedehands in goede staat 'op de kop kan tikken'.

[OFFTOPIC]
Naast componeren en arrangeren thuis op m'n synths en met sequencer, treed ik ook op met live (cover)bands. Ik zou er niet aan moeten denken dát zonder hardware synths te moeten doen. Opstellen, even (in/om)pluggen, knop om, spelen, af en toe een beetje pielen en bijstellen (zonder muis of toetsenbord) en wederom spelen. Dat kan niet op die manier met een softsynth geïnstalleerd op een PC/laptop. Al vind ik dat soms jammer. FM7 vind ik aangenamer klinken dan mijn FS1R. Als de FM7 in hardware vorm zou bestaan, zou ik die in veel gevallen prefereren boven de FS1R. Moeten ze natuurlijk wel gelijk wat meer draaiknoppen op de bak installeren... :) Misschien dat de nieuwe soort 'open source' bakkies toelaas bieden. Maaaaar... echte hardware synths vind ik veel charmanter dan softies. Die verscheidenheid in display's, die rijen lichtjes, die knopjes en elegante schuiven, het @%#! kabelwoud erachter *kuch*... :W Lelijke bakken, prachtige frontjes, dik, dun (in omvang), maakt niet uit... Mmm, word er helemaal emotioneel van. :luv: Maar goed, ik denk dat een combinatie van hard- en software een goede toekomst kan bieden.
[/OFFTOPIC]
 
Origineel geplaatst door MuziekFriek
"Als de FM7 in hardware vorm zou bestaan, zou ik die in veel gevallen prefereren boven de FS1R."

Die bestaat toch in hardwarevorm? De FM7 is gebaseerd op de yamaha DX7. Hij kan zelfs patches van de DX7 laden. Toegegeven FM7 heeft wel wat extra features die de DX7 niet heeft, maar misschien interessant om live te gebruiken?
 
Origineel geplaatst door 100%
Die bestaat toch in hardwarevorm? De FM7 is gebaseerd op de yamaha DX7. Hij kan zelfs patches van de DX7 laden. Toegegeven FM7 heeft wel wat extra features die de DX7 niet heeft, maar misschien interessant om live te gebruiken?

Nou, naar mijn mening komt de sound van de DX7 niet eens in de buurt van FM7. Als die laatste in hardware zou uitkomen, dan zou ik hem meteen halen!
 
OT: was de Yamaha DX200 niet bedoeld om FM7 patches 1 op 1 te gebruiken? Had die CD er nl toen bij zitten en kreeg het idee dat je de patches 1op1 over kon zetten.
 
Origineel geplaatst door The Q
OT: was de Yamaha DX200 niet bedoeld om FM7 patches 1 op 1 te gebruiken? Had die CD er nl toen bij zitten en kreeg het idee dat je de patches 1op1 over kon zetten.

Nee d'r zit een demoversie van FM7 bij en daar zijn ze voor bedoeld. Zover ik begrepen heb kunnen zowel FM7 als de dx-200 dx-7 patches laden, maar kan de dx-200 geen FM7 patches laden.
 
Origineel geplaatst door Skipsel
Nee d'r zit een demoversie van FM7 bij en daar zijn ze voor bedoeld. Zover ik begrepen heb kunnen zowel FM7 als de dx-200 dx-7 patches laden, maar kan de dx-200 geen FM7 patches laden.

fm7 patches niet, denk ik. dx7 patches wel:
kijk hier maar eens onder 'warning: these products are not toys!'

daar staat:
Both units are bundled with exclusive editing software so you can edit the parameters in full detail right on your PC! What's more, you can use any of the voices from the growing AN1x sound library with the AN200 and any of the tens of thousands of DX7 voices available on the Internet for the DX200.
 
Volgens mij is de vraag naar nieuwe hardwaresynths afgenomen, mede door de opkomst van de softsynths.
Daarbij komt ook nog dat echt oude synths in de toekomst moeilijker te repareren vallen, aangezien er op ten duur gewoon bepaalde onderdelen niet meer te krijgen zijn.
Wat nu gebeurt is dat de jonge generatie nu eerder en in grotere getallen kennismaken met synthesizers, mede door de dance "die hot is", het toegankelijk is en het minder kost. Van die groep zal een aantal overblijven die hardware willen, omdat dat toch wat meer aanspreekt. Daardoor vermoed ik dat de vraag naar hardware in de toekomst zal stijgen. Kijk naar de vraagprijzen van de JP8080/8000. Die stijgt gewoon weer, omdat die synth niet meer gemaakt wordt. Zelfde als met goed geconserveerde oude auto's. Die zijn ook in waarde gestegen, als je ze maar lang genoeg in huis laat staan.
 
Ik hou van de beperkingen van hardware, en tegelijkertijd de puurdere kwaliteit die echte analoge apparatuur nog steeds heeft naar mijn mening. Met 1 flanger en 1 MultiFX ben ik een stuk creatiever dan met een compleet software pakket waarbij ik achter iedere synth meteen een chorus kan gooien en zoveel sendFX kan gebruiken als mijn PC maar aan kan.
 
Hardware eruit!

Hardware eruit!

Ik heb de samplers en synths er langzaam uitgeknikkerd... de eerste reden voor mij is dat het gewoon geld kost... het is voor mij een hobby. Alles wordt te snel minder waard. Nu kan je dingen kopen tegen dumpprijzen, zodat je het later weer kan verkopen met minder verlies, want veeeel minder zal het niet meer worden bij sommige synths (b.v. Nordrack 2 of Supernova).

Alles wat ik heb gehad heb ik met weinig verlies (dus op tijd) verkocht... alleen mijn CD3000XL in 2 jaar 900 Euro op ingeleverd door de softsamplers uiteraard.

Laatste synth was de Virus B, toch maar weggedaan en nog geen moment spijt gehad...
Heb lekkere softsynth door mijn analoge tafel en MPX-1, klinkt hardstikke lekker...

Als ik ooit nog echt veel geld heb, bouw ik mijn studiootje wel weer uit :)
 
Twee punten wil ik nog toevoegen.

1) het schijnt vrij normaal te zijn dat spullen op den duur minder waard worden. Als apparaten een bepaalde leeftijd hebben is de kans dat ze stuk gaan groter of dat de kwaliteit wat achteruit loopt. Veel verschillende 'klassieke' synths beginnen er nu last van te krijgen.

2) De nieuwprijzen van veel apparatuur daalt ook, waardoor de tweedehands prijs ook automatisch daalt. Of er nu veel gedumpt wordt, vraag ik me af, er is al jaren een levendig aanbod.
 
Gratis

Gratis

:D

pas als iemand zijn hele ouwe meuk GRATIS aanbied, ben ik echt geinteresseert,..

en dan nog iets...ik begrijp eerlijk gezegd nooit,.. hoe bepaalde mensen 2de hands synths kopen,... ze vervolgens in de hoek keilen,.. en na een jaar ze verkopen,.. omdat ze er helemaal niks mee gedaan hebben... ligt het dus ook niet een beetje aan het koop gedrag van sommige lui?

Als ik een synth koop,.. dan weet ik waarvoor ik hem koop en heb hem dan ook eerst ten uit en ten truere getest voordat ik mijn flappen uit mijn euromonaye trek...

of hebben 'die anderen' dan TOCH misschien geen geld gebrek?? in dat geval gaat de bekende vlieger van recessie ook niet echt op lijkt mij..
 
Re: Gratis

Re: Gratis

Origineel geplaatst door Don Borito
Als ik een synth koop,.. dan weet ik waarvoor ik hem koop en heb hem dan ook eerst ten uit en ten truere getest voordat ik mijn flappen uit mijn euromonaye trek...

Oudere synths kun je niet meer uit den treure testen. Die staan veelal niet meer in winkels. Ik denk dat er toch veel mensen zijn die zo'n oudere bak even door hun handen willen laten gaan.
 
Back
Top