Land of the free

Hey Robi, spannend begin, mooi gedaan met die effecten, en de beat komt er daarna ook lekker in. Maar dan opeens... ai... iets te weird/dissonant naar mijn smaak.
 
Wow, wat was me dat.. een wirwar van geluiden, veel teveel galm, slecht gemixed, geen fatsoenlijke structuur, Rare overgangen.. maw, voor Gloomy veel te stresserend. Ik heb na 5 minuten maar geskipped om hem uiteindelijk af te zetten.. Sorry maatje, ik heb vééél beter van je gehoord.

PS. Check your comments on SC :)

Werk aan die punten en hij zal al veel mooier klinken, succes !

Gloomy.
 
Tja, bij zo'n prachtige titel had ook ik een harmonischer geheel verwacht.. :-)

Toch weer moedig om dit te posten! :okdan:

:W
 
We leven in een vrij land, het hoeft niet altijd harmonisch te zijn.
Al die fluwelen oortjes hier! :D
 
Wow, wat was me dat.. een wirwar van geluiden, veel teveel galm, slecht gemixed, geen fatsoenlijke structuur, Rare overgangen.. maw, voor Gloomy veel te stresserend. Ik heb na 5 minuten maar geskipped om hem uiteindelijk af te zetten.. Sorry maatje, ik heb vééél beter van je gehoord.

PS. Check your comments on SC :)

Werk aan die punten en hij zal al veel mooier klinken, succes !

Gloomy.

hoi Gloomy,

Bedankt voor je feedback.
Er valt nog wel veel meer uit te halen.
Ga er de komende week weer flink aan werken.
 
Het zat me wel aardig hoog dat deze track niet helemaal zo geworden is zoals ik het heb gewild en dat de reacties ook niet zo positief waren hierop.
Gelukkig heb ik toch nog een gaatje en wat tijd gevonden om deze toch wat te verbeteren en in te korten.
Het refrein-achtige gedeelte blijf ik wat lastig vinden, vooral met de lead.
De bridge is al iets beter, maar nog steeds wat te rommelig.

Hier is de nieuwe, ingekorte en verbeterde versie;

https://soundcloud.com/gardens-of-tivoli/land-of-the-free
 
De laatste tijd post je wel erg veel, je kunt natuurlijk niet altijd in de prijzen vallen.
Bovendien, wat zeggen al die meningen? Je kunt het niet iedereen naar de zin maken, ook hoef je niet alle tips in acht te nemen. Er komen hier zoveel mensen met verschillende smaken/interesses/leeftijden... Maak vooral wat je zelf interessant vindt.

Gloomy gaf een nuttig commentaar op SC: Het is wel zo prettig als je kunt meeneuriën/fluiten. Geen must, maar het kan.
 
Laatst gewijzigd:
Zelf ben ik best ruimdenkend en vind iets niet zo snel atonaal.

Wel kan iets voor de gemiddelde luisteraar wat minder gemakkelijk in het gehoor liggen. En kunnen mensen het 'vals' vinden.

Maar jij als artiest bepaalt je klanken en als het de bedoeling is te prikkelen, mag dat natuurlijk.

De lead met de bas die hetzelfde doet, is nu erg bepalend denk ik. Zelf vind ik de onderliggende track helemaal nog niet zo slecht klinken. Misschien zou je de lead opnieuw kunnen doen om het toegankelijker te maken?

Maar jij beslist natuurlijk! :-)

:koffie:
 
Laatst gewijzigd:
Kan me wel erg vinden in jouw feedback, Bohemen.
Heb het refrein-gedeelte (en ook nog de bridge) flink gewijzigd en heb geprobeerd om van de lead-partij nu meer een zang-achtig iets te maken.
En uiteraard heb ik geprobeerd om alles zo melodieus mogelijk te laten klinken en niet atonaal oid.
Tevens wil ik de lead niet zo laten klinken als de bas; heb echter de bas wel als basispunt genomen voor de leads (vind het begin trouwens nog redelijk klinken; bij het couplet gedeelte).
Het blijft echter toch wel lastig om dit van elkaar los te koppelen.

Hieronder de nieuwe versie waar ik aan gewerkt heb;

https://soundcloud.com/gardens-of-tivoli/land-of-the-free-new-version
 
wat een psychedelische nachtmerrie dit. het lead geluid en de ontsporende, dissonante melodie doet me aan autechre denken, maar ik denk niet dat je dit bewust zo hebt gedaan. dit is pure koorts. ik denk dat je je niet teveel van feedback hier moet aantrekken en gewoon door moet gaan met het maken van dit soort nummers.
 
Back
Top