sadà\exposadà - Anschauung

vink

atropos-krans-os
Lid sinds
7 juni 2013
Berichten
4.453
Locatie
de meest diepteloze stad van dit kale land
sadà\exposadà - Anschauung

een track met een voorgeschiedenis, een fundamentele fout kon ik niet oplossen, het nummer omgewerkt, maar blijft het gevoel behouden van de "bron". veel werk geweest, te technisch, verloor het gevoel, maar gelukkig is het eindresultaat wél goed (naar mijn gevoel).
eerste track (beter gezegd 2e track...) met zelfgemaakte drumpsamples...

Anschauung is, voor mij, van immanuel kant. simpel gezegd, er is altijd een vertaalslag van zintuiglijke gewaarwording naar bewustzijn (het herkennen van een objekt, het onder een verstandelijk begrip brengen). (er zijn ook innerlijke aanschouwingen, die laat ik er even buiten...)
je bent altijd een stap te laat... een zintuiglijke gewaarwording kan overigens ook binnen komen, zonder tot bewustzijn te komen, maar dan zijn we bij sigmund freud beland...

1 synth 2maal gebruikt, de CS 80 V3. de basis van het nummer is een als met een tapedeck gemaakte loop, laag over laag geplakt, ooit in cooledit, met effekten per laag... die hoor je dus ook, in wezen, een sample-loop.

drumsamples, synth programming & play, vocal, mix & mastering by sadà\exposadà

ANSCHAUUNG

a step too late on the stairs
the blood unmoved
in the mirror of the knife
four wet sails
your face unmoved
your face unmoved

https://soundcloud.com/sada-exposada/anschauung
 
Het muziekstuk zelf is niet echt mijn ding maar het klinkt wel heel mooi geproduceerd. Ik zou willen dat mijn producties zo open en weids zouden klinken.
 
Het muziekstuk zelf is niet echt mijn ding maar het klinkt wel heel mooi geproduceerd. Ik zou willen dat mijn producties zo open en weids zouden klinken.

dank voor het luisteren en volgens mij ben je de eerste hier op synthforum, die de produktie van een nummer van mij mooi vindt...
ik heb een tweetal nummers van je geluisterd, die ik zeer kon waarderen, ik vind hoe t geproduceerd is werken bij de muziek en geluiden. de geluiden lijken wel uit 12 bits synts te komen, wat je positief moet opvatten. ik mag dat wel. ik ben nog te veel een amateur om er verder iets op te zeggen, behalve dat ik er altijd op let dat in het gehele frequentie spectrum iets gebeurd, en wat panning, en goed aantal reverbs, niet te sterk afgesteld, maken een nummer opener, ik doe er zeker bij de mix wat aan om t open en wijd te laten klinken. en voor de mix, let ik erop dat ik de synth​ geluidenen die ik kies elkaar niet te zeer overlappen, maar samen all over the place zitten. en een nieuwe mastering methode, opende het net iets meer.....
 
Back
Top