sadà\exposadà - The Sky is A Number

vink

atropos-krans-os
Lid sinds
7 juni 2013
Berichten
4.470
Locatie
de meest diepteloze stad van dit kale land
ambient industrial....

gemaakt in cubase 9.5 pro, met de SEM V2, en veel automation, live automation. bijgestaan door de MINI V3, met de nebula delay als speciale effekt, verandert ook de klank...

2 vocals, waarvan 1 de overheersend. beide hebben de xenoverb als reverb, de éen plate, de ander shimmer. gepand.

de tekst is ook live, i.e. tijdens het zingen kwamen er wat zinnen, die werkten...

de vocals hebben ook een tube emulatie van een pre-amp, van de roland mc-202 pre-amp zélf.

verder; simpel gemixt; vocals geknipt in events, en events simpelweg met de volume omhoog/omlaag en voor het preciezere werk direct ofline processing op sommige passages (vooral wanneer ik tonen vreemd verleng of kreun, ahum) voor gain. zodat de vocals soms wat naar achteren vallen en soms door de mix heen knallen.

door de stealth limiter heengehaald, in t-tracks 5. (mijn "mastering" suite...)

(tekst zal ik eens uitschrijven, want on-the-spot... de tekst heeft een samenhang, vreemd genoeg. het is een kombi van improvisatie, ook de SEM dus, en nabewerking)

er komt zeker een 2e versie, of beter: een uitgebreidere versie, met meer zang, maar niet van mij, aanvulling voor meer variatie.

maar hier alvast: niet het vertrouwde geweld, maar met ingetogen waanzin;

 
Very nice! Ik snap niets van de uitleg hierboven, maar dat doet er niet toe, het is het resultaat dat telt.
Persoonlijk hou ik wel meer van uw geweld nummers dan van deze waanzin! Maar tochn het heeft gesmaakt!
ToAd
 
Hey leuk man.. zijn de lyrics ergens te bekijken ? Coole titel yo, lijkt wel op "Moving the Soul"-inhoud.. Goed bezig gast, mooi voor een tentoonstelling ofzo.. Fijn dat je weer een track hebt kunnen afleveren. Succes ermee ;-)
 
Very nice! Ik snap niets van de uitleg hierboven, maar dat doet er niet toe, het is het resultaat dat telt.
Persoonlijk hou ik wel meer van uw geweld nummers dan van deze waanzin! Maar tochn het heeft gesmaakt!
ToAd

ik snap ook niks van mijn eigen uitleg. laat maar het meest "bizondere" duidelik zijn, de basis synth lijn is live/improviserend opgenomen (9 lanes automation, of zo), en de vocals eveneens, een tekst die ontstond terwijl ik aan het zingen was.

dank! ja het geweld zal altijd weer wederkeren, maar uitstapjes binnen de stijl, ook voor oefening, en ook op het gevoel zal ik meer gaan doen. er staan nog wat projekten klaar die meer naar het geweld-achtige gaan, kwa stijl, maar toch een geheel andere sfeer hebben. komen!
ingetogen waanzin smaakt!

Hey leuk man.. zijn de lyrics ergens te bekijken ? Coole titel yo, lijkt wel op "Moving the Soul"-inhoud.. Goed bezig gast, mooi voor een tentoonstelling ofzo.. Fijn dat je weer een track hebt kunnen afleveren. Succes ermee ;-)

de lyrics zal ik eens uitschrijven, gewoon uit mijn hoofd ingezongen, dus, ik weet de tekst niet eens precies meer. zoals bij de beginpost gezegd, is de tekst wel een geheel geworden, een eenheid, alsof het al geschreven was... dank! jan!

Gefeliciteerd met je nieuwe track.
Heb deze met zeer veel plezier geluisterd.
De opbouw is geweldig gedaan en het klinkt allemaal zeer dreigend en duister.

dank robi! heerlik dat je met zeer veel plezier geluisterd hebt. de opbouw, al is ie geïmproviseerd was gewoon goed, na de eerste take. soms krijg je dat soort kadootjes..

die voxs zijn awsome , zelf in gezongen ? het geheel zou goed in een viking film passen.

de voxs zijn zelf gezongen, de tekst zelf verzonnen on the spot. in een vinking film? mmmmh. ja, vaak heeft mijn werk wat filmische eigenschappen, om het zo uit te drukken.
maar dank voor je mooie kompliment over de voxs!


ingetogen waanzin, ben blij dat ik ook eens wat anders maak, en dat het je blijkbaar zeer bevalt. al blijft het binnen mijn stijl. ik ben nog immer aan het leren, en heb de laatste tijd veel technieken bijgeleerd, op gevoel, ik had ze ineens nodig, ze waren er altijd, ingebouwd, maar nu wil ik ze gebruiken, opent vele mogelikheden.
 
Back
Top