Janken!

olafmol

[EXPANSIONS]
Lid sinds
23 juli 2001
Berichten
8.784
Locatie
Utrecht
soms betrap ik me erop dat ik wel kan janken bij het idee dat ik zomaar 6 jaar heb laten schieten qua muziek maken..toen ik studeerde speelde ik soms wel es met mijn kawai K1 en Mau 1MB RAM sample soundcard plus cakewalk op mijn Windows 3.11 PC, maar echt serieus was ik er niet mee bezig..toch kwamen er best wel leuke dingen uit.....pas sinds een jaartje of 3 ben ik er weer serieus mee bezig gegaan en nu baal ik echt verschrikkelijk van die "weggegooide" tijd....op welk niveau had ik wel niet kunnen zitten als ik toen ook gewoon net zoals nu bezig was geweest?

daaruit voort vloeit het volgende: als je nu zo kijkt wat een gemiddelde PC allemaal kan met gratis of goedkope softsynths! man! als "wij" dat toen allemaal ook ter beschikking hadden gehad....wat waren de gevolgen wel niet geweesT??

Olaf
 
Ik zelf kan daar niet om janken, de wereld veranderd nu eenmaal. Vooruitgang gaat altijd door.
Zorg er voor dat je leven je bevalt dan maakt het allemaal niet zo uit. :)
 
Volgens mij probeer je een soort knuppel in het hoenderhok effect teweeg te brengen. Zo van "als ik vroeger die gratis programma's had gehad, nou dan had ik nu dikke vette HITS gehad man!"

bwaahh.. pff
 
volgens mij had je als je die 6 jaar goed gebruikt had iig nu genoeg geweten om geen behringer gear meer te gebruiken! :duivels: :D

maar ff serieus... aan de hand van de posts die ik van je gelezen heb hier, heb je meer als voldoende kennis in huis wat betreft muziek maken en wat erbij komt kijken... vergeet ook niet dat een beginneling soms veel vettere dingen weet te maken als een "seasoned pro"... kennis is niet altijd voldoende om goede muziek te maken en kan zelfs zeer snel omslaan in het tegenovergestelde (bijv. alleen fixeren op hoe die snare nou klinkt, ipv gewoon vrolijk te musiceren)
 
Ik jank als ik zie dat oppervlakkige en leeghoofdige muziek (BV Tiesto, Klubbheads, Jean etc.) nog steeds het meeste succes heeft t.o.v. muziek met inhoud...
 
vroegah toen ik nog geen behringer had, had ik ook geen nummer van me op vinyl ;)

woehahaha...maar ff serieus, want ik bedoel het wel degelijk serieus, en ook niet als knupppel etc. effect...tuurlijk snap ik ook wel dat de dingen gaan zoals ze gaan, als ik er toen niet serieus mee bezig was had dat vast een reden voor mij op dat moment, maar toch vraag ik me wel eens af of het verschil had uitgemaakt als ik toen de tools van nu had, en ook de motivatie..... is er niemand anders die dat ook wel eens heeft?
 
Origineel geplaatst door Bass
Ik jank als ik zie dat oppervlakkige en leeghoofdige muziek (BV Tiesto, Klubbheads, Jean etc.) nog steeds het meeste succes heeft t.o.v. muziek met inhoud...

Je plaat blijft hangen! :D

Ik vind het jammer dat ik nog geens spullen had toen de "Gabber explosie" plaats vond. Had ik misschien een graantje kunnen mee pikken. ;)

OnAcid is dead....OnAcid is still Alive....Who the f*ck is OnAcid?
I float in a dream of Acid... lalala

:mega:
 
en ik moet bekennen.. ja..
Ik heb wel is dat ik denk, had ik in 89-94 ook maar die interesse in de moderne muziek als dat ik dat nu wel heb. Ik had toen geen idee dat je met wat spaarcenten (okee, wel veel spaarcenten) je thuis best goeie dingen kon maken.. Maar ja, ik was weer met andere dingen bezig (opleiding enzo) dus je staat er niet bij stil..

Arv
 
Origineel geplaatst door OnAcid
OnAcid is dead....OnAcid is still Alive....Who the f*ck is OnAcid?
I float in a dream of Acid... lalala

:mega:

hahaha

onACIIIIIIIIDDD!
onACIIIIIIIIDDD!

onacid a musical fenomenon, only for the headstrong.. Fisrt you thought it was a drug, now you know you were wrong..

Arv
 
Origineel geplaatst door OnAcid
Je plaat blijft hangen! :D
B]


Tja misschien is dat wel mijn associatie met trance :D
 
Re: Janken!

Origineel geplaatst door olafmol
soms betrap ik me erop dat ik wel kan janken bij het idee dat ik zomaar 6 jaar heb laten schieten qua muziek maken..toen ik studeerde speelde ik soms wel es met mijn kawai K1 en Mau 1MB RAM sample soundcard plus cakewalk op mijn Windows 3.11 PC, maar echt serieus was ik er niet mee bezig..toch kwamen er best wel leuke dingen uit.....pas sinds een jaartje of 3 ben ik er weer serieus mee bezig gegaan en nu baal ik echt verschrikkelijk van die "weggegooide" tijd....op welk niveau had ik wel niet kunnen zitten als ik toen ook gewoon net zoals nu bezig was geweest?

terugdenken aan wat zou kunnen zijn is een verspilling van het heden... hoe zen ben ik, hee? ;)

Origineel geplaatst door olafmol
daaruit voort vloeit het volgende: als je nu zo kijkt wat een gemiddelde PC allemaal kan met gratis of goedkope softsynths! man! als "wij" dat toen allemaal ook ter beschikking hadden gehad....wat waren de gevolgen wel niet geweesT??

Olaf

toen of nu, ik denk dat de gevolgen precies hetzelfde zijn, ongeacht het tijdstip. meer oorvervuiling maar ook meer kans om talent te laten bloeien (alleen jammer dat het gros echt talentloos gepingel is, en dat dat hetgeen is wat opvalt aan deze ontwikkeling)
 
Als je slim genoeg bent, kan je al hetgeen je geleerd hebt in een ander domein, heel snel converteren naar hetgeen waar je nu mee bezig bent. (Zen rules! Als iedereen zou mediteren zou de wereld in harmonie zijn!)

Normaal gesproken zal hetgeen je in die periode leerde (ipv muziek) zeker toepassen (nu of later) in je leven.
Maar ik begrijp het gevoel (heb het ook), maar heb al van gevestigde waarden gehoord dat ze het ook hebben. Dus ik probeer me gewoon kalm te houden.


BTW ik begin je een etter te vinden omdat je nooit je ongelijk durft toe te geven ;););)
 
Origineel geplaatst door nick nova
Als je slim genoeg bent, kan je al hetgeen je geleerd hebt in een ander domein, heel snel converteren naar hetgeen waar je nu mee bezig bent. (Zen rules! Als iedereen zou mediteren zou de wereld in harmonie zijn!)

Normaal gesproken zal hetgeen je in die periode leerde (ipv muziek) zeker toepassen (nu of later) in je leven.
Maar ik begrijp het gevoel (heb het ook), maar heb al van gevestigde waarden gehoord dat ze het ook hebben. Dus ik probeer me gewoon kalm te houden.


BTW ik begin je een etter te vinden omdat je nooit je ongelijk durft toe te geven ;););)


ongelijk? ik geloof niet in gelijk of ongelijk..dat bestaat niet ;)

enniewee....wat ik in die periode voornamelijk heb geleerd: bierdrinken, nog meer bierdrinken, uitslapen, nix doen, bier drinken en bier drinken...... pas ik idd tegenwoordig ook nog steeds goed toe ;)
 
Origineel geplaatst door olafmol
ongelijk? ik geloof niet in gelijk of ongelijk..dat bestaat niet ;)

enniewee....wat ik in die periode voornamelijk heb geleerd: bierdrinken, nog meer bierdrinken, uitslapen, nix doen, bier drinken en bier drinken...... pas ik idd tegenwoordig ook nog steeds goed toe ;)

Ja, maar bier drinken is ook gewoon nodig ! Ik zou zeggen dat je je tijd goed hebt besteed juist je hebt je in ieder geval niet voor het karretje laten spannen van een ander. :halleluja
 
Ik kan aansluiten. Ik ben er 7 jaar tussenuit geweest. Ik stopte op een moment dat een vinyl release vrij dichtbij kwam. Toen kwamen er opeens vrouwen en auto's in het leven en heb ik het dus laten schieten om door te pushen. Soms vraag ik me af waar ik nu had kunnen zijn als ik doorgegaan was...

maaaaaaaaaaaaar...

In die 7 jaar tijd heb ik de laatste 3 jaar een ander project gedaan en daardoor nu zo enorm veel connecties in 'het wereldje' dat ik dat misschien weer niet gehad had als ik door gegaan was met produceren.
 
Als ik het toen geweten had had ik het nu niet gedaan. :confused:

Wat is er mis met het heden dat je zo op andere tijden moet focussen?
(ik lijk gvd wel een zweef harrie)
 
Back
Top