Kraftwerk Komt naar Nederland 29 Maart 2004

Origineel geplaatst door thijs_ganger

Is het jullie trouwens op gevallen dat Wolgang Flür en Karl bartos ook netjes uit de clip van Musique Non-Stop waren geknipt. Stap je uit kraftwerk dan ben je ook echt weg... [/B]

Sterker nog, op de herpersingen van o.a. Autobahn zijn Flur en Bartos ook geschrapt als leden van Kraftwerk.

Als je van rants en roddels houdt moet je vooral het autobiografische "I was a robot" van Flur lezen.
Iig verplicht leesvoer voor Kraftwerk fans.

R.
 
Origineel geplaatst door funxiun
Sterker nog, op de herpersingen van o.a. Autobahn zijn Flur en Bartos ook geschrapt als leden van Kraftwerk.

Als je van rants en roddels houdt moet je vooral het autobiografische "I was a robot" van Flur lezen.
Iig verplicht leesvoer voor Kraftwerk fans.

Heb ik gelezen. Die Flür heeft het volgens mij nooit helemaal begrepen.

Over Flür en Bartos: Op de single van Tour de France 1983 staan ze nog... nu niet meer.
Er komen remasters van al hun platen (vanaf 1974). De beroemde foto op Trans Europe Express is daarop verdwenen. Zou dat ook hiermee te maken hebben. Ben benieuwd of ze nog meer fotohoesen aan gaan passen.
 
Ik vond het optreden erg vet en verzorgd. De 2.5 uur hebben me geen moment verveeld. kVond alleen dat er wat meer gedanst mocht worden, 't was een beetje een dooie bedoeling vooral in het begin.

En ik vind 't ook tof dat er foto's en videos van op het net staan. Bedankt hiervoor :okdan: , we wisten namelijk niet of we een camera mee naar binnen mochten nemen.
 
Ik vond het fantastisch!
twee en een half uur retro-futuristisch techno-optimisme. Ik kreeg last van nostalgie naar die goede oude toekomst van weleer.

De recensent van de volkskrant weet er ook weer de ballen van: 'twee uur achter hun laptops maar de heren voerden nagenoeg niets uit'....

nou ja, niet gehinderd door kennis van zaken zullen we maar zeggen. Wat een sukkel.
 
Origineel geplaatst door Imipolex
(...)nou ja, niet gehinderd door kennis van zaken zullen we maar zeggen. Wat een sukkel.
Het zelfde geld voor Jan Vollaard van de NRC:

"Het was onduidelijk wat de heren nu precies deden behalve staren naar hun laptops" en "(...) het saaie tour de france-materiaal (...)" . En een hele hoop onwaarheden over Kraftwerk's geschiedenis en meer...

Als wij het maar mooi vonden. :)
 
hmm, ik krijg alleen maar foutmeldingen (wbt codec van de AVI)..

Jullie niet? Ik heb meerdere afspelers geprobeerd. Gspot werkt ook niet...
 
In het Parool :

Kraftwerk moet het niet van de kwaliteit van de composities hebben - The Model is het enige liedje dat echt op eigen benen kan staan. Evenmin is het de ambachtelijkheid van het musiceren op het podium die bewondering af dwingt; het blijft eigenlijk volstrekt onduidelijk of er ook maar íets live wordt gespeeld door de vier heren. En dat doet er uiteindelijk ook niet meer toe.

De kracht van de groep is het machtige, uitgebalanceerde zaalgeluid in combinatie met de prachtige, vele meters grote videobeelden boven het podium die feilloos synchroon lopen met de muziek. Elk stuk - en er worden vrijwel louter Kraftwerk-klassiekers als Radioactivity, Autobahn en Pocket Calculator gespeeld - wordt weer omlijst door andere verrassende lichtbeelden.

De troef van Kraftwerk anno 2004 is bovenal het totale design. Om preciezer te zijn: de sporthalschaal waarop dat design gepresenteerd wordt. Want, om één van de hoofdpersonen uit Donna Tartts roman De verborgen geschiedenis te parafraseren: 'Als de schaal waarop iets gebeurt maar groot genoeg is, wordt alles geweldig!'
 
Origineel geplaatst door Zhanox

Detroit hoorde ik ook ja, had Chicago misschien logischer geweest? Ik bedoel: Germany (wat ze ook zeiden) als oorsprong van de technopop en Chicago als oorsprong van de house, die nu steeds meer invloeden heeft in Kraftwerk, terwijl het eerst juist andersom was...

Nee toch niet. Ik stel je voor om je misschien een beetje te verdiepen in de geschiedenis van Detroit Techno. Gebruik zoekwoorden als The Electrifying Mojo, Derrick May, Juan Atkins en Kraftwerk en het zal je gaan dagen ;)

Bye!
 
Origineel geplaatst door Richard
In het Parool :

Kraftwerk moet het niet van de kwaliteit van de composities hebben - The Model is het enige liedje dat echt op eigen benen kan staan. Evenmin is het de ambachtelijkheid van het musiceren op het podium die bewondering af dwingt; het blijft eigenlijk volstrekt onduidelijk of er ook maar íets live wordt gespeeld door de vier heren. En dat doet er uiteindelijk ook niet meer toe.

De kracht van de groep is het machtige, uitgebalanceerde zaalgeluid in combinatie met de prachtige, vele meters grote videobeelden boven het podium die feilloos synchroon lopen met de muziek. Elk stuk - en er worden vrijwel louter Kraftwerk-klassiekers als Radioactivity, Autobahn en Pocket Calculator gespeeld - wordt weer omlijst door andere verrassende lichtbeelden.

De troef van Kraftwerk anno 2004 is bovenal het totale design. Om preciezer te zijn: de sporthalschaal waarop dat design gepresenteerd wordt. Want, om één van de hoofdpersonen uit Donna Tartts roman De verborgen geschiedenis te parafraseren: 'Als de schaal waarop iets gebeurt maar groot genoeg is, wordt alles geweldig!'

Najaaa. Tot op het woord nauwkeurig stond het ook zo omschreven in het NHD (Noord-Hollands Dagblad).
 
Origineel geplaatst door Richard

De troef van Kraftwerk anno 2004 is bovenal het totale design. Om preciezer te zijn: de sporthalschaal waarop dat design gepresenteerd wordt.

Zo dacht ik er ook al over. Conceptuele kunst groots en akelig nauwkeurig uitgevoerd.
 
Detroit-verwijzing Kraftwerk concert

Detroit-verwijzing Kraftwerk concert

Origineel geplaatst door Mensch-Maschine
heeft iemand eigenlijk die verwijzing naar "detroit" in een van die nummers gehoord? Ik vind het echt vaag - heb ik echt nog nooit eerder gehoord! Is denk ik alleen voor de live versie gemaakt ofzo...

Ze deden een stukje van de Underground Resistance Mix van EXPO 2000 en daarin hoor je een stem zeggen: "They're so electric in Germany, they're so electric - Detroit" (of iets wat daar heel sterk op lijkt). Deze versie staat op de remix cd-single en 12" van EXPO 2000. Het verbaasde me trouwens dat ze dat stukje live gebruikten,want die remix heeft zo weinig met het origineel te maken, eigenlijk deden ze dus een stukje van iemand anders. Misschien wilden ze met een knipoog verwijzen naar hun invloed op huidige producers en remixers.

Overigens, ik vond het concert fantastisch, dat beeld van die 4 silhouetten is zo'n icoon geworden, het blijft gewoon magisch om naar te kijken - wat mij betreft morgen weer. En het geluid was inderdaad heerlijk, het had hier en daar wat frisser gemogen van mij, ik hou wel van treble (dat metalen getingel in Neon Lights bijvoorbeeld) maar het was lekker diep, mooi stereo en werd nooit een prutje. En die op 1-na laatste solo aan het eind van Musique Non Stop, waarbij de baslijn alle kanten werd opgedraaid en gefilterd was om te janken zo lekker....
 
Ik heb het ook meegemaakt, we zaten op het trapgedeelte van de tribune met zeer goed zicht op het podium. Wat wel grappig is met de concerten van tegenwoordig is dat de aanstekers vervangen zijn door mobiele telefoontjes om foto's mee te maken, het was wel een gaaf gezicht vanaf de tribune.

Voor mij was Radio Activity het hoogtepunt.
 
In het Parool :

Kraftwerk moet het niet van de kwaliteit van de composities hebben - The Model is het enige liedje dat echt op eigen benen kan staan

Pardon?!!?? Ik weet niet wat voor flapdrol van het Parool is komen luisteren, maar volgens mij luistert hij voor het eerst naar Kraftwerk. Deze meneer moet blijkbaar toegankelijke nummers hebben voordat een compositie kwaliteit heeft..... Hij verwacht waarschijnlijk eerst twee coupletten, een refrein, weer een couplet en dan nog eens twee keer het refrein ofzo! :P

En dan heb ik het nog eens over de sounds die Kraftwerk voor de composities geprogrammeerd heeft. Daar kan de gemiddelde 'kwaliteitstrance' nog wat van leren.
 
Nee toch niet. Ik stel je voor om je misschien een beetje te verdiepen in de geschiedenis van Detroit Techno. Gebruik zoekwoorden als The Electrifying Mojo, Derrick May, Juan Atkins en Kraftwerk en het zal je gaan dagen

tuurlijk snap ik detroit techno, maar ik persoonlijk had mijn suggestie logischer gevonden. Ik bedoel: Kraftwerk als oorpsrong van een muziekstijl en chicago ook.

maar hey, wat maakt het eigenlijk uit, het klonk fantastisch! Erg vet vond ik ook die kneiter van een echo op de laatste letters van de Radio Activity plaatsen: SELLAFIELD-D-D-D-d-d-d-d.........
 
Origineel geplaatst door Phontaq
Pardon?!!?? Ik weet niet wat voor flapdrol van het Parool is komen luisteren, maar volgens mij luistert hij voor het eerst naar Kraftwerk. Deze meneer moet blijkbaar toegankelijke nummers hebben voordat een compositie kwaliteit heeft..... Hij verwacht waarschijnlijk eerst twee coupletten, een refrein, weer een couplet en dan nog eens twee keer het refrein ofzo! (...)

Helemaal mee eens. Ik krijg sterk de indruk dat recensenten hun stukje alvast thuis hadden geschreven. Uit het stukje van deze 'flapdrol' van het parool blijkt dat hij Kraftwerk's albums ook niet goed vind... hij houd er gewoon niet van... GA DAN NIET NAAR HUN CONCERT!!!
 
Back
Top