Janken!

Verschil tussen het verleden en nu is voor mij dat ik toen dacht dat sampling het ideaal was, maar nu denk ik daar anders over.
 
Mag ik een bescheiden vraag stellen?

Hoe oud zijn jullie eigenlijk?
Ik ben nu 52 en zo nu en dan denk ik wel eens van: "Als ik nou dit of dat gedaan had, had of was ik dan niet..."
Dat heet 'Mid-Life-Krisus'... Dat hoort zo'n beetje bij m'n leeftijd :)

Tja, de jeugd, die groeit zo snel, tegenwoordig: op hun 14de al volwassen, op hun 25ste een Mid-Life, dus op hun 40ste... RIP?

Wout

But I was so much older then, I'm younger then that now...
Alleen de echte oudjes weten van wie deze songtekst is :)
 
Origineel geplaatst door Wout Blommers
But I was so much older then, I'm younger then that now...
Alleen de echte oudjes weten van wie deze songtekst is :)

Ben niet zou oud als jij (31) :D maar ik weet wel goed om te gaan met google dus voila:

MY BACK PAGES (B. Dylan)

Ik ben niet zo een Dylan fan, maar sommige dingen zijn best okee.

gr
Arv
 
Origineel geplaatst door Wout Blommers


Tja, de jeugd, die groeit zo snel, tegenwoordig: op hun 14de al volwassen, op hun 25ste een Mid-Life,

Nou ...ik ben nu 30 en ik heb NU al iets van : in de 80er jaren was alles beter !
Heb ook een sterke hang naar mijn opgroei-jaren in de eind 70 en begin 80er jaren !
 
Als varkens vleugels hadden zouden ze vliegen. Mischien dachten ze dan wel: al dat vliegen, als we nou eens geen vleugels hadden konden we lekker in de modder liggen... Het is ook nooit goed.
Midlife crisis, spijt over verloren tijd. Sorry hoor.
Mischien even een datumpje prikken met je Euthanasist?
 
Origineel geplaatst door Bass
Nou ...ik ben nu 30 en ik heb NU al iets van : in de 80er jaren was alles beter !
Heb ook een sterke hang naar mijn opgroei-jaren in de eind 70 en begin 80er jaren !

Ben net zo jong als jij maar in die tijd was het helemaal niet zo makkelijk hoor. Ik bedoel, we hebben het nu beter dan ooit tevoren. Nou ja, op materieel vlak. En vreemd genoeg veranderen mensen weer daardoor en voila ziedaar de 'nieuwe hufterigheid'.

Dus jullie zien een nieuwe oliecrisis wel weer zitten? En een fijne midden-sociale regering die de schatkist plundert en we weer lekker lang uit dat dal moeten klimmen om die schulden af te kunnen betalen? Autoloze zondagen? We staan nu de hele week door in de files.

Of verder in de jaren 80? Wanneer het woord 'vibrator' nog niet in de Viva voorkomt en analoge synths bijna uitgestorven zijn. En digitaal nieuw en veeeel beter is maar midi nog steeds brak geimplementeerd. Acid in detroit wordt uitgevonden en wij nog kunnen genieten van waanzinnige produkties van Stock, Aitkin en Waterman. (met van die gave sampletjes uit de akai's) Waar de bevolking massaal tegen kernenergie gaat demonstreren en greenpeace nog niet het pad van lobby'en had gekozen. En het rijke westen nog rijker wordt aan het verkopen van bergen wapens aan elke land dat maar ze wil kopen al moeten ze daar zelfs hele dure leningen voor afsluiten.
Of waar Atari uit de gratie raakte omdat de slimme marketing van Microsoft (en natuurlijk vuile trukjes) ervoor zorgde dat iedereen (zelfs applelaars) toch maar naar de PC ging overstappen.
En daar met mosaic/netscape op een inbellijntje fijn simpele HTML pagina's ging bekijken (van de andere kant van de wereld!).
Of dat samplegeheugen voor een sampler nog meer kostte dan nu een hele nieuwe computer. En 303's bij nieuwe synths werden meegegeven omdat ze toch niet verkocht werden.
 
Je gebruikt wat je hebt, het heeft allemaal zn charmes. Het probleem is tijd hier, kan niet alles uitdiepen dus toch concentreren op een paar dingen, ook met software heeft iedereen een echte core setup :)

Wel ff lekker toen ik vorige week bij een vriend naar binnenliep die nog altijd werkt met trackers op een 266 (en een rs6000 waar veel tracker sample exports heengaan). Zet je weer lekker met beide benen op de grond. Het klinkt super, en er is ook al wat van uit op vinyl :) Kunnen veel 'hardware-mega-setup-diehards' een puntje aan zuigen 8)

Vroeger was alles beter. 8o)
 
Origineel geplaatst door Arv
Ik ben niet zo een Dylan fan, maar sommige dingen zijn best okee.

Dat is het punt: Dylan hoort bij mijn generatie!

Toen we tegen de oorlog in Vietnam waren, Dylan zong er over...
Toen we wat geestrijkere middelen gebruikten, Dylan zong er over...
Toen we de liefde ontdekten en trouwden, Dylan zong er over...
Toen we gingen scheiden, Dylan zong er over...
Toen ging Dylan effe in de heer en wij verbaasden ons er over...
Toen kwamen we in de Mid-Life, en Dylan zong er over...
En toen gingen we dood... en onze as strooide 'Blowin' in the Wind'...

Wout
 
dude-

deze thread is me uit het hart gegrepen. Ach als ik 10 jaar geleden de apparatuur had die ik nu heb was ik gek geworden. Alles heeft zn tijd nodig..
Cheerz, :biertje: en relaxen maar... :biertje:

Ach ik gebruik nog stok oude software is dat werkt nog superrr.:biertje: :biertje:

:biertje:
erm.. wout.. jij bent dus een geest..
 
Laatst gewijzigd:
Niks mis met oude software. Ik gebruik zelf ook nog fruityloops 1.1 omdat die lekker grof en naar is. Ik heb dan wel eens kritiek gekregen van een amerikaan, waarom ik 1.1 gebruikte en geen 3.5 en dat ik moest upgraden, en die heb ik verrot gescholden. Mensen die menen dat je altijd maar moet upgraden vind ik maar raar. Volgens mij kunnen die helemaal geen goeie muziek maken, want die zijn de hele tijd aan het upgraden. :) Oude software geeft vaal lekker grove resultaten, terwijl nieuwe software vaak te clean en te netjes is. Zo is het bijvoorbeeld vrijwel onmogelijk om buitengewoon nare powernoise te produceren met reason. Haus Arafnaatje spelen is met reason vrijwel niet mogelijk. Op dat gebied is Fruityloops toch beter. Met Ableton kan je ook godsgruwelijke pleurisherrie maken. Interface en gebruiksvriendelijkheid is een beetje kut, maar geinige dingen kan je er wel mee doen.
 
Origineel geplaatst door kratarknathrak
Ik heb dan wel eens kritiek gekregen van een amerikaan, ...... en die heb ik verrot gescholden. Mensen die menen dat je altijd maar moet upgraden vind ik maar raar. .

Natuurlijk scheldt je die dan verrot. Rare mensen ook. :confused:
 
Origineel geplaatst door OnAcid
Je plaat blijft hangen! :D

Ik vind het jammer dat ik nog geens spullen had toen de "Gabber explosie" plaats vond. Had ik misschien een graantje kunnen mee pikken. ;)

OnAcid is dead....OnAcid is still Alive....Who the f*ck is OnAcid?
I float in a dream of Acid... lalala

:mega:

psssssssssst ;)

wist je dat stiekem nog best een aantal gabber 'hits' met fasttracker zijn gemaakt?

(braincracking)


:halleluja
 
zelfs met Protracker gemaakte nummers zijn op plaat uitgebracht. En what about SidStation ? wat is er mis met een C64 ?

Roeien met de riemen die je hebt is het devies. :)
 
Ik vind het ook wel eens jammer dat ik een tijd had dat ik heel weinig speelde, maar ach.. zo is het nou eenmaal en uiteindelijk loopt alles zoals het moet lopen.Ik speel vrolijk verder :)
 
Origineel geplaatst door STicKX
wist je dat stiekem nog best een aantal gabber 'hits' met fasttracker zijn gemaakt?

Zo heb ik nog de orginele 4 sporen MOD van Neophyte - Happy is voor Homo's liggen. Super !

:halleluja
 
Back
Top