Hallø

Beathoven

Stamgast
Lid sinds
25 december 2001
Berichten
108
Omdat ik me nog niet voorgesteld heb, bij deze...

Op mijn 12e (+/-) ben ik begonnen met computermuziek op mijn eerste 'PC'; een Macintosh LC II. Eerst dacht ik dat ik aan een wav editor genoeg had dus nam ik wel eens wat op van de radio en mixte wat zooi doorelkaar. Ik had daarvoor ook wat muzieklessen gehad (ik speelde o.a. orgel... ben ik al weer een klein beetje verleerd 8o) ) maar van MIDI had ik nog nooit gehoord dus ja.. ik dacht dat zo'n wav-editor er was voor het maken van muziek mbv een PC :)

Toen ik even later per toeval een goeie MODplayer tegenkwam met een hele gave demotrack erbij kwam ik op het idee om zelf ook maar eens wat te proberen. Mijn eerste Tracker was PlayerPro, daarop heb ik +/- 5 nummers afgemaakt die ik nu helaas niet meer heb (bandjes verneukt, schijf gecrasht... maar dat maakt ook niet uit, ik denk niet dat er iemand is die daar nu nog op zit te wachten.

1 jaar Later ontdekte ik MIDI, toen ik wat gave MIDIfiles hoorde die via m'n Yamaha XG geluidskaart afgespeeld werden. Ik kocht er een MIDI keyboard bij (Roland EM-10) en ontdekte al snel dat je er leuke tracks mee kon bouwen. Mijn eerste programma was Cakewalk 3.0 en even later 5.0. Uiteraard klonken de eerste tracks vrij beroerd (afwerking was nog niet m'n sterkste kant). Maar ik kreeg het al snel onder de knie en ben toen begonnen met wat covers en eigen tracks. Iemand bij Toplist Team (viel toen nog onder foxmusic.nl) vond mijn tracks wel ok.. en zo ben ik er eigenlijk ingerold.

Sinds begin vorig jaar ben ik eigenlijk met 'real-audio' bezig en daarnaast nog soms een MIDIfile (ppk - rescurrection in XG formaat was m'n laatste). Toplist Team is commercieel, maar ik heb er tot nu toe nog maar 70 Euro mee verdiend.. dat is toch wel mooi meegenomen :)

Mijn eerste Mp3 heb ik samen met iemand van het Team opgenomen, niemand zal het vast kennen maar de track heeft weleens online gestaan op een ander forum. De track is in elkaar gezet in Cakewalk en opgenomen mbv een Roland EG 101 icm een E68.

Door Mastermind ben ik eigenlijk min of meer met Reason begonnen, ik dacht eerst dat het niks was.. omdat ik niet zo van softsynths hield maar het bleek iets meer te zijn dan dat :+

Mijn Programma's / Apparatuur:

- Cakewalk Pro Audio 6 / Sonar
- Yamaha DSXG 100 geluidskaart
- Roland EM 10 GS Keyboard
- Hammond GM 1000 Soundmodule
- Reason

Greetz

Beathoven
 
hmmz... ikben geloof ik de enige op heel dit forum dat nog nooit Reason heeft geprobeerd... Ben er best benieuwd naar. Ik hoor veel positieve reacties.
 
Re: Hallø

Orgineel geplaatst door Beathoven
Mijn eerste programma was Cakewalk 3.0 en even later 5.0.

haha cakewalk 3.0 gebruik ik nu

maar was ook t eerste midi sequencer waar ik me pootjes op legde
 
Orgineel geplaatst door DJ41
hmmz... ikben geloof ik de enige op heel dit forum dat nog nooit Reason heeft geprobeerd... Ben er best benieuwd naar. Ik hoor veel positieve reacties.

ik ben er om je gezelschap te houden dan hoor.
 
haha cakewalk 3.0 gebruik ik nu

maar was ook t eerste midi sequencer waar ik me pootjes op legde

Niks mis mee, later is het wat meer pro audio gericht geworden.. maar voor het aansturen van apparatuur of Reason heb ik geen audio nodig en gebruik ik liever een niet al te zware sequencer. Ik gebruik nu vooral Cakewalk 6 omdat het gewoon vrij licht en overzichtelijk is.

Cakewalk Sonar is voor het uitgebreidere werk, maar alles is een beetje teveel op audio gericht. MIDI wordt steeds meer bijzaak lijkt het wel. Ook vind ik de interface een beetje te grafisch en die pull down menu's niet lekker snel werken. Voor een studio waar ook vocals verwerkt worden zal het vast perfect zijn maar mij zitten die audiofuncties gewoon in de weg.

Ik ga eens proberen uit te vinden of ik aan Reason SysEx codes kan doorgeven. Niet dat ik er ooit gebruik van gemaakt heb (behalve de standaard GM, GS en XG resets) maar volgens mij kun je er wel leuke dingen mee doen. Die effecten zoals b.v. de reverb en phaser effecten werden er volgens mij ook mee gemaakt. Als dat allemaal standaard is dan is dat niet zo interessant maar als je er allemaal nieuwe effecten mee kan maken dan is dat weleens leuk om te proberen.

Cakewalk 3 schijnt daar het meest geschikt voor te zijn, dus ik ga nog wel eens wat proberen. Volgens mij heb je met die system exclusive codes oneindige mogelijkheden, maar misschien heeft het ook wel z'n beperkingen. :)
 
Welkom!

ik gebruikte ook heel lang Cakewalk 3.0, maar ik wilde uiteindelijk meer met HD-recording, dus ik ben al een tijd geleden (1,5 jaar dacht ik) met succes overgestapt om Cakewalk 9 pro audio...
Het was wel ff wennen zonder alle bolletjes uit de tracklist van 3.0 ;-)
 
ja precies dat vind ik ook als ik naar bijv cubase kijk

die bolletjes zijn gewoon zo fijn voor ff snel een stukje loopen! en fijn copy pasten enzo
 
Back
Top