[Techno] Immerse

mark_smit

mark-smit.eu
Lid sinds
2 oktober 2017
Berichten
212
Locatie
De buurt van Zwolle
Dag forummensen,

Vandaag maar iets productief geweest op deze katervolle zondag.
Ik ben luister de laatste tijd veel meer techno, alleen vind ik het lastig om te maken.
Met deze poging probeer ik een wat meer industriële techno achtige plaat te maken.

Nu ben ik natuurlijk benieuwd wat jullie er van vinden!
https://soundcloud.com/arksss/immerse

Groetjes,

Mark
 
Last edited by a moderator:
Hmm, met mijn koptelefoon heb ik dat probleem niet.
Hoewel ik hem met speakers gemixt heb, maar je hebt gelijk de low-end is ook rommelig.
Een sampletje gepakt, naar beneden gepitched en die gefilterd.
Naast de percussie baslijn.

Bedankt voor het luisteren in ieder geval!
 
Het zegt ook niet alles Mark. Ik heb geluisterd op mijn Beyerdynamic DT990 en ik hoor soms ook artifacts in mijn muziek die ik op mijn speakers niet hoor. Ik heb weleens getwijfeld of het aan mijn koptelefoon ligt, maar die lijkt toch in orde.
 
Misschien niet helemaal mijn smaak, maar ik heb 'm toch uitgeluisterd.. :-)

:koffie:
 
Hmm, met mijn koptelefoon heb ik dat probleem niet.
Hoewel ik hem met speakers gemixt heb, maar je hebt gelijk de low-end is ook rommelig.
Een sampletje gepakt, naar beneden gepitched en die gefilterd.
Naast de percussie baslijn.

Bedankt voor het luisteren in ieder geval!


Dit is me al eens vaker opgevallen bij eerdere track, dat het laag wat rommelig is. Ik weet niet wat je nu doet om je laag te checken?
 
Lekker plaatje, vooral rond de 3 minuten :). Op gewone iphone doppies klinkt het prima. Zelf zou ik de kick wat 'viezer' maken, dat vind ik een van de moeilijkste dingen vind om te doen op het moment: een goeie kick maken.
 
@depressoptimist, eigenlijk kijk ik het niet na, zou ook zo niet weten hoe dat zou moeten.
Ik kijk wel of er geen peaks boven de 0db komen bij het masteren.
Heb jij een methode hiervoor?

@Kobuz.
Thanks!
Hoe zie je dat voor je?
Meer overdrive op de kick? Of een andere kick? :)
 
Ha, ja denk het wel (overdrive), maar moet eerlijk zeggen dat ik daar de fijne kneepjes zelf nog niet van gevonden heb. Erg lastig om het niet te 'fuzzy' te maken.
 
Back
Top