Roland R8 R-8 MK2 Gezocht

Status
Please reply by conversation.

Julest

Stamgast
Lid sinds
4 oktober 2005
Berichten
155
Locatie
Utrecht
Beste Forum bezoekers,

Ik ben opzoek naar een Roland R8 MK2. Ik hoop dat iemand er hier een weg doet die helemaal goed functioneert. Ik hoor het graag!

Vriendelijke groeten,

Julian

PS. Alle Sound Cards zijn ook welkom :)
 
Voornamelijk de:
SN-R8-02 Jazz Brush
SN-R8-04 Electronic
SN-R8-05 Jazz
SN-R8-06 Ethnic Percussion
SN-R8-08 Dry
SN-R8-10 Dance
 
Hoi,

ik heb er een staan die weg mag.

Hij heeft de mallet expansion kaart.

Hoeveel had je ervoor willen geven?

Groet,
Ken
 
Waarom geen 1? Die is technisch wat beter (uitgangsversterkers).
 
Ik dacht omdat er meer sounds op de mk2 zitten en er meer geheugen in zit.
Zijn de amps beter op de 1? of de da converters?
 
DA is identiek, de 1 heeft snellere opamps: Bas nog toighter.
Sounds zijn meer idd, maar voor het verschil in prijs heb je de kaarten ook. En niet alles uit de kaarten zit er in... En makkelijker te vinden.
 
Misschien leuk om te weten: de mk1 gebruikt 1 type opamp voor links/rechts en headphone out: m5216. De mk2 gebruikt 2 type opamps: m5216 voor headphone en m5218 voor links/rechts. Individuele output lijkt hetzelfde te zijn volgens service notes. Dus het verschil zou alleen in de links/rechts output zitten.

Specs liggen toch wel dicht bij elkaar als ik de datasheets bekijk, vraag me af of je het zou kunnen horen. In ieder geval niet met een koptelefoon direct in de r8 ;)

Als je echt veel wilt gaan programmeren op de r8 zelf kan het extra geheugen handig zijn denk ik. Zeker als je meerdere dingen wilt opslaan en niet via midi alles wilt dumpen/ontvangen. Maar daar kom je pas achter als je hem gebruikt... Wel leuk natuurlijk dat de mk2 al meer geluiden ingebouwd heeft maar zoals blanka al zei staan niet alle geluiden van de kaarten erop. Bij de mk1 moet je bijna wel extra kaarten erbij hebben en kan je er natuurlijk maar 1 tegelijk gebruiken. Succes!
 
Ik hoop toch niet dat jullie de kool-aid hebben gedronken die 'Dee Lux' op VintageSynth heeft verspreid. :stupidDie ### heeft zelfs dat hele DA converter gelul op Wikipedia geplaatst (wat deze jongen ook weer netjes weg-geedit heeft, want bullshit. Check de Service Manuals. DAC's zijn exact hetzelfde).


Ook ben ik het niet eens dat je qua prijs evenveel kwijt bent aan een R8 MKI+ 4 cards (Contemp, Jazz Brush, Dance, USA Power) als een MKII, die al die sounds al bezit. MKII's doen zo'n 250-300, maar die kaarten ben je al gauw 40-50 p.s. kwijt tegenwoordig (vroegâh... in 2003...vond je ze nog wel eens voor 20-30). Gezien de gemiddelde MKI ook al op 125-150 zit... scheelt toch weer 50 euro, én je hebt 2x zoveel pattern geheugen.


Behalve naar slew rate specs van output opamps te kijken, heeft iemand beide machines ooit wel eens écht naast elkaar gezet? Want anders blijft het bij na-papegaaien van 'theoretisch zou de MKI punchier moeten klinken'... wat blijft daar van over in de praktijk (en in de mix)?


/rant (en ja, ik zit ook op Gearslutz dit soort hearsay tegen te gaan. 8> )
 
Super bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik een redelijk goed beeld hebt wat het verschil is. Ik hoop er snel een te kunnen scoren vind het wel een hele mooie bak.
 
Nogmaals bedankt voor de reacties, ik heb er al een aangeboden gekregen dus binnenkort een om mee aan de slag te gaan. De volgende kaartjes ben ik nog wel heel geïnteresseerd in:

SN-R8-01 Contemporary Percussion
SN-R8-04 Electronic
SN-R8-08 Dry
SN-R8-10 Dance
 
En de 1 is mooier. Space grijs is net wat chiquer dan zwart.
 
Het is de 1 geworden en heb ook alle kaartjes weten te bemachtigen. Thanks! Deze kan op slot :)
 
Nogmaals bedankt voor de reacties, ik heb er al een aangeboden gekregen dus binnenkort een om mee aan de slag te gaan. De volgende kaartjes ben ik nog wel heel geïnteresseerd in:

SN-R8-01 Contemporary Percussion
SN-R8-04 Electronic
SN-R8-08 Dry
SN-R8-10 Dance
:okdan:
"Dry" is m'n persoonlijke favo, die 90% in m'n MKII steekt. De laatste tijd meer bezig met Electronic voor de 808 sounds.
Mocht je beetje gedateerde powerballads/synthpop willen maken, is die USA Powerdrums (R8-09) ook nog de moeite.


En de 1 is mooier. Space grijs is net wat chiquer dan zwart.


@blanka, "is" of "ik vind" ? :doei:
Keep drinkin' that kool-aid, buddy. :mega:
 
De 1 heeft wel een space-invader boot-screen. :engel:
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top