sadà\exposadà - HyperVentilator

vink

atropos-krans-os
Lid sinds
7 juni 2013
Berichten
4.471
Locatie
de meest diepteloze stad van dit kale land
een industrial zucht-nummer. het moest!

gebaseerd op een zelfgemaakte drumkit, in spark, met de spark creative drum machine als controller, is het genot om met dit ding te werken (dank macgyvergear, voor het opmerken van die oude controller!)

de drumkit heet "winddrums", simpelweg dat vrijwel alle samples met een tascam fieldrecorder zijn gemaakt, en je hoort de wind, niet meer in het nummer, overigens. sommige zijn gemaakt, binnen, een piano, langs de snaren, het bekende werk, maar dan wel bewerkt binnen spark.

ondersteunend werk van vooral de ms-20, de bassline, en de monopoly voor het frisse karakter, en de mini v3 voor, sja, wat? nog meer ellende...

het projekt is vanwege de aanschaf van cubase 9.5 pro, wat aangepast, ik heb harmony voices gebruikt, voor het zuchten, en frequency, met automation.

er was al veel automation met controller van spark op de drums toegepast.

nog even over de drumkit; die levert op zichzelf al een heel nummer... dus keivol gestopt, zéer repetitief... al gebruik ik veel patterns, en automation.

ik zou zeggen; good luck!

 
cool, cool, heel erg duister.. Die "zuchten" zijn zeer experimenteel.. nooit eerder gehoord. Repetitief, dat wel ja, maar knap om als project te gebruiken bij een tentoonstelling ofzo. Veel geluk ermee en goed gedaan !

Enne, thanks voor mijn track te beoordelen en te liken, awesome ! :)
 
Jeetje, heftig weer dit. Op de een of andere manier doet jouw muziek altijd weer iets met mijn brein. Zo ook deze keer weer. Ik voel me er ongemakkelijk bij. Soms hoor ik muziek die me irriteert. Daar is hier absoluut geen sprake van. Ik voel me ongemakkelijk vanwege de dreiging die erin zit. Ik voel gevaar en onheil en wil steeds achter me kijken. Alsof je in een film noir-achtige setting in een donker bos aan het rennen bent, achterna gezeten door genetisch gemaipuleerde wolven die steeds dichterbij komen, terwijl je voelt dat je bijna niet meer verder kunt. Zoiets.

Die harmony tool in Cubase vond ik maar een soort kinderspeeltje eerlijk gezegd. Jij weet hem hier creatief en zinvol in te zetten. Prima dit :okdan:.
 
Thuis nog n keer opnieuw luisteren maar klinkt veelbelovend.
Doet me met die zucht aan tour de france denken, had ik zelf als inspiratie gebruikt voor n herontdekt vergeten projectje dat ik niet verder wist te zetten.
Heb jij meer online staan? Mijn interesse was met de contest al gewekt
 
Ja:) Deze vind ik wel leuk:okdan:
Suggestie: meer richting / opbouw / einde in je nummers maken, bv door te eindigen met de zucht die nu rond 3:15 zit en het stuk dat nu als laatste komt gebruiken als intro?
 
Door Dr van Lansberg al treffend omschreven, wat ik helemaal onderschrijf. (Dat van die wolven is trouwens ook al eens door Drs P bezongen ;)...) Ik moet bij jouw muziek wel altijd mijn volumeknop wat lager zetten anders hou ik het niet vol. Heb zelf een hele tijd een MS-20 gehad en herken de lage tonen die je gebruikt, dragen goed bij aan de sinistere sfeer.
 
Intens maar cool, gaaf gemaakt. Wel duurt het voor mij wat te lang en zou een minuut of twee genoeg zijn. Zou inderdaad gaaf zijn voor bij een experimentele tentoonstelling of een theaterstuk.
 
Klinkt erg duister en intens.
Hou erg veel van dit soort stijlen.

dank je, robi!

cool, cool, heel erg duister.. Die "zuchten" zijn zeer experimenteel.. nooit eerder gehoord. Repetitief, dat wel ja, maar knap om als project te gebruiken bij een tentoonstelling ofzo. Veel geluk ermee en goed gedaan !

Enne, thanks voor mijn track te beoordelen en te liken, awesome ! :)

er moest toch eens een industrial zucht-nummer komen... het was eerst als achtergrond-zang bedoeld, het zuchten, mijn eigen zuchten overigens... maar merkte dat het eigenlik wel werkte..

ja dit is echt wel een nummer dat wellicht het best tot zijn recht komt als "begeleiding". dank je jan, voor je mooie woorden.

Jeetje, heftig weer dit. Op de een of andere manier doet jouw muziek altijd weer iets met mijn brein. Zo ook deze keer weer. Ik voel me er ongemakkelijk bij. Soms hoor ik muziek die me irriteert. Daar is hier absoluut geen sprake van. Ik voel me ongemakkelijk vanwege de dreiging die erin zit. Ik voel gevaar en onheil en wil steeds achter me kijken. Alsof je in een film noir-achtige setting in een donker bos aan het rennen bent, achterna gezeten door genetisch gemaipuleerde wolven die steeds dichterbij komen, terwijl je voelt dat je bijna niet meer verder kunt. Zoiets.

Die harmony tool in Cubase vond ik maar een soort kinderspeeltje eerlijk gezegd. Jij weet hem hier creatief en zinvol in te zetten. Prima dit :okdan:.

genetisch gemanipuleede wolven... je hebt vaak een heel mooie, bizonder verslag van de ervaring van een nummer, het "ongemakkelikke" is iets wat ook als effekt wil oproepen, het werkt...

ja, die harmony tool, ik had cubase 9.5 nog maar kort, en de funktie harmony voices zag ik ineens opdoemen. ik dacht simpelweg even uitproberen, maar had gelijk het effekt wat ik nodig had, de zucht-track was te weinig "frontaal", en iets te vlak. de artefakten die de tool introduceert, vallen in de mix wat weg of beter gezegd gaan in de mix op..., geven het "zuchten" een vreemdsoortige body.

dank! wederom! dokter, je woorden doen me altijd goed!

Thuis nog n keer opnieuw luisteren maar klinkt veelbelovend.
Doet me met die zucht aan tour de france denken, had ik zelf als inspiratie gebruikt voor n herontdekt vergeten projectje dat ik niet verder wist te zetten.
Heb jij meer online staan? Mijn interesse was met de contest al gewekt

de tour de france, ja kan ik me wat bij voorstellen. dank voor het luisteren, er staat meer online, eigenlik staat alles wat ik aan tracks gemaakt heb online. ik ga wel een "plaat maken", i.e., op bandcamp een volgorde aanmaken, heb al een hoes (bevriende kunstenaar), daar zal het in goede kwaliteit te luisteren zijn. ook moet de levels van de nummers elkaar niet teveel ontlopen. komt nog. en wordt overigens gratis.

maar voorlopig staat tegen-chronologisch (....) alles op soundcloud, zie link in de handtekening.

Ja:) Deze vind ik wel leuk:okdan:
Suggestie: meer richting / opbouw / einde in je nummers maken, bv door te eindigen met de zucht die nu rond 3:15 zit en het stuk dat nu als laatste komt gebruiken als intro?

ik heb het geluisterd, met je opmerking, en ja je hebt gelijk, het is als een intro te gebruiken, het outro (geen bestaand woord, nu wel....). ja, opbouw is altijd mijn zwakkere kant, al is het soms een kwestie van smaak, en is er toch vaak opbouw, struktuur te vinden. of eigenlik altijd, alleen wat afwijkend... dit nummer moest wel als muur staan en doordreunen. vandaar toch deze keuze. maar goede suggestie, zal ik meenemen. en dank voor je woorden!

Door Dr van Lansberg al treffend omschreven, wat ik helemaal onderschrijf. (Dat van die wolven is trouwens ook al eens door Drs P bezongen ;)...) Ik moet bij jouw muziek wel altijd mijn volumeknop wat lager zetten anders hou ik het niet vol. Heb zelf een hele tijd een MS-20 gehad en herken de lage tonen die je gebruikt, dragen goed bij aan de sinistere sfeer.

ja die ms-20 als bass-line is de eerste keer, blijft ook als soft-synth (ik zou m graag echt hebben, maar om meerdere redenen is dat geen goed idee..) een erg leuk en goed en veelzijdig ding. de bass-line is uit een ander zelfgemaakte patch ontstaan, soms door wat kleine wijzigingen, krijg een geheel andere sound. ja draagt goed bij aan de sinistere sfeer.
en begrijp dat het nogal een overweldigend er uitknalt, dat je het zachter wilt zetten (heb ik soms haha).

we dragen dit nummer op aan drs. P!

dank!

Intens maar cool, gaaf gemaakt. Wel duurt het voor mij wat te lang en zou een minuut of twee genoeg zijn. Zou inderdaad gaaf zijn voor bij een experimentele tentoonstelling of een theaterstuk.

ja, de lengte was ook wel een probleem vond ik. tijdens het mixen, alle fases hebben best wat tijd gekost, heb ik me soms afgevraagd over inkorten, of aanpassen, toch bleef die "muur" en zijn lengte me steeds wel overtuigen. al bleef op de achtergrond wel steeds staan, is ie niet te lang.
maar tijdens het afmixen, en de uiteindelikke mix, merkte ik dat de lengte mezelf niet meer dwars zat. dus... maar ik begrijp.

ja inderdaad voor een tentoonstelling of theaterstuk, zou het erg goed werken. en dank je voor je mooie woorden!
 
Laatst gewijzigd:
Heel tof deze weer! Heel percussief daar houd ik wel van. Best moeilijk... onheilspellend zuchten...

dank je, krek! ja, heel percussief, ik heb de zelfgemaakte samples, sommige licht tot zwaar bewerkt (b.v. het "water"), in een drumkit "gegoten" voor spark, de drumkit draagt eigenlik het gehele nummer (of beter gezegd de patterns...), in combi met de bassline.

ach, ik zucht al heel mijn leven, incluis hyperventileren; mijn 2e natuur.... evenals het onheilspellend zijn.........

heerlik dat je t weer bevalt!
 
Kinkt weer goed. Het nummer druipt van de "vink vibe". Magisch duister 8)

dank peter! magisch duister...

de "vink vibe", haha, yeah! hoe ik ooit díe gebruikersnaam gekozen heb... maar hij is "ingeburgerd"... en tot vibe verheven!
 
Back
Top