Wordt er massaal gedumpt op de 2ehands markt???

idd hardware samplers worden steeds goedkoper weggedaan, daar kan de economie niks aan veranderen. Goed nieuws dus voor de hardware-liefhebbers en beginnende zolder-muzikanten:)
 
Re: Soft vs Hard > daar gaan we weer !

Re: Soft vs Hard > daar gaan we weer !

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Kijk, het is heel éénvoudig. En nu zeg ik het voor de laatste keer !
Al die fameuze softbazaar gaat maar goed klinken zodra je ook 1ste klasse DA-convertors gebruikt.
En dan bedoel ik niet Motu, M-audio of alle andere soortgelijke rommel, maar echte goeie toestellen zoals Protools of Apogee. Echte high-end hardware dus :)
Als je daar niet van overtuigd bent, dan geef ik graag een demootje in mijn studio.


Het verschil tussen een RME en Apogee en dergelijke is zo bijzonder klein dat dit nauwelijks te horen valt. Bekijk ook deze thread eens : https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=21682&highlight=adda en dit misschien specifiek : http://www.amazona.de/content/musictools/hardware/digitalrecording/anadig_wandler/test.htm


Om nog even on-topic te blijven: Ik vind de 2de-handsmarkt helemaal verziekt. Ik durf haast geen nieuwe hardware meer kopen omwille van de sterke waarde-devaluatie. Das leuk voor iemand die thuis wat zit te klooien, maar niet prettig voor wie er zijn broodwinning van heeft. Immers, dan worden al die aankopen 'investeringen' en moeten liefst geld (lees kaas tussen de boterham ) opbrengen.

Als je ziet dat sinds 1986/1987 de grote audio firma's enkel rompler's en andere digitale brol uitgebracht hebben is daar niet van te verschieten. De computer neemt alles gewoon over. Behalve echt analoog spul, die tweedhands prijzen zijn sinds late 80's gewoon fors gestegen.

Maar wat heeft jouw broodwinning daar mee te maken?? Je verdient geld met muziek maken.
 
Origineel geplaatst door EDP
hardware is voor mietjes.
software voor de koning

Dan maar een mietje.
 
Re: Soft vs Hard > daar gaan we weer !

Re: Soft vs Hard > daar gaan we weer !

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Kijk, het is heel éénvoudig. En nu zeg ik het voor de laatste keer !
Al die fameuze softbazaar gaat maar goed klinken zodra je ook 1ste klasse DA-convertors gebruikt.
En dan bedoel ik niet Motu, M-audio of alle andere soortgelijke rommel, maar echte goeie toestellen zoals Protools of Apogee. Echte high-end hardware dus :)
Als je daar niet van overtuigd bent, dan geef ik graag een demootje in mijn studio.

Zei je laatst niet dat je een Delta 1010 in je studio had? Da's ook M-audio nl.
Dat wil ik best wel een keer bij je komen checken hoor.

En MotU is helemaal niet zo slecht hoor. Behoorlijk in de buurt van RME zou ik zeggen.
En ik hoor Errol ook klagen over PT en apogee is qua prijs/prestatie veel ongunstiger dan RME.

En als je met een gezonde instelling en veel passie goede muziek maakt dan kom je vanzelf wel boven drijven in de grote massa en als dat betekend dat je nu wat mindere tijden hebt dan lijkt het me alleen maar fijn dat je voor weinig toch je assortiment kunt uitbreiden. Want ook al is een synth of ander apparaat 20 jaar oud en klinkt het ouderwets. Iemand met gevoel en vakmanschap kan daar nog steeds dingen uit halen wat de grote massa hobbymuziekanten niet kunnen.
Maar ik gun die groep mensen ook het plezier van hun hobby en als dat betekend dat zij de dingen nieuw kopen en na 1 week voor veel minder aan ons doorverkopen dan graag. :D
 
Origineel geplaatst door EDP
hardware is voor mietjes.
software voor de koning

De koning is soft.
De koning is een MIETJE
 
ik heb het afgelopen jaar ook redelijk wat gear verkocht,

ms10
juno60
doepfer A100 met sequencer
Nord rackII
dx200
korg X5

dat is deels omdat ik tot nu toe nog niks met software deed en daar sindskort aan geroken heb en hiermee verder wil maar voor een groot deel gewoon omdat ik in nieuwe high end hardware heb geinvesteerd, Andromeda!

Voor mij heeft software een hele duidelijke plek gekregen in het muziek maken,het is goedkoop (meestal rond 300 euro), het werkt intern in de computer en in de sequencer, dus geen gezeur met kabels,plaatsgebrek en het instellen van opnameniveau'etc.. en het klinkt goed (spectrasonics atmosphere, pro53, oddity, battery,albino, dit is het lijstje softsynths dat ik volgend jaar als ik mijn nieuwe pc heb zsm wil aanschaffen want het uitproberen hiervan in de winkel en van demo versies heeft mij erg beindrukt.

Daarnaast heeft voor mij de hardware ook een duidelijke plaats, de Andromeda is ongeevenaard en een dergelijke krachtige sound met bedieningsgemak (en stoerheidsfactor) krijg je niet uit de pc.

en een MS10 wil ik volgend jaar ook weer op de kop tikken puur omdat het gaafis om mee te freaken en om een leuke multitrack mee te maken met alleen ms10 geluiden, lekker analoog!

zo leven hard en software zij aan zij voort en zal er altijd wel gehandeld worden in eea!
 
Sjezus, verandert ELKE thread tegenwoordig in een software-vs-hardware-thread???? Hou nou toch eens op!

In het geval dat het overstappen naar software de oorzaak is voor het recente hardware aanbod, zou ik als hardware-gebruiker niet te vroeg willen juichen. Tuurlijk is het leuk dat je even goedkoop wat spullen op de kop kan tikken. Maar als dit echt een tendens is op langere termijn dan volgt ook dat er in de toekomst minder hardware ontwikkeld zal worden, en dat er minder hardware verkocht zal worden, zowel nieuw als tweedehands. De prijzen voor nieuwe hardware zullen dan ook omhoog moeten (lees: minder hard dalen dan de afgelopen 30 jaar), omdat de kwantiteit afneemt. Geen fijne ontwikkelingen voor hardware-gebruikers.
 
Origineel geplaatst door synthmann

Voor mij heeft software een hele duidelijke plek gekregen in het muziek maken,het is goedkoop (meestal rond 300 euro), het werkt intern in de computer en in de sequencer, dus geen gezeur met kabels,plaatsgebrek en het instellen van opnameniveau'etc.. en het klinkt goed (spectrasonics atmosphere, pro53, oddity, battery,albino, dit is het lijstje softsynths dat ik volgend jaar als ik mijn nieuwe pc heb zsm wil aanschaffen want het uitproberen hiervan in de winkel en van demo versies heeft mij erg beindrukt.

Weet je trouwens nog toen IEDEREEN z'n analoge troep dumpte omdat de DX-7 uitkwam? Die was relatief betaalbaar, had miljoenen presets, en klonk SUPER!

(nee sorry, ik zal niet meer stoken, dit is niet echt goed te vergelijken met wat er nu gebeurt...)
 
Als mensen hardware dumpen wil niet meteen zegen dat ze daar software voor terug
gaan kopen dat is natuurlijk onzin, sommige mensen stopen gewoon met muziek maken
andere kopen er weer nieuw hardware voor terug.
 
Volgens mij ligt het niet aan de software............. misschien een beetje dan, omdat je het nogal makkelijk van het internet kan downloaden.

Maar er zijn natuurlijk een aantal apparaten 1 of 2 jaar geleden op de markt kwamen en nu een beetje op de tweedehandsmarkt terechtkomen, zoals de virus C of de nordlead 3. Dat maakt andere apparaten natuurlijk goedkoper.

Daarnaast zijn er nogal wat apparaten uit het 'superdigitale tijdperk' die kwa gebruiksvriendlijkheid wat te wensen overlaat. Misschien zijn deze mensen nu ook aan het overstappen.
 
Re: Re: Soft vs Hard > daar gaan we weer !

Re: Re: Soft vs Hard > daar gaan we weer !

Origineel geplaatst door Toon
Het verschil tussen een RME en Apogee en dergelijke is zo bijzonder klein dat dit nauwelijks te horen valt. Bekijk ook deze thread eens : https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=21682&highlight=adda en dit misschien specifiek : http://www.amazona.de/content/musictools/hardware/digitalrecording/anadig_wandler/test.htm




Als je ziet dat sinds 1986/1987 de grote audio firma's enkel rompler's en andere digitale brol uitgebracht hebben is daar niet van te verschieten. De computer neemt alles gewoon over. Behalve echt analoog spul, die tweedhands prijzen zijn sinds late 80's gewoon fors gestegen.

Maar wat heeft jouw broodwinning daar mee te maken?? Je verdient geld met muziek maken.

( De computer neemt alles gewoon over, Behalve echt analoog spul, ) :confused:

Ik wil nog wel een computer zien die een Ensoniq TS-10 kan nadoen dit is
dus een digitale synth..

Of een DW 8000 , ESQ-1 , Ensoniq VFX , en zo kan ik wel door gaan
dit zijn alllemaal digitale synths.
 
Re: Re: Re: Soft vs Hard > daar gaan we weer !

Re: Re: Re: Soft vs Hard > daar gaan we weer !

Origineel geplaatst door Digimod
( De computer neemt alles gewoon over, Behalve echt analoog spul, ) :confused:

Ik wil nog wel een computer zien die een Ensoniq TS-10 kan nadoen dit is
dus een digitale synth..

Of een DW 8000 , ESQ-1 , Ensoniq VFX , en zo kan ik wel door gaan
dit zijn alllemaal digitale synths.

Dit gaat perfect, tenzij er een stuk of (1)6 Motorola's 68000 inzitten.
 
Origineel geplaatst door Digimod
Hmmm software goedkoper , voor een beetje software ben je ook al rond
de 1000 Euro kwijt ( legaal dan ).

Ik denk dat voor een (groot) gedeelte van de mensen 'goedkoper' betekent struinen over Kazaa op zoek naar Radium 'releases'; maar ja, die paupeprs zouden natuurlijk sowieso nooit geld uitgeven aan hardware. De daling in de prijzen zie je volgens mijn vooral op Ebay enzo, op plekken waar je de echte prijs (en dus niet de vraagprijs) kan volgen.

Maar ja, misschien is het maar een glitch.
 
Origineel geplaatst door BananaWorld
Maar er zijn natuurlijk een aantal apparaten 1 of 2 jaar geleden op de markt kwamen en nu een beetje op de tweedehandsmarkt terechtkomen, zoals de virus C of de nordlead 3. Dat maakt andere apparaten natuurlijk goedkoper.
[/B]


ik denk ook dat een deel van de prijsdaling is te verklaren door de opkomst van de VA. Die va's worden in een razendtempo ontwikkeld, en dalen daardoor snel in waarde. Wat dat betreft niet anders als computers. Een andere kant van deze ontwikkeling is dat va steeds beter wordt, en daardoor "analoge" gebruikers ook eerder overstappen op de nieuweste generatie va. Gevolg is dat de markt overspoeld wordt met ouwe meuk en ouwe generatie VA's. En dat is goed :P
 
De prijzen zijn al zeker een half jaar aan het dalen, maar de laatste 2 maanden gaat het wel erg snel. Wat vroeger zeldzaam was zie je ook nog eens vaker voorbij komen zodat de prijs nog sneller zal zakken. Alleen de hele bijzondere synths (memorymoog lintr, arp 2600) dalen nog niet echt maar stijgen ook zeker niet meer!! Bedenk wel dat een paar geleden tweedehands een Minimoog of Jupiter-8 nog 3000 gulden moest kosten, of de MS20 en Pro-one vaak 1000 gulden kostte. Zolang de prijzen hier nog dik boven zitten kan er zeker nog wel wat meer vanaf.
 
a. meer mensen voelen de euro in de portomonee.
b. meer mensen zien in dat een softsynth toch soms wel degelijk een va na kan doen en nog overtuigend ook nog en in sommige gevalen zelfs beter.
c. mensen die kappen met muziek maken.
d. verkoop prijzen in winkels al dalen van huidige synths en dergelijke door de komt van software.
e. enz enz enz.

:D

verbeter me maar als ik ongelijk heb.
 
Tja, heb net voor niet heel weinig een uiterst zeldzame (corect me if I'm wrong) cs-30 gekocht/geruild, staat ie 2 dagen later voor 2/3 van de prijs die ik betaald heb er nog een keer eentje hier op het forum..... zucht. Nou heb ik dan wel een ingebouwde steptrigger, maar dat is nooit 1/3 v.d. prijs natuurlijk! Maar goed, da's geluk of pech hebben.

Maar het fluctueerd gewoon nogal.
Ik ben al 1 of 2 jaar redelijk actief op het vraag/aanbod gebeure hier op het synthforum.... en het fluctueerd gewoon. Ik heb 's een absolute nieuwstaat cr-78 voor 400 euro gekocht... die ik daarna toen ik hem weg wilde doen aan de straatstenen niet meer kwijt kwam. Men bood hooguit met moeite 150. Totdat iemand hem wilde ruilen voor een sidstation, die ik daarna meteen heb doorverkocht voor 500 euro.... heb ik uiteindelijk 100 winst gemaakt?!
Het kan vriezen en het kan dooien op de 2e hands markt.
Ik denk overigens niet dat klassieke analoogjes nog veel in prijs gaan dalen. Het geluid en werken ermee is ZO ontzettend anders dan digitaal... dat blijft. Aan de ene kant is het verrot als je studio in waarde zakt, aan de andere kant worden andere begeerde knoppenkasten weer betaalbaarder :) enne.... me likey!

Door de komst v.d. euro ben ik zelf wel gemakkelijker geworden met grote bedragen. Die lijken niet zo groot.
Het lijkt alsof ik veel minder verdien, en alles goedkoper is geworden. Terwijl het tegendeel waar is.
 
Origineel geplaatst door dob
..........

Door de komst v.d. euro ben ik zelf wel gemakkelijker geworden met grote bedragen. Die lijken niet zo groot.
Het lijkt alsof ik veel minder verdien, en alles goedkoper is geworden. Terwijl het tegendeel waar is.

Leuk stukje tekst, alleen eh waar heb jij economie gehad ? ;)

Leuk dat je weer lekker actief bent, ben zeer benieuwd naar nieuw werk :)
 
Toch nog even over die Xpander gister ging er een weg op ebay.de voor buy it now 1200 euro.
 
Origineel geplaatst door Cornerman
Leuk stukje tekst, alleen eh waar heb jij economie gehad ? ;)

Nergens, economie is het laatste waar ik me mee bezig wens te houden...
maar dat werkt ook wel 's tegen me, kweet 't.
Jeuzus, wat is alles goedkoop geworden!
En Jeuzus, wat verdien ik ineens weinig!
...
Jeuzus!

Origineel geplaatst door Cornerman
Leuk dat je weer lekker actief bent, ben zeer benieuwd naar nieuw werk :)
[/B]

Ik ook. Ik heb bijna alleen nog maar analoge synths gekocht eigenlijk, wat met de soldeerbout gezwaaid, en in de studio wat verbouwd enzo. Dus ik heb de ranzige space geluiden, maar geen fatsoendelijke geluidskaart/mixer/fx om alles te mixen en weer tot een track te komen.... dus alles van jamsessies die ik nu opneem klinkt heel ongedefinieerd.
Wel 100% analoog :), wie had dat ooit gedacht.

komt wel weer een keer.... eerst 's de verkoop v.d. 2e plaat afwachten.
maargoed, back to the topic!
 
Back
Top