Kraftwerk Komt naar Nederland 29 Maart 2004

Origineel geplaatst door dextah
Er stonden niet alleen LAptops .
Ze hadden ieder een aantal controllers en een keyboard maar ook pedalen .
Ik dacht eerst mischien wel een soort Novation Remote ?
Het zal wel custom made zijn wat ze gebruiken .
Volgens mij starten ze met die pedalen loops in .
Hoe dan ook ......... ik vond het geweldig !

dat viel me ergens in 91 of 92 in de oosterpoort, groningen, al op bij hun concert toendertijd: dat ze heel erg veel met pedalen deden......wel koel..
 
De flat van Florian in 1979 :
 

Attachments

  • floriansplace.jpg
    floriansplace.jpg
    15,9 KB · Bekeken: 72
Was een leuke show.

Ik stond zelf achterin op de boventribune (? zal wel aan mn Fries-zijn liggen ofzo, dat aparte gedistantieerde gedrag) en had een goed overzicht van de show.
Ben tussendoor wel ff de dansvloer opgeweest hoor!

Kmoet zeggen dat ik het een hele leuke show vond, met name de visuals waren erg leuk en sloten perfect aan op de muziek (iemand enig idee wie ze gemaakt heeft?).
Voor de rest vond ik de zang goed en de live-aanpassingen van de nummers waren ook leuk.

Al met al prima vermaakt. :)
 
heeft iemand eigenlijk die verwijzing naar "detroit" in een van die nummers gehoord? Ik vind het echt vaag - heb ik echt nog nooit eerder gehoord! Is denk ik alleen voor de live versie gemaakt ofzo...
 
O ja en Ralf kondigde Trans Europe Express in het nederlands aan !!
 
Origineel geplaatst door Mensch-Maschine
heeft iemand eigenlijk die verwijzing naar "detroit" in een van die nummers gehoord? Ik vind het echt vaag - heb ik echt nog nooit eerder gehoord! Is denk ik alleen voor de live versie gemaakt ofzo...

Ja ik had het ook gehoord.
Heeft iemand nog verwijzingen naar de RAF gehoord? Een vriend van me heeft ze in Keulen gezien en dacht een paar keer dat ze verwijzingen ernaar hadden.
 
Ik vond het ook waanzinnig en ben echt positief verast.
Zag toch wel veel mensen uit de muziekwereld rondlopen.

Is er iemand die misschien een idee heeft wat zij op die laptops draaien?
Hoe werkt dat allemaal samen?

Bij mij thuis is het namelijk een vreselijke kabelrotzooi en ik zag daar geen kabeltje.
 
volgens mij is alles keurig weggewerkt. Ze hebben een laptop, midi-klavier en waarschijnlijk nog een midi-draaiknoppendoosje staan, en dat in een speciaal statief/standaard weggewerkt. Die poot van dat standaard is waarschijnlijk stacked met kabels!

Detroit hoorde ik ook ja, had Chicago misschien logischer geweest? Ik bedoel: Germany (wat ze ook zeiden) als oorsprong van de technopop en Chicago als oorsprong van de house, die nu steeds meer invloeden heeft in Kraftwerk, terwijl het eerst juist andersom was...
 
Origineel geplaatst door dob
Heeft iemand nog verwijzingen naar de RAF gehoord? Een vriend van me heeft ze in Keulen gezien en dacht een paar keer dat ze verwijzingen ernaar hadden.

Volgens was het sluik reclame voor RAF, de leverancier van die sony laptops :D

Overigens beste mensen, fijn dat jullie allemaal over me heen lazeren, maar ik vond Kraftwerk écht wel oké hóór!
Ik betwijfel alleen of een nieuwkomende act met deze show normaal zou kunnen weg komen (ook even denkend aan de ietwat hoge entree prijs).
:biertje:
 
Het was SUPER :okdan: :okdan:

Mijn verhaal ( ;) ):

Terwijl ik links vooraan stond te wachten (ik was lekker dicht bij het podium) stond ik even om me heen te kijken of ik nog bekende mensen zag. Ik hoorde van iemand dat er een vent met een Moog T-shirt rondliep.. iemand van synthforum? ;) Verder zag je toch wel veel leuke meiden, maar was meestal een vriendin/vrouw van een Kraftwerk liefhebber ;)

Maar goed, het optreden begon en Der Mensch Machine begon. Echt super! Lekker mee zitten zingen! Het viel me ook op dat het geluid heel goed stond afgesteld, het was zeker niet te hard. De projecties waren inderdaad gewoon kunst, alhoewel sommige beelden nogal onscherp waren en ik had het idee dat sommige gewoon met Flash was gemaakt. ;) Wat me wel opviel, vooral bij die grote vitamine pil bij Vitamin, dat die drie beamers dat goed opvingen. Een soort link tussen de drie beamers?

Verder was ik lekker dichtbij zodat ik de gezichten van Ralf, Henning, Fritz en Florian goed kon zien. Ook waren ze lekker los. Ralf en Fritz waren lekker aan het genieten, en je zag hen duidelijk de melodieën spelen. Alhoewel ik het een beetje jammer vond dat als Fritz niet speelde dat ie gewoon zijn handen liet zakken. Staat een beetje onprofessioneel.

Verder werd mij verteld door een fan in de zaal dat ie ze al in België had gezien, en dat het bijzonder was als Florian ook maar één spier verrekte. Nou, ik vond het heel erg meevallen. Ik heb Florian altijd al gemogen, en hij had gewoon zo'n ontzettende humor!! ;) Hij bleef heel stijf staan en bewoog als een robot, maar daarnaast maakte hij gewoon leuke grappen. Op een gegeven moment waren ze gewoon aan het spelen in hun nette pakken, en opeens pakt die "stijve" Florian een laser pennetje uit zijn zak en begon het publiek in te schijnen. Ikke lachuh!! :dubbel:

Verder merkte ik die fout in Autobahn ook op! Ik dacht eerst dat de filter niet goed werd opengedraaid, maar Florian pakte dus de verkeerde patch. Je zag Ralf en de anderen naar Florian kijken, en Florain zo'n gebaar van "OOPS!" :o: Lachuh!! En daarna was Florian nog met het publiek aan het spelen (over zijn kale hoofd aan het strijken enzo) :D En op het einde ging ie ook lollig het podium af, met zijn laser pennetje en toen snel ervandoor!! Echt humor!

Ik vond het ook erg leuk dat Ralf in het Nederlands Trans Europe Express aankondigde! Iedereen doodstil en daarna juichen! Super! Verder kon je ook zien dat Ralf gewoon ontzettend aan het genieten was.

Radioactivty was ook ontzettend goed uitgevoerd, alleen vond ik hem wat mager. Mocht iets meer pit in. En verder was ik ook lekker aan het bewegen tijdens het dansen, maar ik had tijdens de laatste half uur een paar ontzettende boeren pummels voor me die wiet aan het roken waren, keihard met elkaar aan het praten en constant foto's aan het maken waren. Die belemmerde mijn zicht ontzettend (zij waren ietsje langer in lengte). Wat een KLERELIJERS! :( Houden gewoon geen rekening met anderen, die arrogante zakken.

Ook vond ik het een beetje jammer dat mijn favorieten, Neon Lights en Vitamin, niet zo mooi uitgevoerd werden dan ik had verwacht. Maar ja, het was toch wel erg super :) Was een mooie avond!
 
Is er iemand die misschien een idee heeft wat zij op die laptops draaien?
Hoe werkt dat allemaal samen?

citaat van http://kraftwerk.technopop.com.br/ :

The album "Tour de France Soundtracks" was produced on a networked
computer setup with laptops SONY Vaio running
Steinberg Cubase SX and TC Works PowerCore PCI
as heart of the system.


Die cubase is wel door Steinberg helemaal 'ge-customized''. Ze hadden daar artikelen over op hun website. Maar die kon ik niet terug vinden.
 
"Kraftwerk used this virtual rig for the first time, and were extremely satisfied with the outcome, especially the portability and extremely short setup times."

JA precies... nog ff en er is ook geen behoefte meer aan kabels, kun je zo met je laptop het podium op wandelen, hem openklappen en beginnen.
 
wat mij als 1e opviel in de zaal was dat het geluid lekker veel body heeft. lekker diep . Met mn nieuwe monitor systeem heeft ook die boddy . kvond het heeeerlijk .. alleen heb ik het gevoel dat de tracks veel dieper gaan dan de originele versie .. .khoop dat de versie van gister nog eens op cd komt
 
Origineel geplaatst door Mennomoog
Terwijl ik links vooraan stond te wachten (ik was lekker dicht bij het podium) (...)
Stonden we dus vlak bij elkaar. Weer mis gelopen, Menno.


(...)vooral bij die grote vitamine pil bij Vitamin, dat die drie beamers dat goed opvingen. Een soort link tussen de drie beamers?
Als je goed keek zag je dat die beamers een overlap hadden van ca. 40 cm. Het zal een kwestie zijn van één beeld in 3 delen hakken en daarna goed mikken.

(...)Alhoewel ik het een beetje jammer vond dat als Fritz niet speelde dat ie gewoon zijn handen liet zakken. Staat een beetje onprofessioneel. (...)
Hmmm... onprofessioneel. Ik doe dat ook als ik in mijn band even niets doe. Geeft me rust. Anders ga ik toch knoppen drukken. Ik vond het dus een prima actie van Fritsie.

Origineel geplaatst door Mennomoog
(...) Ik vond het ook erg leuk dat Ralf in het Nederlands Trans Europe Express aankondigde! Iedereen doodstil en daarna juichen! Super! Verder kon je ook zien dat Ralf gewoon ontzettend aan het genieten was.
Ja, dat was duidelijk. Op al de bootlegs die ik heb, heb nog nooit gehoord dat er überhaupt iets werd gezegd of aangekondigd. Een bijzonder moment dus!

Origineel geplaatst door Mennomoog
(...) En verder was ik ook lekker aan het bewegen tijdens het dansen (...)
Dat komt vaker voor als je danst :) :)


Dit concert was echt één geheel. Als één ding bedacht en uitgevoerd!

Is het jullie trouwens op gevallen dat Wolgang Flür en Karl bartos ook netjes uit de clip van Musique Non-Stop waren geknipt. Stap je uit kraftwerk dan ben je ook echt weg...
 
Origineel geplaatst door thijs_ganger
Stonden we dus vlak bij elkaar. Weer mis gelopen, Menno.


Hmmm, misschien heb ik je dan toch gezien. Ik zag verschillende mannen met hun vrouw lopen. ;)

Als je goed keek zag je dat die beamers een overlap hadden van ca. 40 cm. Het zal een kwestie zijn van één beeld in 3 delen hakken en daarna goed mikken.

Ja idd, zou zal het wel zijn. :)

Hmmm... onprofessioneel. Ik doe dat ook als ik in mijn band even niets doe. Geeft me rust. Anders ga ik toch knoppen drukken. Ik vond het dus een prima actie van Fritsie.

Mja, ik werd er altijd voor gewaarschuwd dat niet te doen... oh nee wacht, ik deed altijd een hand in mijn zak. Das pas onprofessioneel ;) Maar het is toch leuker om aan je knopjes te blijven draaien? ;)

Dat komt vaker voor als je danst :) :)

Uhm, mja, ik dans niet zo vaak. ;) Dat was idd een behoorlijke kromme en dubbele zin van mij. ;)

Is het jullie trouwens op gevallen dat Wolgang Flür en Karl bartos ook netjes uit de clip van Musique Non-Stop waren geknipt. Stap je uit kraftwerk dan ben je ook echt weg...

Yup dat viel me ook op!
 
Back
Top